Dikkatli ol

1 0 0
                                    

O kadar stresliydim ki 31 yaşında olmama rağmen tanımadığım bir adamla telefonumda hiç konuşmadım. Henüz hiçbir şey olmadığında tüm hallerimdeydim!

Profil resmini keşfettim, gerçekten kilolu bir genç gibi görünmeleri tuhaftı. Her neyse, manevranın amacı onunla flört etmek ya da onu erkek arkadaşım yapmak değildi, henüz bu aşamada değildim ama onu bu birkaç satırda o kadar hoş ve özenli bulmuştum ki, bir arkadaş bulduğumu sandım. O kadar uzakta yaşayan ve geçmişim hakkında hiçbir şey bilmeyen bir arkadaş, onunla her şey hakkında konuşabilirim.

Hattaydı ama dünya kanalında  değil, belki benim gibi beklemişti? Uyumayı gerçekten düşündüğümde, sabah 01:00 civarında nihayet ortaya çıktı.
"-Ömer: İyi akşamlar, nasılsın? Peki müziği dinledin mi?
- Aliénor : Merhaba, nasılsın? Evet onu dinledim ve diğer eserlerini de dinledim. Bilmiyordum ama çok güzel! Her türlü müziği sevsem de klasik ve piyano film müzikleri favorim! Gerçekten fethedildim! Başka önerileriniz var mı?
-Ömer: Harika! Sana tavsiye edeceğim çok şey var! Adın Aliénor mı? Profil resmin çok güzel, çok güzel gözlerin var!"

Flört kokuyordu, iltifatlarında samimiyet sezmiyordum! Gözlerim özel bir şey değildi, kahverengiydi, sadece klasikti.
"- Aliénor : Sağ ol ama özel bir şey değiller! Sen de Ömer'sin? Kaç yaşındasın?
-Ömer: 20 yaşındayım, okulumu yeni bitirdim (hatırladığım kadarıyla tasarım ofislerinin Türkçe karşılığı için okumuştu) ve yakında askere gitmem gerekecek!"
Evet, Türkiye'de Savunma Hazırlığı Çağrı Günü değil, gerçek bir zorunlu askerlik hizmeti var. Paranız olmadığı sürece dağıtmak kolay değildir (Her yerde olduğu gibi, para birçok olasılık sunar). Fıkra için, Türk askerliğini ilk kez bir Fransız dergisinde duydum, Tarkan'ın neden artık şarkı söylemediğini açıkladı... Bazen beynimiz gerçekten ne istediğini kaydediyor. Dün ne yediğimi hatırlamıyorum ama 1997'de herkesin şarkıcı Gala'nın öldüğünü söylediğini hatırlıyorum, oysa hiç...
"- Aliénor: Tamam, gerçekten de burada, Fransa'da farklı.
-Ömer: Peki sen ne iş yapıyorsun? Kaç yaşındasın ? Eminim yüksek bir maaşın vardır.
- Aliénor: 31 yaşındayım ve Hukuk Asistanıyım. Eğitim düzeyime ve iş deneyimime göre oldukça düşük bir maaşım var."

Ama Türkiye'ye kıyasla mutlaka daha iyiydi, o zamanlar 1€'ya 20 TL'miz vardı ve bu meblağla Türkiye'de iyi yedik. Asgari ücretin de bununla hiçbir ilgisi yoktu ama yine de yaşam kaliteleri benim açımdan oldukça kıskanılacaktı. Bana pek çok alanda bizden çok ileride göründüler.

Her halükarda haklıydım, gerçekten gençti ve küçük erkek kardeşlerimden birinin yaşındaydı... benim için çok gençti! Ama o zamanlar o kadar çok ilgi ve iltifat bekliyordum ki, tüm bariz sinyalleri görmezden geldim. Bu adam hızla gerçek yüzünü ve gerçek niyetini gösterecekti.

"-Ömer: Yaşından küçük gösteriyorsun.
- Aliénor: Ahah, bu güzel.
-Ömer: İşte beni düşünerek bu şarkıyı dinleyeceksin. "Agnes Obel - The curse". Eminim seninle konuşacaktır.
- Aliénor: Tamam, o zaman yapacağım. Çok teşekkürler ! Şimdi gitmem gerekiyor, iyi geceler!
- Ömer: Bu harika toplantı için teşekkürler! İyi geceler !

Açıkçası kafam karıştı ama bana tavsiye ettiği şarkı sayesinde 1 saniyede büyülendim. O gün aşık olduğum bu çocuk değil, bu şarkıydı. Hayatım olan filmin müziği gibiydi, çok güzeldi! Bugün bile hiçbir şarkı ondan ayrı kalmamda bu kadar güçlü bir etki yaratmadı. Hala dinlerken ağlıyorum !

İşte sonunda uzun zamandır beklenen gün, sevgili çocuklarımın dönüşü. Onları bulmayı ve sonunda kollarıma almayı ne kadar özlediğimi kimse tahmin edemezdi, hiçbir şey beni daha mutlu edemezdi. Babalarına bir bakış, bir söz söylemedim, o bana görünmez olmuştu.

Onlara nasıl olduklarını sordum.
" - Peki civcivlerim, iyi miydi ?
- Evet, Noel Baba bana bir sürü hediye getirdi ama Josette Büyükanne evde kalmaları gerektiğini söyledi! Anne nerdeydin seni bekliyordum gelmedin!"
Oh, oh, oh yakışıklı oros**** çoc*** çocuklarıma beni kötü adam gibi gösteriyor. Ve hediyelerle ne yapacağımdan korkuyorlar! Ne kadar aptallar... ama çocukların önünde bir skandal çıkarmaya ihtiyacım yoktu! Aliénor, büyükanneme güçlü bir şekilde ilham veriyor!
"- Çok özür dilerim küçük kedim ama babam beni çok geç uyardı ve ben de işe gitmek zorunda kaldım. Kızdın mı?
- Hayır, merak etme anne! Seni seviyorum ve geri döndüğün için mutluyum, seninle daha güzel!"

Fatih & AliénorHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin