ذهبت مسك الى النادي فى موعد التدريب و كان عقلها منشغلاً بما يريده محمود .. ابدلت ملابسها و كان معاويه قد تحدث معها اخبرها انه سيتاخر قليلاً فقط ..
كانت تعدل من وضع بدلتها .. ثوان وكان محمود امامها حك عنقه ثم قال : انا عارف ان علاقتنا مكنتش احسن حاجه بس انا كنت عايز تديني فرصه بس نعرف بعض .
نظرت له بتعجب : اممم .. نعرف بعض اكتر ليه ..
- مسك بصراحه انا عايز اتجوزك .. كنت حابب اعرف رايك الاول قبل ما اتكلم مع استاذ محمد .
-عايز ايه يا عنيا ..
كان هذا صوت معاويه الذي اتي للتو ليستمع الى اخر كلمات محمود .. اغمضت مسك عينيها اي حظ هذا ..
التفت محمود له ليتحدث ببرود : عامل ايه يا معاويه .
- لا عامل ايه دي اجلهالى شويه .. عيد كده تاني عايز ايه معلش ..
- اعتقد دي حاجه متخصكش تخص مسك لوحدها .. ولا ايه ..
- شوف يا اخي انا كنت عايز اقابلك من بدري و كل مره بتفلت من تحت ايدي بس علشان انا سالك الحمد لله يا رب طلبتها و نولتها ..
ما ان انهي جملته حتى لكم محمود بقوه فى وجهه جعلته يترنح ليقابله معاويه بلكمه اخري اطاحت به ارضاً .. شهقت مسك فاندفعت قائله : محمود انت كويس ..
- خايفه .. تحبي اطمنك عليه خالص ..
اشارت له باغلاق فمها و ظلت تراقب محمود بقلق .. خائفه من تهور معاويه ..
نظر معاويه لمحمود الذي يحاول ان يعتدل ليكمل : عارف الى بتتقدملها دي مين .. دي تبقي مراتي ..
انحنى الى مستواه ليجذبه من ملابسه و هو يتابع : انت بقى المره دي هتعمل ايه الشركة و سيبتها ... ابويا و عارف اني متجوزها .. عارف يلا لو ظهرت قدامي تاني او شوفتك بس بتتكلم معاها كلمه واحده صدقنى هتبقى اتعس لحظات حياتك علشان مش هيبقى فيك حته سليمة ..
التفت اليها صائحاً : شنطتك فين ..
اسرعت تحضرها و من ثم عادت اليه لياخذ بيدها الى الخارج .. كانت تختلس النظرات الى محمود شاعره بالذنب تجاهه اياً كانت مشاعرها لم تحب ان يتعرض الى ذلك الموقف بسببها نظر اليها فى النهايه لتهمس بصوت لم يصل الى معاويه : انا اسفه .
بالخارج صعد معاويه الى دراجته قائلاً : يلا اركبي .
- لا انا مبحبش البتاع ده بيخوفنى .
- والله عيب لما تقولى كده و انا معاكي .. ده انا بريمو
كان يتحدث بهدوء و مرح كانه لم يكن فى شجار منذ قليل .. اشارت له عده مرات ترفض الفكره : خلصي يا مسك هسوق براحه .
أنت تقرأ
ما يخبئه الغد ❤️ - مكتملة
Cerita Pendekمسحت دموعها المتلاحقة كأنها تخشي علي البحر أن يتعكر بسببهم و من ثم قفزت الي الماء ليغطس جسدها في الماء بأكمله في استسلام و ليسدل الستار الاسود علي عيناها ... بدئت في 12.12.2022 🍂 انتهت كتابه في 12.1.2023 🦋 انتهت نشر في 20.3.2023 ✨