"Oky semua kita dah sampai, awak semua boleh turun sekarang. Jangan berebut!" Arah cikgu Hanita.Yin, Ika berserta Lia turun dari bas tersebut. Tak lupa Mika dan Iskandar juga mengikuti perkemahan tersebut.
"Yin, ambil beg aku jugak." Ujar Lia sambil berdiri di sebelah Yin yang sedang membongok menggambil beg.
"Amboi kau..." Yin bersuara.
"Please..."
"Tak boleh ambil sendiri eh?" Bidas Ika.
"Nah...tak payah gadoh kat sini." Yin menghulurkan bag milik Lia yang di suruhnya. Lalu dia menapak kearah cikgu Hanita.
Lia dan Ika bergerak mengikuti Yin yang berada di hadapan.
"Asal Yin tu... Kalau beruk tengok pun lari, muka bukan main garang." Iskandar bersuara.
Mika menoleh kearah Yin yang menghapiri kearah mereka. Sehingga mereka bertemu mata, dengan perlahan Mika mengalihkan pandangannya kearah lain.
Mesti la kena stay cool depan awek...
'Pandang pandang pulak mamat ni.' Getus hati nya.
"Ok. Semua dah ada, sekarang korang boleh pergi ke kemah yang di sediakan ye. Empat orang satu kemah, nak bercampur dengan sekolah lain pun boleh. Lepastu datang sini balik." Ujar cikgu Hanita.
"Baik cikgu."
"Sorang lagi sapa weh?" Tanya Lia sambil mengemas bag nya.
"Hai. Nak tanya sini ada kosong lagi ke?" Tanya seorang pelajar perempuan dari sekolah lain yang baru tiba.
"Uish panjang umur. Ada, meh la masuk." Balas Ika dengan tersenyum kearah pelajar perempuan itu.
"Ouh, terima kasih." Ujarnya lalu mengangkat bag nya ke dalam.
"Jom lah kita dah lambat ni." Yin bersuara dari luar kemah dan berlalu pergi meninggalkan kawannya.
"Awak zip eh nanti. Hey tunggu la!" Jerit Lia yang tergesa-gesa memakai kasut. Tak sempat mereka ingin berkenalan.
Semua pelajar dari seluruh daerah berkumpul di dewan. Mereka di bagikan nombor untuk di pecahkan menjadi satu kumpulan.
Siapa mendapatkan nombor yang sama mereka adalah kumpulan yang sama. Yin mendapatkan nombor 2 manakala Ika dan Lia nombor 3, akhirnya berpecahlah mereka bertiga.
"Ala, aku nak kau sekali Yin." Ujar Lia sambil memegang erat tengan Yin.
"Mengada lah kau ni, dah sana dengan kumpulan kau Ika kan ada sekali tu." Pujuk Yin sambil mencari kumpulannya.
"TIGAAA!"
"LIMAAA!"
"SELUPUHHH!"
"Ish mana dua ni." Yin masih terpinga-pinga mencari kumpulan dua.
"DUA DATANG SINII!"
Tiba tiba dia mendengarkan suara garau Mika menyebut nombor dua. Cepat cepat dia mencari dari mana arah suara tersebut.Terpusing-pusing dia mencari.
"Yin, sini dua." Ujar Mika yang melihat gadis itu sedang mecari kumpulannya. Dia merasakan Yin sedang mencarinya. Auchhhh perasan betol mamat ni.
Yin berpaling dan masuk dalam kelompok tersebut. Hati Mika sudah berbunga-bunga kerana dia satu kumpulan dengan gadis kesayangannya itu. Tetapi mukanya tidak seperti hatinya, ketat je.
Mereka mengadakan ice breaking pada malam tersebut bermula pada 10 malam sehingga jam menunjukkan 1 pagi. Bukan main seronok.
Sehingga mereka di arahkan untuk ke kemah masing-masing kerana keesokan mereka akan menuju ke air terjun.
"Eh nama awak apa." Tanya Lia setibanya mereka semua di dalam kemah.
"Nama kita Naura." Jawabnya.
"Ouhh... nama saya Lia ni Ika yang hujung garang garang tu, Yin." Ujarnya.
"Garang?" Bisik Naura.
"Ye hati-hati dia makan orang." Jawab Lia.
Laju stoking milik Yin mendarat di muka Lia. Nasib stoking baru. Kalau telur masin habis la Lia mimpi buruk malam tu.
"Tidur...jangan nak berbisik-bisik aku dengar tau." Bidas Yin sambil mata tertutup.
Muka Si Naura dah cuak laju dia menutup mata.
Go to kemah Mika
"Oi! Elok sikit aku tak muat ni MIKA!" Tepik Iskandar rimas, sampai berpeluh membe kat tengah di himpit nya.
Mika hanya tersenyum sambil menutup mata. Kesah pulak dia, petang tadi bukan main nak tidur tengah takut hantu katanya. Tu kan mendapat.
Sebelahnya pula adalah Daniel. Sama naik dengan Mika. Mereka hanya bertiga didalam kemah. Syukur, kalau berempat tak bernyawa Si kandar.
Timbul idea di otak Iskandar. Lalu dia melepaskan boom perisa vanila di dalam kemah tersebut.
"OII! Bapak masam... Kandar!" Ujar Daniel
"TIDO!" Tegur penjaga disana
Malam itu kemah mereka lah terpaling bising. Sehingga penjaga yang bertugas untuk memerikasa kawasan menegur mereka.
Pendek jela nanti korang bosan...
YOU ARE READING
Kita 'نحن'
Fantasy"Save her" (Emeldha) "Si awan mendung datang membawa hijan bukan petir." My ideas! Hope readers enjoy the story. Start- 28/11/22 End-