Ik had nog nooit zo dicht bij Jacob gestaan. Mijn hart sloeg twee keer zo snel en ik voelde hoe ik begon te blozen. Ik keek hem aan. Hij had mooie blauwe ogen. Hij kwam dichterbij. Ik wist niet dat het kon, maar m'n hart ging nog sneller kloppen. Plotseling klonk er een stem. "Jacob?" Jacob draaide zich om. "Lisa?" Ik kwam achter hem vandaan. Wat deed Lisa hier. "Ella?" Haar ogen werden groot. "W-wat doen jullie hier?" Stamelde ze. Ik wilde net wat zeggen, maar Jacob was me voor. "Van deze prachtige plek genieten. En u?" "Ik ging net naar huis om aan het eten te beginnen. Lopen jullie mee?" Zei Lisa met een glimlach. Ze wist de vraag goed te ontduiken. "Natuurlijk!" Zei Jacob. Mijn gezicht betrok. Ik was zo dichtbij de schuilplaats en nog ging ik er niet in. Dat was al de tweede keer. Ik liep achter de andere twee aan. Jacob hield z'n pas even in en kwam naast me lopen. Ik keek hem vernietigend aan. Hij mompelde. "Sorry." En daarmee was het onderwerp afgedaan. Ik dacht terug aan wat er gebeurd was. Dit was op twee manieren teleurstellend. Ik had maar de helft van z'n geheim en ik ben m'n eerste kus misgelopen. Jacob leek het al weer vergeten. Misschien was hij niet eens van plan om me te kussen dacht ik plotseling. Dat ik me het hele moment had verbeeld. Lisa kwam aan de andere kant naast me lopen. Ze glimlachte. Ik keek om me heen en kwam tot de conclusie dat het bos helemaal niet zo eng was. Het was juist prachtig. Het rook er heerlijk en het had alle kleuren groen. Ik voelde hoe Jacob mijn hand vastpakte en er kort in kneep. Ik glimlachte naar hem. We liepen het bos uit. Jacob fluisterde zachtjes in m'n oor. "Ik zie je straks nog wel. Hij zei beleefd gedag tegen Lisa en liep gelijk door naar de stallen. "Dus..." Zei Lisa. Ik wist dat ze nu heel nieuwsgierig was van wat er gaande was in het bos. Ik was alleen niet van plan dat zomaar te vertellen. "Dus..." Antwoordde ik. "Vind je hem leuk?" Vroeg ze opeens. Ik keek haar aan en bloosde. Lachend keek ze me aan. "Aaawh! Je vindt hem leuk!" Riep ze enthausiast. "Ssssssjt!" Siste ik. " "Oowhja sorry. Dat ga je natuurlijk niet met mij bespreken." En met een grote lach liep ze weg om het eten klaar te maken. Ik liep het huis door, de trap op naar m'n kamer. Ik liep me met een grote lach op m'n bed vallen. Ja. Dacht ik bij mezelf. Ik vind hem verschrikkelijk leuk. Ik viel in slaap en droomde over het bal. Het was een prachtige balzaal. Voor mij stond Jacob hij glimlachte en boog. Ik boog ook. De muziek begon te spelen en Jacob pakte m'n hand. We danste uren lang en we hadden alleen oog voor elkaar. Z'n blauwe ogen lieten mijn ogen niet meer los. Ik hoopte dat deze droom nooit zou eindigen...
JE LEEST
The other side of a Cinderella story
FantasyAlle sprookjes gaan precies hetzelfde. Er was eens een meisje die op slag verliefd werd op een prins. Een dag later trouwen ze en leven ze nog lang en gelukkig. Maar eigenlijk is dat om ons hoop te geven... Ella verteld het echte verhaal en dat ziet...