Aydan tayang muka tak bersalah. Dia buat tak nampak je muka berkerut dengan mulut muncung sedepa Daneen depan dia ni. Aydan selamba membelek buku menu. Makan makan makan.
" Salad daging thai satu dengan nasi putih satu. Air bagi air tembikai. "
Order Aydan ringkas. Dia memang gemar ke sini. Makanan semua sedap sedap. Restoran ala thailand katekan. Daneen yang masih berkerut ditenung.
" Untuk budak depan ni, bagi dia nasi putih dengan ayam paprik. Air sama. Tu je. "
Aydan orderkan untuk Daneen. Daneen tajam memandang Aydan. Tajam sampai boleh terbelah dua orang tu. Aydan biasa je dia. Keluarkan phone, buka emel. Settlekan kerja sikit sementara tunggu makanan.
Daneen mengomel sendiri. Tak guna. Eeyyy tengoklah tu muka tu. eeeyyy bapak ah. Tak bersalah langsung rupa dia. Eeyyy tak guna. Kembang kempis hidung dia pandang Aydan. Aydan di balik phone dok intai intai tengok. Kemain lagi si Daneen tenung dia. Hahahahaha. Marah betul. Ada aku kisah ? Hahahahaha. Siapa suruh dia berkemban. Dah tahu ada dia dalam bilik tu. Lepastu nak salahkan orang. Duh.
Mulut tu mulut tu. Aydan perati je. Dok muncung mengomel apa pon tak tahula. Entah apa dia sumpah seranah agaknya. Tercuit hati Aydan menengoknya. Dia punya boikot dekat Aydan. Dari dekat rumah sampailah sekarang dia tak bercakap dengan Aydan tapi dok tenung tajam dekat si Aydan. Hahahahaha. So cute la baby kecik ni hahahahaha.
" Erghhhh "
Daneen mengerang geram. Sakitnya hati. Tengoklah tu muka tu. eeeyyy mama. Daneen sepaknya kaki Aydan di bawah. Tapi malangnya kaki dia yang pendek tu tak sampai ke kaki Aydan tapi terkena besi meja.
" Awhhhhhh "
Daneen mengaduh sakit. Kuat tau dia tendang. Berair mata dia. Nak tersebik sebik bibir dia. Kaki kanannya di bawa naik. Diusap perlahan. Huwarghhhh.
Daneen terkejut apabila kakinya ditarik ke kerusi sebelah. Bila masa Aydan bangun duduk disebelah pun tak perasan. Aydan meletak kaki kanan Lily di atas pahanya. Diselak jeans Daneen ke atas. Dah nampak kebiruan sikit di tulang ketingbya. ( tahu kan tulang keting tu apa ? Hahahahaha). Diusap dan diurut lembut. Aydan menggeleng kepala.
" Nak derhaka dengan aku lagi kan. Tu haa tuhan bayar cash. Haa buatlah lagi. Dari tadi duduk sumpah seranah aku kan. Haa buat lagi. "
Perli Aydan. Daneen mengelip mata. Automatik air matanya meleleh. Bibir dah tersebik sebik menahan. Taknak bagi keluar bunyi dia menangis. Aydan masih mengurut lembut. Kaki dia putih jadi memang nampak kebiruan tu sikit.
Aydan lap wajah kemerahan Daneen. Lap air mata tu semua. Daneen masih statik diam mematung. Wajahnya menghadap Aydan tapi mata tu mati matian dia pandang ke bawah. Sebolehnya taknak pandang Aydan. Dia bermain dengan jarinya. Tak berani nak pandang Aydan.
" Yang nak menangis kenapa ? "
Ujar Aydan. Suara garau dia tu buat Daneen nak menangis lagi. Dah apehel Daneen oi. Suara dia memang macam tu sebelum ni takde pon kau nak menangis.
" M — aaflah. "
Perlahan je suara Daneen. Macam keluar tak keluar je. Aydan tersengih melihat. Hahahahaha. Weh dah macam bapak tengah marah anak weh. Hahahahha.
" Dah. Tak payah nak menangis. Orang dah pandang dah. Nanti diaorang ingat aku buat kau pulak. "
Daneen mengangguk. Dia bersungguh lap wajah dia. Aydan nak ketawa melihat. Macam ketakutan dengan dia. Hahahahaha. Dia mengusap kepala Daneen. Dibaiki rambut Daneen. Habis kusut masai dengan peluh di sekitar dahi.
___________________
Aydan memarkir kereta di hadapan rumah Daneen. Jam dah menunjukkan pukul 11 malam. Dah lewat. Tapi nasiblah mak bapak Daneen tak kesah. Tak kesah pon bukan tiket nak bawak anak orang sampai pagi buta. Mereka berdua keluar dari kereta. Aydan berdiri di hadapan Daneen dan menyandar di pintu penumpang.
" Terima kasih. "
Ucap Daneen perlahan. Penat sebenarnya. Dia memang selalu tidur awal tapi sebab semalam dia tidur lewat, dia penat sikit harini.
Aydan cuma hm je. Dia menarik Daneen ke dalam pelukan. So small. Daneen teragak agak nak membalas pelukan. Dia memegang kuat baju di pinggang Aydan. Aydan lega. Daneen makin selesa dengan dia. Dia menghidu bauan Daneen. He will miss this little girl.
" Bye. Take a rest okay. Kaki tu sapu minyak dulu before tidur. "
Bisik Aydan. Dia mencium sisi kepala Daneen kemudian dahi Daneen sebelum melepaskan pelukan. Terkelip kelip mata Daneen. Tanpa berlengah cepat cepat dia berlari masuk ke dalam rumah. Taknak bagi Aydan nampak muka merah malu dia.
Aydan ketawa kecil. She so cute. Hahahahaha. Aydan menggeleng kepala. Malu lah tu. Aydan menunggu sehingga Daneen selamat masuk ke dalam rumah barulah dia bergerak masuk ke dalam kereta. Dia memandang rumah Daneen kali terakhir sebelum keretanya menderum laju meninggalkan perkarangan rumah Daneen.
Aydan menghempas tubuh di atas katil empuknya. So tired but happy. Penat jet lag lagi tak habis tapi happy sebab dapat luang masa dengan baby girl kesayangan dia. Daneen Aria. Haih. Rasa nak kahwin sekarang juga. Nak melekat dengan Daneen. Nak peluk kuat kuat. Eeeyy geram.
Aydan membelek galeri phonenya. Ada beberapa keping gambar Daneen. Gambar sewaktu Daneen nyenyak tidur pagi tadi, gambar di restoran tadi. Sambil belek emel, sempat dia snap sikit. Tak sikit jugak. Adalah dalam 20 keping dia snap. Semuanya penuh dengan muka kerut muncung geram Daneen. Hahahahaha. But still, Daneen look so cute duh. Ini kalau si budak ni nampak, habis dimarah agaknya. Hahahahaha.
Aydan mengeluh kasar apabila teringat hal sewaktu di London. Masalah yang menyebabkan dia terpaksa terbang ke sana untuk di settlekan. Dia menggaru pelipis. Haih. Stress. Dengan hal pejabat lagi. Inilah masalah kalau buat dua kerja. Semua nak kena jaga. Nak kena perhati. Haih. Lamunan Aydan tersentak mendengar notification whatsapp miliknya.
Brent
- Kami dah dapat budaknya.
+ Simpan dia dekat tempat biasa. Esok aku datang.
Aydan tersengih sinis. Dah buat hal dekat London then kau larikan diri ? Huh. Tak semudah tu nak larikan diri dari aku asshole. Aydan memejam mata. Menanti hari esok dengan penuh teruja.
___________________
I'm so happy that ada jugak yang baca story aku yang tak seberapa ni. Much love and thank you so much. Lagi lagi yang vote tu. Im so excited bila nampak ada orang vote. Hahahahaha. Dumb me. But it's true. Happy sangat hahahahaha.
Thank you 🙏 keep voting, comments and read ya.
YOU ARE READING
Beautiful Mess
Teen FictionDaneen Aria, seorang gadis berusia 22 tahun yang naif, cantik dan penyayang. Mempunyai keluarga yang cukup sempurna dan bahagia dan sahabat yang setia dan sentiasa ada bersamanya. Emran Aydan, seorang businessman berusia 29 tahun yang menjalankan p...