مضت الايام منذ يوم ميلاد مسك .. مضي ما يقرب من الاسبوعان بين روتين عمل مسك العادي و بين دراسه معاويه لأمر المشروع ..
فكانت الفكره لا باس بها على الاطلاق بالنسبه له كما انه يحتاج فتره ليست بالكبيره جدا لسداد تكاليف المشروع و اذا استطاع اقناع صديقه بالدخول كمستثمر اجنبي معه فى الامر سيحصل على بعض التسهيلات ايضا لذلك بدء فى اعداد دراسه الجدوي من جديد .. انه يفهم فى الامر و يحب ان يقوم بتلك الدراسات بنفسه للتاكد من صدقها مئه بالمئه ..
فى النهايه رضخ الى رايهم و اكمل اوراقه و انطلق الى شركة والده ..
دخل فوجد مسك تضع سماعاتها الضخمه و تتفحص الاوراق عاقده حابيها .. دق باصابعه امامها نظرت لاعلي فوجدته معاويه لتبتسم و هي تنزل سماعاتها : اهلا يا فندم اقدر اساعدك ازاى .
- استاذ محمد فاضي .
- فى معاد .
رفع حاجبيه ثم اكمل : و الله ما لحقت اخد منه معاد و هو نازل الصبح .
- طيب هشوف لو يقدر يقابلك .. اشارت الى الكرسي : تقدر تستريح .
- امين ..
- ياه عليك هو الواحد ميعرفش يهزر معاك يا ساتر .
- فى تمرين بليل و نشوف مين هيهزر مع التاني .
دبت بقدمها على الارض : مش عايزة اروح .. اوف بقي .
اشار لها على الباب و هو يقول : قوليله هو انا مالى .. و متنسيش اوف دي .
تركته راحله و هي تضرب الارض بعصبيه فهي بحق تكره هذا التدريب اللعين بالاضافه انه فرصه ذهبيه له للانتقام منها على مشاغبتها معه هذا ليس عدلا .
دلفت الى المكتب قائله : معاويه بره عايز حضرتك بخصوص المشروع .
- خليه يدخل و ابعتيلنا قهوة لو سمحتى .
- هو انت خدت الدوا علشان القهوة دي .
- احم .. و كوبايه مايه علشان اخد الدوا ..هزت راسها بيأس : انا مش عارفه انا لما اتجوز انت هتعمل ايه من غيري ..
نظر اليها فى تعجب قائلاً : هو نظرياً دلوقتى انا مش هعمل حاجه يبقى الوضع على ما هو عليه انتي الى هتفكريني او زوزو طبعاً
- مش فاهمه .. قالتها بعدم فهم حقيقي
ليتنهد هو قائلاً : دخلى معاويه انتى مينفعش معاكي نقاش قبل الدواء بجد .
- انا عملت ايه .. ايه ده ..
نظر اليها لتكمل : طب اخر سؤال .
- ها .
- هو اسم زوزو ايه ؟ .
- اسمها زهر ..
أنت تقرأ
ما يخبئه الغد ❤️ - مكتملة
Nouvellesمسحت دموعها المتلاحقة كأنها تخشي علي البحر أن يتعكر بسببهم و من ثم قفزت الي الماء ليغطس جسدها في الماء بأكمله في استسلام و ليسدل الستار الاسود علي عيناها ... بدئت في 12.12.2022 🍂 انتهت كتابه في 12.1.2023 🦋 انتهت نشر في 20.3.2023 ✨