Caring

4 1 0
                                    

Maaf lama tak update...harap korang setia membaca story "KITA" ni <3


"Yin tengok apa weh?" Tanya islandar kepada Lia. Melihat Yin termenung keluar jendela bas.

"Apa?"

"Tu Yin tu."

"Dia tengah tengok jejak kasih kat luar jendela tu haaa!"

"Elok-elok la."

"Mana la aku tahu."

"Apa je yang kau tahu?"

"Bising la kau ni mat, aku nak tidur tak senang." Lia mengabaikan soalan iskandar. Dia memejam matanya serapat yang boleh.

"Tanya je pun." Iskandar memutarkan biji bola matanya. 'Sikit-sikit nak marah.' Getus hatinya

Mika merenung biji bola mata Yin yang sedang menakung air mata dari menyentuh pipi. Apa yang di fikirkan gadis itu, Mika mula risau. Acie

Yin menarik selimut kecil menutup kepalanya. Sementara perjalannan mereka masih jauh. Dia mengambil inisiatif untuk melelapkan matanya.

'Fikir apa la budak bongok tu.' Getus hati Mika sempat lagi di seletnya 'bongok' hmm. Dan dia turut melelapkan matanya. Penumpang didalam bas tersebut juga di buai mimpi kecuali pemandu dan guru.

"Yin."

"Ooo Yin, bangun dah sampai." Kejut Ika. Ia melihat gadis itu selena lenanya di buai mimpi. 'Penat sangat ke sampai tidur mati ni.' Ucapnya perlahan.

"Ha Ika! Dah kejutkan Yin ke?" Tanya cikgu Hanita yang berada di pintu keluar bas.

"Yin tak bangun cikgu, penat sangat ni." Ujarnya senafas bersama rasa cemas.

Mika yang naik ke dalam bas semula kerana tertinggal sesuatu. Iya sekilas melihat kearah Yin yang masih lena.

"Asal, Tak bangun bangun lagi ke Ika?" Soalnya saja. Sambil memandang pelik kearah Yin yang terlihat sedikit pucat. 'Tadi elok je, sakit ke?' Bisik hatinya.

"Yin sakit ke, kenapa pucat semacam." Tanyanya lagi.

Ika merenung wajah Yin. Ya gadis itu terlihat sedikit pucat. Kenapa dia baru perasan. Terus dia menepuk bahu Yin.

"Yin! Yin. Bangun, kau tak sehat ke?" Soalnya cemas. Mana tak risau member. Jarang-jarang si Yin ni sakit. Gadis itu tidak bergerak sedikit pun.

Ika terus menggendong Yin ke bilik rawatan khas yang berada di sekolah tersebut. Tiba-tiba member jadi wonder woman. Mika yang melihat kejadian itu terkejut.

'Kuat juga si pendek ni.'

Yang lain yang melihat Ika menggendong Yin juga kehairanan. Apa yang jadi?

Nasib bilik rawatan itu masih beroperasi. Ika menerobos masuk kedalam dengan di bantu Mika membuka pintu.

Laju Ika menjatuhkan Yin ke katil. Tanpa di duga, kepala Yin terkena besi kepala katil. Drastis Yin mengaduh sakit. Sambil matanya di buka sedikit.

Mika sudah mengerutkan keningnya rapat. 'Aduh, sakit tu mat.' remuk hatinya melihat kejadian itu. Kepala nak guna lama tu nak oiii.

Terlihat Ika mula gelabah lalu memeluk kepala kawannya itu. "Aaa maaf Yin tak sengaja." Ujarnya.

"Lemas le aku, dah!" Yin cuba bersuara keras tetapi kedengaran masih lemah.

"Maaf tau." Ujar Ika.

"Kau dah kenapa. Tengok le dulu bantal dekat mana. Tak pasal pasal kepala member ni berbalut." Tegur Lia.

"Aku tak sengajakan." Cuba mempertahankan dirinya.

"Heh! Bergaduh pulak dah. Benda dah jadi reda jela." Celah Iskandar, yang datang melihat Yin di bilik rawatan kerana Mika juga masih disana. Dia mengambil inisiatif menuju ke bilik rawatan selepas menalefon Mika ingin menanyakan keberadaannya. Takpe la jauh sikit je dari dorm.

"Ni air kau, banana milk. Mika pesan bawak datang sekali." Ujarnya sambil menghulurkan susu kotak tersebut.

"Best-nya ada orang caring." Lia mengusik Yin.

"Kau dah kenapa." Lontarnya bersama tatapan kosong. 

"Eleh brushing la tu." Ujarnya.

"Nok ngenak aku pung, bek ki ingereh mu dulu deh. (nak usik aku pun, betulkan English kau dulu.)" Ujarnya. Kan habis loghat kelantan Yin keluar.

"Gura jah saeng. (Gurau je kawan.)" Lia tersengeh.

"Kitaorang balik dorm dulu eh, minum air tu. Aku beli mahal." Pesan Mika. Bekira...

Yin mengecil matanya. 'Ikhlas tak ni'


"I  care  because  I  love"

Kita  'نحن'Where stories live. Discover now