. . . ⇢ ˗ˏˋ𝒩𝒶𝓏𝑒𝑒𝓇𝒶 ࿐ྂ
Fᵢᵣₛₜ Dₐy
Aku tiba di bumi Madinah, rumah Rasulullah. What can I describe about Madinah is, MasyaAllah it is indeed 𝘣𝘦𝘢𝘶𝘵𝘦𝘰𝘶𝘴 and 𝘢𝘴𝘵𝘰𝘯𝘪𝘴𝘩𝘪𝘯𝘨. Ustaz Ali; iaitu selaku travel guide kami telah menceritakan bahawa dikatakan bumi Madinah ini diberkati oleh Allah 2 kali ganda kerana Rasulullah mendoakan sebegitu. Berbanding dengan Mekkah, suasana di sini sangat tenang. Peaceful and quiet despite there are still people bustling in this holy city. MasyaAllah that is the blessing that Allah have given to our prophet. Aku dan sekeluarga mengerjakan umrah tahun ini. Alhamdulillah, tidak sangka aku telah dijemput Allah ke rumahnya dan mengunjungi kekasihnya.
No words can describe how I felt during this entire journey and how grateful I am for being here, stepping into this beloved and sacred place with my own two barefoot. This is a one in a lifetime opportunity for me, as if I have went to the best place on Earth itself.
Apa yang dapat aku tuturkan ialah aku telah selesai menunaikan umrah beberapa hari yang lalu. Aku meninggalkan kota Mekkah setelah selesai membuat tawaf wada' (tawaf selamat tinggal). Pipi aku dibasahi oleh air mata sepanjang perjalan ke kota Madinah Al Munawarah. Akan tetapi, Madinah menyambutku dengan ketenangannya di sini, seolah-olah ingin memujuk akan kesedihan yang melanda diri. Madinah ialah destinasi kedua kami selepas kota Mekkah. Rombongan bas tiba di sini pada pukul 3 pagi.
Walaupun tubuh badan aku letih dan inginkan istirehat, tetapi aku teringat kembali bahawa setiap peluhku, setiap air mataku akan dihargai oleh Allah. Therefore, I don't want to disappoint My Lord and I'm sure this is one of the trials I have to endure during here, so in the meantime just hang it there 𝒩𝒶𝓏𝑒𝑒𝓇𝒶!!
•——————•°•✿•°•——————•
Aku melangkah keluar dari pintu masjid Nabawi, angin yang sepoi-sepoi bahasa menyelimuti muka dengan sangat lembut. Di sekelilingku, burung merpati menghiasi lantai granit di sepanjang jalan dan kelihatan kelibat manusia yang berjalan keluar dari pintu masjid. Yelah mesti orang nak makan ke sambung kerja, right?
Alangkah bertuahnya kalau dapat menetap kat sini kan? Untung sangat, insyaAllah kalau ada rezeki ingin aku menetap di Madinah. 𝘔𝘺 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵 𝘸𝘰𝘶𝘭𝘥 𝘥𝘦𝘧𝘪𝘯𝘪𝘵𝘦𝘭𝘺 𝘣𝘦 𝘢𝘵 𝘱𝘦𝘢𝘤𝘦 𝘢𝘭𝘭 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘪𝘮𝘦. Thus, I have to work very hard for my upcoming exam. It is my last semester and my final exam after all.
*bᵣᵣ*
Oops. Aku letakkan tangan di perutku yang kosong. Menyesal lah pulak tak makan pagi tadi, itulah kalau ada makanan makan je (𝘯𝘰𝘵𝘦 𝘵𝘰 𝘮𝘺𝘴𝘦𝘭𝘧). Tiba masanya untuk mengisi perut ini. Tanpa melengahkan masa, aku membuka tapak kaki dan menuju ke hotel Maden; hotel yang aku dan keluarga ku menginap. Hotel ini terletak di belakang hotel Hilton dan tak jauh dari masjid, kira-kiranya lebih kurang 5 minit dah sampai. Senanglah nak ulang-alik dari masjid nanti, nak shopping pun dekat. Aku melihat kiri dan kanan seraya melintas jalan, dan tak lama selepas itu aku sampai di hotel.
Hotel ini baru dibina dalam tahun ini, semuanya nampak baharu. Decoration pulak ala-ala mediterranean style; furniture berasaskan kayu digunakan, tapi taklah nampak kolot sangat. Simple, elegant and most importantly, cozy! Banyak orang berada di lobi hotel, selepas pulang dari masjid semuanya. Peak hour kan. Aku menekan butang lif ke M2 iaitu restoran hotel.
YOU ARE READING
STAR CROSSED LOVER
Romance❛❛ 𝙁𝙞 𝘼𝙢𝙞𝙣𝙞𝙡𝙡𝙖𝙝. 𝙄 𝙡𝙚𝙖𝙫𝙚 𝙮𝙤𝙪 𝙞𝙣 𝙩𝙝𝙚 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙤𝙛 𝘼𝙡𝙡𝙖𝙝, 𝙖𝙨 𝙣𝙤𝙩𝙝𝙞𝙣𝙜 𝙞𝙨 𝙡𝙤𝙨𝙩 𝙞𝙣 𝙃𝙞𝙨 𝙘𝙖𝙧𝙚 .❞ That's what he said to me. I didn't think much about what does he actually mean, or it was just my mind...