12. ❁POV Leon

207 15 4
                                    

"Wat een aandachtstrekker..."zeg ik kwaad.
"Eh, rustig aan Leon, hij kan goed zingen" zegt Maxim. Alsnog, dit doet hij gewoon om mij te irriteren. Ik loop boos weg.
"Leon..".
Ik kijk achterom en zie Violetta staan.
"We moeten praten" zegt ze serieus.
Ik schud mijn hoofd.
"Nee, er valt niks te bespreken" zeg ik kwaad.
"Doe nou niet zo, je we-"
"Ik? ik doe zo omdat je nu al met die Sam bent" zeg ik woedend.
"Ik ben helemaal niet met Sam? Je vertrouwt me voor geen ene meter!" zegt Violetta boos, en ze loopt weg.

❁POV Violetta

Waarom doet hij zo onbegrijpelijk? Ik snap heus wel dat ik met Sam gekust hebt, maar hij heeft toch ook met dat ene meisje gekust?
"Hee".
Tomas komt aanlopen.
"Waar denk je aan?" zei hij met een glimlach.
"Aan niets.." antwoord ik.
"Kijk Violetta, ik zie dat je verdrietig bent en dat wilt niemand. Ik snap ook dat je wat voelt voor Leon en die ene jongen Sam. Je moet gewoon je hart volgen en dan komt alles goed".
Ik glimlach.
"Dankjewel Tomas, dit had ik echt nodig" en ik geef hem een knuffel.

❁POV Sam

"Mam ik ben thuis!" roep ik vanuit de voordeur.
Me moeder komt naar beneden.
"Hee, lieverd" en ze gaf me een kus op me wang.
"Mam, zal ik voor je koken?" vraag ik met een glimlach.
"Dat hoeft niet hoor" zegt ze.
"Ik doe het graag voor je" zeg ik blij.
Me moeder is heel erg depressief sinds ze is ontslagen bij haar werk. En mijn vader ken ik niet.. Ookal wil ik hem graag kennen. Me moeder vertelde ooit dat mijn vader een geweldige man was. Hij had ook een goeie baan en ze werden verliefd. Alleen toen hij hoorde over de zwangerschap vond hij het geen goed plan omdat ze allebei nog op de middelbare school zaten. Mijn moeder wou mij wel. En daardoor kregen ze steeds ruzie, en zijn ze uitelkaar gegaan. Me moeder wilt me niet vertellen hoe hij heet, maar ik hoop dat ik hem ooit tegenkom.
"Hier mam, ik heb wat spagetti voor je gemaakt" en ik gaf haar het warme bord.
"Dankjewel schat". Opeens gaat de bel.
Ik loop naar de deur, en doe hem open.
"Violetta, wat kom jij hier doen?" vraag ik blij.
"Ik vroeg me af hoe het gaat en ja.." zegt ze wat ongemakkelijk, en ik laat haar binnen.
"En wie is deze mooie jongedame?" vraagt mijn moeder beleefd.
"Violetta" en ze steekt haar hand uit.
"Miriam, de moeder van Sam" en ze schudden elkaar de hand.
"Ken ik je ergens van Lieverd? Want je komt me zo bekend voor.." vraagt mij moeder.
"Haha, ik denk het niet mevrouw" antwoord Violetta.
Me moeder knikt.
Ik pak Violetta bij haar hand, en neem haar mee naar boven.
"Je hebt echt een leuke kamer" zegt ze dan.
"Bedankt" antwoord ik.
"Violetta" vraag ik.
"Ja".
"Je betekend veel voor me..." antwoord ik ongemakkelijk.
"Jij ook voor mij.." zegt ze onzeker.
Ik glimlach naar haar. Ik leg mijn hand zachtjes op haar wang, en onze hoofden komen dichterbijer. Onze lippen staan een centimeter van elkaar af. En opeens stormt er iemand de kamer in..

The new boy ( violetta fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu