Oylama:
- ... Bu seviyeye gelmemize gerek var mıydı?
- İşlerin istesek de istemesek de bu raddeye geleceğini az çok tahmin etmeliydiniz. Belki de göreceğimiz şeyler arasında en hafifi budur.
Hala katilin kim olduğunu düşünme raddesine gelememiştik. Herkes streslerini katlayarak bir dağ haline getirip bir şans oyunu oynar misali oy kullanmak dışında bir şey yapmıyordu. Şüpheleri kendi üstüme çekmemek için konuşmalara dâhil olmamayı tercih ediyordum. Kişi sayısı büyük oranda azalana kadar da dikkat çekmeyeceğime emindim.
- Kameraların başına geçtik fakat kameralar sokaklarda yok. İstenilen zaten ölmemiz ve katiller de şimdiye kadar bunu çok güzel yaptılar. Gördüğümüz ilk kirli ölüm bu ve delil yok. Parmak izi arayacağımız bir cinayet silahı yok, ölü bir beden dışında hiçbir şey yok. Gerçi beden de elimizde sayılmaz.
- Bu durumda birileri mantıklı düşünmeye çalışsa bile bir şey bulamayız elimizden tek gelen birilerine oy vermek.
- O zaman herkes kafasına göre bir sayıya oy versin.
Herkes alınan ortak kararı onaylayınca kalan dakikaların geçip oy verme zamanının başlamasını bekledik.
"oylama vakti gelmiştir. Bu dakikadan sonra kişiler ve rolleri üzerine yorum yapamazsınız. Aksi takdirde olacaklardan sorumlu değiliz."
Rastgele bir sayı girdikten sonra sonucun açıklanmasını bekledim.
"Oylama bitmiştir. Oy çoğunluğu ile katil 29 numara seçilmiştir. Oyun kaldığı yerden devam ediyor. Roller şu şekildedir 13 numara doktor, 28 numara katil, 36 numara görgü tanığı ve geri kalan oyuncular halkı temsil etmektedir."
İnsanların bu günden sonra vahşice öldürülmek ve 28 numara gibi korkulu rüyaları olduğuna emindim. Dün çok az uyumamdan ötürü aşırı yorgundum bu yüzden daha fazla burada durmak istemeden hemen restorandan çıkıp evime doğru yol aldım. Sadece uyumak istiyordum altı saatimi sıcacık yatağımda geçirmek.
3. Günün sabahı;
Gece dört saat uyumayı hedeflerken sadece iki buçuk saat uyumuştum. Yataktan adeta sürünerek kalkıp banyoya doğru ilerledim. Kolumda sürekli titreşen saat canımı sıkmaya başlayınca kolumu kaldırıp ekrana baktım. Ekranda bir numara girmem istendiğini görünce rolümün halktan biri olmadığını anlamıştım. Ufak çaplı bakınmam sayesinde doktor olduğumu öğrenince koruma hakkımı kendimden yana kullandım sonuçta buraya yaşayıp ödül almaya geldim değil mi? Bu gün ölmeyeceğimi düşününce yatağıma dönmek çok cazip gelmişti tekrar odama dönüp kendimi yatağa attım.
28 numaradan;
Katil olmam günlük rutinlerimi etkilemeyecekti. Hazırlanıp dışarıya çıktıktan sonra saate baktım bir saat boyunca koşumu yapıp zihnimi düşünmek için hazır hale getirebilirdim. Çocukken inşaatlarda çalışırdım hayatım boyunca da sigortasız olarak bu işi yaptım denebilirdi sonucunda elde ettiğim ise koca bir hiçti. Yerimizi robotlar alınca biz sigortasızlar parayı hiçbir şekilde kazanamaz olduk. Uzunca yıllar biriktirdiğim parayla kıt kanaat geçinerek bu güne kadar gelmiştim. Belki de beni bir ay daha idare edecek param kalınca da bu yarışma ortaya çıkmıştı. Bana sunulan çok büyük bir lütuf olan bu yarışmaya başvurdum. Yarışmacı olamama ihtimalimi düşünmemiştim bile. Sonuçta ihtiyacım olan bu para için neler yapabileceğimi tahmin eden jürilerin beni seçmesi imkânsızdı. Hiçbir zaman sporu bırakmadım sahip olduğum gücü sporun karşıladığına yemin edebilirdim. Koşumu tamamlayınca basit birkaç spor hareketimi de yapıp eve girdim. Kısa bir duşun ardından bol proteinli kahvaltımı da yapıp nasıl bir yol izleyeceğimi düşünmeye hazırdım. İnsanlar artık bir şeyler yiyip içerken üç kere düşünüyorlardı. Zehirlemek bu durumda pek akıl karı değildi. Zehirlemek dışında kalan seçenekler ise detaylı planlar gerektiriyordu. Cinayet silahım tam gözümün önündeydi. Şimdi ise onun üzerinden bir plan yapmam gerekiyordu. Öldürmemin kolay olduğu bir kişiyi gözüme kestirmiştim. Saatime gelen bildirime göre 13 numarayı öldüremezdim gerçi ilk öldürme hedefimin o olduğunu da söyleyemezdim. İlk günkü ölümde 20 numaralı kadına yardım eden orta yaşlı çıtı pıtı bir kadın vardı. Şahsen dün onun öldürülmemiş olmasına şaşırmıştım. Gerçi 24 numaranın öldürdüğü kadını özellikle seçtiğini de pek düşünmüyorum. Televizyonu açıp hava durumu sunan bir kanal aradım. Hava şansıma yağmurlu gösteriyordu bir iki saat yağmuru beklemeye karar verdim eğer yağmur yağarsa kadını öldürmem daha kolay olabilirdi. Çok geçmeden atıştırmaya başlayan yağmur şansın benden yana olduğuna büyük bir işaretti. Mutfakta kahvaltı ederken gözüme kestirdiğim bıçağı alıp güzelce kıyafetimin içine sakladıktan sonra tekrardan koşuya çıktım. Böyle bir durumda göze batmamak için günde iki, üç kez koşuya çıkıyordum. O yüzden şimdilik kimsenin gözüne batmayacağımı düşündüm. Eczanenin önünden geçerken hızımı yavaşlatıp içeriye girdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KATİL KİM!?
ActionHükümetin tek bir isteği vardı insanları kuklaları haline getirmek. Gelişen teknoloji ise onların yararınaydı. İnsanlar artık para kazanmak için çalışmıyordu, yemek yapmak için uğraşmıyordu, birbirleri ile görüşmek için evlerinden çıkmıyordu, kitap...