Jeno Pov
Dah dua hari aku berada di Jerman. Semuanya okay sahaja. Tapi itulah. Sekarang tengah penghujung musim luruh. Tak lama lagi akan bermula musim sejuk.
Aku sekarang bersama dengan Ms. Alianna. Baru aku tahu nama awek Haechan sebenarnya Princess Alianna Roselyne Hermes Schott.
Keturunan Hermes.
Tapi bukan ke barang brand Hermes tu dilahirkan dekat Itali? Kenapa ada keluarga dorang ada di Jerman? Ada masa aku akan tanya Ms. Alianna. Sebab aku tengok dia sepertinya sibuk dengan kerja dia sampai tak sempat nak melayan aku.
Aku nak kacau jadi serbasalah.
Aku duduk di depan meja kerja dia. Dia sibuk menaip sesuatu sesekali berbual di telefon dengan seseorang yang aku tak kenal. Dorang bercakap pun bahasa Jerman.
Tapi aku dah mula faham bahasa Jerman kerana sebelum aku datang kesini mereka dah daftarkan aku untuk ambil kelas belajar bahasa mereka selama 2 bulan. Tiba - tiba Ms. Alianna memanggil aku. Terhenti lamunan aku. Cepat - cepat aku menoleh kearah Ms. Alianna.
"Encik Jeno boleh memandu kereta?" tanya dia dalam bahasa Jerman. Dia nak test aku pandai tak kut.
"Boleh. Saya pandai memandu." balasku.
"Prefer kereta using petrol or electric?" tanya dia lagi.
"Both" jawapku. Maknanya aku boleh kedua - duanya. Ms. Alianna mengangguk memahami sejurus itu dia sambung bercakap dengan seseorang. Sudah selesai dia telefon dia mengemas file - file yang bersepah atas meja.
Aku hanya mampu melihat sahaja. Nak bantu nanti jadi lain pula. Baik tengok saja.
"Ok saya dah masukkan awak untuk ambil kelas memandu. Awak mula esok. Duration 2 weeks sahaja awak ambil kelas lesen." terbuntang kejap mata aku.
"But why? Saya boleh belajar naik train kalau perlu." Ms. Alianna mampu tersengih. Lepastu dia serahkan satu file pada aku.
"Dalam ni semua scope kerja awak semasa berada di sini. Dalam scope kerja ni awak banyak outstation bersama Ms. Arianna. Jadi kamu tak banyak masa sangat berada dalam office ni."
"Takkan awak nak Ms. Arianna drive kereta sorang - sorang? Jadi awak kene ambil lesen supaya boleh drive kemana saja awak nak dalam negara ni. Lagipula awak duduk di sini 1 tahun. Agak lama. Untuk kesenangan awak juga." baru aku nak bidas dia cakap lagi.
"Ms. Arianna jarang guna driver kami. Bodyguards also no to her. Except dia nak ke luar negara baru dia tak ada options selain guna bodyguards. Jadi bila dia bekerja dia suka drive sendiri." dia ni tahu je aku nak cakap pasal tu.
"Tak susahkan ke? I mean. Banyak betul benda Ms. Alianna sediakan untuk saya. Saya rasa serbasalah pula."
"It's okay. Ini pun atas arahan Ms. Arianna juga. So jangan serbasalah." aku angguk.
YOU ARE READING
Oh! She's My First
FanfictionMengisahkan tentang sorang lelaki iaitu Lee Jeno yang berkerjaya sebagai arkitek yang terkenal di Bumi Korea Selatan. Setelah idea bangunan Shopping Mall mendapat perhatian di Negara Luar. Princess Arianna Roselyne Hermes Schott, pemilik syarikat...