Aydan memerhati luar rumah nenek Daneen. Ada 4 biji kenderaan termasuk kereta ibu mertua dia. Tambah kereta dia ada 5 biji. Rasa macam banyak kereta hahahahaha. Bukan sombong cuma malu jaa hahahaha. Daneen dekat sebelah dah ternganga mulut dengan air liur basi nyaaa. Aydan parking di sebelah kereta mertua dia.
Dia perhati kawasan rumah nenek Daneen. Boleh tahan besar rumahnya. Tak nampak rumah kampung pun. Dia ingatkan rumah kayu ke apa ke. Tapi ini dah macam banglo besar dia cuma tak bertingkat ajaa. Faktor tua kot jadi buat rumah teres biasa. Laman depan pun cantiknya. Rumput pendek cantik jaa. Ada pondok kecik tempat melepak ngeteh.
" Sayang !! Bangun. Kita dah sampai ni. Kau eak tidur sampai basah seat aku ni dengan air liur basi tu. "
Daneen terpinga pinga. Die memerhati sekeliling. Oh dah sampai rumah opah ! Dia memgesat muka dengan hujunng lengan. Rambut diikat longgar.
" Jomlah turun. Haih "
Sempat dia mengeluh. Sakit hati nampak kereta BMW buruk tu. Dia ingat lagi masa baru baru beli dulu. Berlagak betul rupa. Yelaaa family dia naik Honda jaa. Tu yang kemain berlagak.
" Baru tengok kereta aku dah rasa memyirap. Belum tengok muka lagi haih "
Omel Daneen sambil buka pintu kereta. Aydan cuma menggeleng kepala. Memang bebetul tak suka ni. Dia tak dapat bayangkan apa bencana berlaku nanti.
" Assalamualaikum !! Opahhhh !! "
Laung Daneen sekuat hati. Memang sengaja dia menjerit. Nak bagitahu keluarga dujana tu kehadiran dia hohoho.
Aydan tepuk bontot Daneen. Bising betullah dia ni ! Daneen menjeling sambil menggosok bontot dia. Sakit jugak kena tepuk ! Mereka melangkah masuk. Semua ada di ruang tamu. Kak Mar dengan yang lain pun dah sampai.
Daneen menyalam semua yang ada kecuali keluarga Mak Usu. Dia terus pergi melabuh punggung di sebelah Maryam. Mak Usu lamgsung tak dikerling. Aydan menggaru tengkuk yang tak gatal. Dia cuma bersalam dengan Pak Usu dan memgangguk sikit ke Mak Usu tanda hormat.
" Dah lama ke Kak Mar sampai ? "
Tanya Daneen berbisik. Maryam mengangguk kepala sikit.
" Dalam 2 jam lepas. Lepas sejam macamtu baru si gila tu sampai. "
Ujar Maryam berbisik. Aydan di sebelah memasang telinga. Nak juga dengar apa yang digosipkan. Mula mula tu berkerut jugak dia dengar .
Si gila whooo !? Ahh baru dia ingat. Makcik dorang !! Hahaha nak tergelak jugak dia tapi ditahan. Dua beradik ni memang tak rilek.
" Lama tak nampak Aydan dengan Daneen. "
Ujar Opah. Aydan cuma senyum. Daneen tengah melahap kerepek.
" Tulaa last jumpa masa majlis ja. Daneen pun awat makin ngembang ? "
Ujar Aunty Jannah. Terus stop Daneen makan kerepek. Dia pandang Auntie Jannah dan Kak Maryam bersilih ganti. Aydan pula pergi bahan ketawa.
" Macam mana tak kembang. Tengoklaa tu makan kemain semangat lagi hahahaha. "
Ujar Aydan selamba. Semua disitu ketawa mendengar kecuali Makusu dengan Alia.
Daneen cemberut. Dia cubitnya lengan Aydan sekuat hati. Gerammmm. Aydan menepis kuat. Sakitla siot. Daneen jeling tajam.
" Ada isi ke Daneen ? "
Tanya Opah. Hampir tersembur air teh dalam mulut Daneen. Cepat cepat dia geleng kepala menidakkan.
" Dah lama kahwin pun takde isi lagi. Ke mandul ? "
YOU ARE READING
Beautiful Mess
Teen FictionDaneen Aria, seorang gadis berusia 22 tahun yang naif, cantik dan penyayang. Mempunyai keluarga yang cukup sempurna dan bahagia dan sahabat yang setia dan sentiasa ada bersamanya. Emran Aydan, seorang businessman berusia 29 tahun yang menjalankan p...