8

7.4K 255 3
                                    

Rumah Daneen dah penuh dan sesak dengan tetamu. Majlis resepsi sebelah perempuan dibuat di rumah mereka sahaja. Lagu buat pengantin juga kuat kedengaran bagi memeriahkan lagi majlis. Khemah dan makanan semua sudah siap. Untuk majlis resepsi mereka menempah katering sahaja. Mudah dan cepat.

Daneen sedang bersiap di dalam bilik. Mata asyik nak tertutup je. Angkara melayan si Aydan lah malam tadi. Haih mengantuk. Nasib sanding pukul 2 petang. Lagi lagi pagi tadi si Aydan dah memekak telefon dia. Mengada betul. Macam tak jumpa je. Menyirap je Daneen. Marah kang berdosa pulak.

Daneen dapat bersiap dengan tenang sebab dah tak berdebar macam semalam. Dia dah rasa relaks. Mungkin cuma malu sikit sebab ramai tetamu yang hadir majlis dia harini. Semua dari kenalan keluarga dia dan Aydan. Memang ramai. Lebih dari seribu tetamu. Nasiblah rumah dia besar. Boleh muatkan tetamu yang hadir.

Daneen tenang duduk di kerusi sambil disolek. Melayan Kak Seri berbual. Kak Seri memang banyak mulut. Okaylah banyak mulut. Takdelah sunyi sangat Daneen. Tunggu makeup lama tau. Nak cantik kan ! Kak Seri pulak memang jenis teliti. Kerja dia memang semua nak perfect. Tak boleh ada cela sikit. That's why Kak Seri memang MUA yang famous.


" Done !!! "

Kak Seri bersorak kecil. Daneen melihat wajahnya di cermin. So beautiful ! Amazing air tangan Kak Seri ni. Memang tak rugilah upah dia.

" Kak Seri memang tak pernah mengecewakanlah. "

Puji Daneen. Dia suka tengok. Dia nampak matang. Tak nampak macam budak budak yeayyyy ! Daneen bangun dan bergerak ke wardrobe. Nak salin baju resepsi dia.

Kak Seri menolong Daneen mengemas baju pengantinnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kak Seri menolong Daneen mengemas baju pengantinnya. Didudukkan Daneen semula dan dia mula mendandan rambut Daneen. Daneen request untuk gaya simple sahaja taknak terlalu sarat crown di kepala.

Tepat jam 2 petang, Daneen sudah bersedia untuk turun ke laman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




Tepat jam 2 petang, Daneen sudah bersedia untuk turun ke laman. Diringi oleh anak Kak Maryam, Alysa dan Danish anak kepada Iris. Alysa memakai gaun dan Danish memakai tux.

Daneen menarik nafas panjang dan menapak keluar. Danish dan Alysa nampak comel sangat. Kedua dua mereka memegang bakul berisi bunga. Daneen dengan yakin berjalan. Tetamu semua bangun dan mula kagum dengan kecantikan Daneen. So beautiful.

Beautiful MessWhere stories live. Discover now