5

7.3K 252 5
                                    

Aydan merenung gambar Daneen di telefonnya. Dengan berlatar belakang pelamin flora sewaktu majlis pertunangan mereka tempoh hari. Wajah Daneen yang sedang tergelak dengan bunga di tangan kiri. Gambar candid gitu. Aydan ambil senyap - senyap seperti biasa. Takkan dia nak ambil depan - depan. Kantoi la. Dia macho kot. Kah !

Dia dapat lepas rindu dengan gambar jela. Nak jumpa ? Huh jangan harap. Awal - awal lagi Datin Aminah dah buat pantang larang. Lagi 5 hari nak nikah baru boleh jumpa Daneen. Jangan berani - berani nak jumpa sekarang. Video call pon tak bagi tau hm. Nak call tapi em. Peduli la aku. Hahahaha






" Woi Aydan. "

Jerit Haziq, sepupu Aydan. Sepupu paling rapatlah antara semua.

Aydan mendengus. Kacau la mangkuk ayun sorang ni. Dia menutup telefon dan memandang ke arah Haziq yang elok landing atas sofa dia.

" Buat macam bilik sendiri eah. "

Perli Aydan. Haziq buat tak tahu. Kesah apa dia. Hahahahaha tak kisah weh. Lagi sedap dia meniarap pandang Aydan di atas katil.

" Weh. Cantik jugak eak tunang kau. "

Mencerlung mata dia pandang Haziq. Jam loceng di tepi meja dibaling ke arah Haziq.

" Oi !!!!!! "

Jerit Haziq. Dia memegang kepala. Sakit doh. Digosok kepala bersungguh cuba hilangkan sakit.

" Bini aku tu. Tak payah nak puji - puji. "

Datar Aydan berkata. Dia tak suka. Daneen dia punya. Haziq mencebik. Dasar jantan brensek. Aku puji je pun. Dia gosok kepala yang sakit dibaling jam tadi.

" Alah tapi aku ada nampak yang lagi cantik. Yang sebelah dia tu. Yang rambut hitam purple tu. Yang tinggi - tinggi tu. Yang — "

" Berapa banyak yang kau nak ? Halamak kau ni. "

Pintas Aydan. Haziq cemberut. Dibaling pulak jam loceng tadi ke Aydan. Aydan cepat - cepat mengelak. Dengan muka bangga dia tayang. Haziq mencebik.

" Kau kenal tak tu siapa ? "

Aydan cuba fikir ciri - ciri yang Haziq bagitahu tadi. Rasanya macam Maryam. Maryam ke ? Aydan bukak galeri telefon dia. Cuba cari gambar family Daneen.

" Perempuan ni ke ? "

Aydan zoom muka Maryam dan ditunjuk ke Haziq. Haziq pantas berlari naik ke katil. Telefon Aydan dirampas. Dia melompat - lompat atas katil dengan lututnya.

" Weh ni weh. Ini weh. Bidadari aku ni weh. "

Jerit Haziq. Dicium - cium phone Aydan. Aydan buat muka jelik. Kesialan apakah manusia sebelah dia ni.

" Kau tak payah nak rakus sangat boleh tak hanat. "

Ditampar muka Haziq. Telefonnya diambil dan dilap sekuat hati dekat baju Haziq. Geli betul.

" Kau kenal tu siapa ? "

Aydan mengangguk kepala sambil lewa.

" Maryam. Kakak bini aku. "

Haziq tersengih lebar. Yahuuuu. Dipeluk tubuh Aydan sehingga mereka terbaring di atas tilam. Haziq menjerit gembira. Aydan cuba menolak tapi si rakus ni bapak kuat. Pintu bilik dibuka mengejutkan Aydan.


" Mummy!!!! Abang Dan dah jadi gayyyyyyyy !!!!! Mummy lah ni tak bagi dia jumpa Kak Daneennnn !!! "

Oh shit. Aydan menolak Haziq sekuat hati dari tubuhnya. Bodoh punya Haziq. Kan dah merepek si Kaira tu. Haih.










Beautiful MessWhere stories live. Discover now