Selamat membaca
'how hurt when see you're with someone else'
"Weh Yin ko nak pergi mana?" Soal Lia laju melihat Yin berserta beg nya menuju keluar dorm.
"Aku nak study kat pondok bawah, meh la ikut." Ajak Yin.
"Kan hujan ni Yin kau dah kenapa." Ucap Ika kebingungan.
"Hujan-hujan ni la best sejuk, jom la." Pujuk Yin kali kedua.
"Tak nak lah, aku nak tidur hujan-hujan ni lagi best." Ujar Lia. Lalu menarik selimut menutupi tubuhnya.
"Ish yelaa, aku nak turun ni kalau ada apa-apa aku kat ponduk, aku punya Fon aku tinggal tau." Ucapnya. Sambil menyarung stoking pinknya di kaki.
"Ok, hati-hati licin." Pesan Ika.
"Baik."
Yin mengeluarkan buku Addmath-nya lalu mengulangkaji dengan tenang sambil mendengarkan suara titisan hujan yang menyentuh taun pokok dan atap sekolah berserta dengan angin sejuk menampar pipi gebunya.
Dalam leka Yin mengulangkaji dia menangkap satu figura yang duduk di hadapannya. Laju dia memandang figura tersebut.
"Jangan kacau aku." Ucapnya senada.
"Aku datang sini nak ulangkaji bukan nak kacau kau." Jelasnya senada juga. Ingat dia takde kerja ke nak kacau hidup orang, HELLO?
"K."jawab Yin sedingin yang boleh. Amboi
"Kau datang sini nak study ke nak berkelah Mika?" Soal Yin geram.
Mika mengabaikan Yin dia mengeluarkan satu persatu makanan ringan yang di bawanya dan air susu pisang kegemaran Yin.
Yin berdegus geram.
Mika menghulurkan air susu itu kepada Yin. Yin hanya memandang air susu tersebut lalu menyambung mengulangkaji.
"Ouh tak nak takpe aku minum lah dua-dua." Ugut Mika Ingin melihat riaksi gadis itu.
"Ish, dah bagi lepastu ambil balik buruk siku tau Mika, bak sini." Ujarnya lalu merampas air susu tersebut dari tangan Mika. Amboi tadi jual mahal tak nak ambik orang bagi.
Mika hanya tersenyum.
"Senyum-senyum dah macam kerang busuk aku tengok. Kau beli kat mana ni, dekat koop(koperasi) takde pun?" Soalnya.
"Mama bagi tadi dia datang." Ujarnya.
"Mama bagi tadi dia datang. Mama kita ke? Mama kau kan. Lain kali susun ayat dulu baru cakap." Ejek Yin.
Mika hanya tertawa. "Mama aku datang tadi." Mika perbetulkan ayatnya semula.
"Ouhh." Jawab Yin sepatah.
"Tapi nanti mama aku akan jadi mama kau juga." Ucap Mika secara tiba-tiba.
Yin memandang Mika pelik. Mika menghemburkan tawanya. Melihat riaksi gadis itu yang faham akan maksudnya.
"Never." Balas Yin.
"We will see." Ujarnya.
"Onghe." Balas Yin malas dia menyambung mengulangkaji.
"Tapi kau jangan fall kat lelaki lain, aku je boleh." Ucapnya lalu menyambung mengulangkaji buku yang di bawanya.
"Gila. Suka hati aku lah" Ujar Yin. Dia siapa nak halang?
"Ye, aku gila dekat kau." Balas Mika.
"Shut up. Aku malas tau cakap dengan orang tiga suku ni." Ujar Yin.
"Takpe la, yang tiga suku ni la yang tau air favorite kau tau. Bersyukur sikit ada orang care." Ucap Mika saja.
Yin menghadiahkan jelingan.
"Ok. Study la, aku tak ganggu kau." Ujar Mika. Dia turut mengeluarkan buku dari beg nya.
'if you love something, let it go. if it comes back to you, then its yours.'
YOU ARE READING
Kita 'نحن'
Fantasy"Save her" (Emeldha) "Si awan mendung datang membawa hijan bukan petir." My ideas! Hope readers enjoy the story. Start- 28/11/22 End-