Daneen excited sangat di dalam kereta. Tak boleh duduk diam. Tadi pagi tadi dia bingung jugak Aydan memberitahu yang dia tak kerja harini. Dia menyuruh mengemas pakaian. Bangun bangun terus mengemas. Aydan menolong sekali. Lepas siap mengemas, dikacaunya Aydan. Nak bermanja manja dulu di atas katil. Mengusik Aydan. Hampir 2 jam melayan kerenah Daneen, Aydan mengajak mandi dan bersiap. Selagi dilayan, takut habis teruk dikerjakan si Daneen hahahahahaha.
Aydan tak bagitahu kemana dia nak bawak Daneen. Mereka bertolak menaiki kereta. Satu hal lagi tentang Daneen, Daneen suka berjalan naik kereta. Lagi lagi pada waktu malam. Daneen suka tengok lampu lampu yang terpasang sambil duduk di dalam kereta. Yang membawaknya si Aydan lah. Melayan semua kerenah Daneen. Tapi dia suka ja nak melayan. Tak rasa menyusahkan atau beban langsung.
Daneen bernyanyi sambil memggoyangkan kepala. Seronok betul. Aydan tersenyum melihat. Dia menarik tangan kecil Daneen dan digenggam erat di pahanya. Daneen masih menikmati keseronokan dia.
" where are we going ? "
Tanya Daneen. Aydan cuma menghenjut bahu. Taknak bagitahu nak berahsia. Kejutan untuk Daneen.
" baby happy ? "
Tanya Aydan lembut. Daneen tersenyum suka. Dia mengangguk. Dia suka dapat bercuti. Lagi lagi bersama Aydan. Suami dia hehe. Dia dah obses dengan laki sendiri hahahaha.
" kita stop dulu dekat R&R cari makan. aku pun dah lapar ni. "
Aydan masuk ke hentian R&R untuk makan tengah hari. Sudah 3 jam dia memandu tanpa henti. Letih lagi. Melayan Daneen lagi sepanjang jalan. Bising mulut si Daneen tapi seronok ja dia melayan.
" Sayang "
Daneen memanggil Aydan. Aydan menjongket kening. Daneen tersengih memandang Aydan sambil mulut memuncung ke bawah. Tali kasut terbukak. Aydan pantas mencakung mengikat tali kasutnya.
Daneen memanggil dia sayang. Dia tak kisah pun. Dia suka ja. Entah kenapa Daneen panggil macam tu pun tak tahu.
" dah jom. baby nak makan apa ? "
Tanya Aydan sambil memimpin tangan Daneen. Dah macam orang dewasa bercinta dengan budak sekolah. Tapi memang betul pun hahahahaha.
" I don't care as long as I can eat. "
Daneen memang tak kisah. Semua benda dia makan asalkan ayam lah. Hahahaha. Sebab dia tak suka benda lain. Dia suka ayam and hari hari makan ayam. Nasib Aydan tak terjebak. Daneen akan masak lauk yang lain untuk Aydan even Aydan tak kisah pun kena makan ayam hari hari. Dia lagi tak memilih soal makan.
" like always. Kita cari ayam untuk awak. "
Ujar Aydan. Daneen tersegih suka. Terlompat lompat kecil dia di sebelah Aydan. Aydan ketawa melihat. Dengar ayam ja pun.
_____________________
Aydan disambut pihak The Datai Langkawi. Semuanya orang orang besar cuma beberapa orang sahaja pekerja biasa. Aydan mendukung Daneen perlahan. Daneen dah tertidur 2 jam yang lepas.
" can you help me with my luggage and car ? "
Tanya Aydan kepada pihak resort.
" Sure. By the way welcome to The Datai Langkawi Mr. Aydan. I will show you your villa. "
Aydan mengangguk sambil menggosok lembut belakang badan Daneen. Dia tak mahu Daneen terjaga. Dia mahu Daneen rehat secukupnya.
YOU ARE READING
Beautiful Mess
Teen FictionDaneen Aria, seorang gadis berusia 22 tahun yang naif, cantik dan penyayang. Mempunyai keluarga yang cukup sempurna dan bahagia dan sahabat yang setia dan sentiasa ada bersamanya. Emran Aydan, seorang businessman berusia 29 tahun yang menjalankan p...