9 | Melawat dan Disidai

7 0 0
                                    

Jeno Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeno Pov

Pagi selasa aku dikhabarkan dengan berita yang agak mengejutkan aku. Bos aku, Ms. Arianna terlibat dalam satu kemalangan jalan raya. Disebabkan itu, dia tidak dapat hadir bekerja selama 2 minggu.

Selepas dia menghantar aku pulang ke apartment. Dia accident sebelum sampai kerumah. Ada keluar berita malam itu. Tapi aku terlalu penat sampai tak bukak pun television. Balik saja aku cas telefon dan mandi. Kemudian berehat. Esok pagi datang - datang saja aku dapat berita.

Kini dah masuk 9 hari dia tidak hadir. Aku plan dengan Deena nak pergi bersama - sama harini selepas habis waktu berkerja. Kami pun dah maklumkan pada Ms. Alianna. Dia pun cakap sebelum balik minta pass card padanya. Pass card tu penting supaya dapat access masuk kedalam istana nanti.

Ms. Alianna lah yang handle kerja kakak dia. Kesian kadang - kadang aku tengok. Sampai overtime dia, takpun dia bawak balik file kerumah semata nak sambung kerja dirumahnya. Macam mana aku tahu?

Aku yang tolong dia angkat sekotak file kerja untuk dia haritu.

"Jadi kan? Kejap lagi kita pergi melawat bos?" tegur Deena di meja sebelah. Aku tersentak, kemudian terus angguk kepala.

"Ya jadi. Kenapa?"

"Oh ni.. Jett dia nak ikut. Katanya dia pun teringin nak pergi."

"Jett? Jett Mana?" setahu aku tiada pekerja Jett di sini. Deena buat muka pelik. Lepas dia sedar baru tergelak sendiri. Dia lupa aku budak baru.

"Oh Jett tu pekerja area lantai 9. Budak marketing. Dia baru mula kerja minggu lepas. Budak baru macam awak. Eh dah pukul 5. Jom balik." ajak Deena.

Kami pun mengemas barang macam yang lain juga.

"Pass dah ambil?" tanya aku. Sekadar mengingatkan. Takut dah turun floor bawah baru nak teringat - ingat. Lepastu tertinggal.

"Dah, Jett yang ambilkan. Dia pun dah tunggu dekat lobby. Tunggu kita turun. Pergi naik kereta saya." tawar Deena. Aku on je. Sebab aku pun takde kenderaan nak pergi. Lagipun Deena yang mengajak.

Kami pun naik lift turun kebawah. Sambil - sambil itu Deena membalas chat Jett maybe dan aku bermain instagram.

Last post ig aku pun 10 hari yang lalu. Gambar aku bersama orang - orang besar di Berlin. Ambil gambar ramai - ramai setelah selesai mesyuarat. Lepastu aku punggah gambar ni dekat media sosial aku. Nak update yang aku sibuk di bumi Jerman ni.

Notification yang banyak - banyak ni pun aku bukak pastu beralih ke profile aku kembali. Aku scroll kebawah dan kebawah. Muncul post zaman degree. Kemudian beralih ke sekolah menengah dan terakhir gambar aku bersama adik kembar aku.

Jaemin.

Gambar di kampung, gambar kami duduk di pangkin sambil buat peace. Masing - masing senyum. Waktu tu jaemin nak balik ke seoul balik. Katanya nak hantar Aria ke airport. Jaemin ada ajak aku, tapi aku yang menolak. Atas alasan tidak mahu menyusahkan mereka.

Oh! She's My FirstWhere stories live. Discover now