Daniel pov..Flash back ( waktu rehat) >
Waktu rehat kita orang selalu rehat kt padang sambil menghisap rokok untuk menghilangkan stress sekali dengan mencuci mata tengok perempuan yg tengah membawang pasal apa tah aku pun malas nk ambik tau..
"Weh nanti Cikgu Suhaida nk jumpa kau dgn Haziq kt bilik guru lepas rehat ni ". Kata Aidil yg baru duduk sebelah aku sambil meminta rokok dan memengang nasi goreng yg baru beli di kantin tadi
" Ok.. Tapi asal dengan dia sekali? ". Tanya aku sambil memandang budk yg tengah main bola kt padang " Entah mana aku tau cikgu nk ckp something kt korang ". Kata Aidil sambil menyuap nasi ke dalam mulut nya
Pasal Haziq Iskandar tu tk payah nk kecoh sangat lh walaupun dia jenis macam tu tapi kalau nk berdepan dengan aku.. Mesti dia rasa segan sebab kalau cikgu panggil kita orang.. Aku tengok muka dia macam cpt merah..tk tau dia ni sakit apa nk kata sakit.. Tk macam sakit dgn org lain elok je kalau dgn aku mesti merah muka nya.. Ke sebab dia suka aku.. Entah lh aku ni jenis yg malas nk ambik tau pasal org.
Tengah nk mencuci mata tu tiba ii tercuci mata dkt satu geng .. Geng sape lagi geng Haziq lh.. Haziq dengan member dia yg tengah berjalan ke arah kita orang.. Aku perasan sebernanya diorang tu cuma malas nk layan. Aku tau dia nk panggil aku sebab kn cikgu Suhaida panggil kita orang so mungkin dia nk bagi tau kt aku.
Masa dia dh dekat dgn kita orang dia nk ckp tapi teragak-agak nk ckp tu. Agak nya dia takut kot atau dia malu sebab ada member aku.
"Hai...hai... Daniel..cikgu Suhaida nk kau pergi jumpa dia kt bilik guru dgn aku lepas rehat ni ". Kata Haziq yg nampak macam gagap dengan kita orang. Masa dia ckp tu aku perasan yg dia tengah pandang aku tapi aku cuma buat tk tau je lh.
Masa dia dh nk pergi tu dia terlanggar seorang dan membuat kn Haziq hampir terjatuh tapi sempat disambut dengan laki yg dia langgar tadi tu. Tapi aku pun tak tau apa yg terjadi sebernanya semua orang yg kt padang tu termasuk dgn member aku sekali memandang diorang.
Tapi dlm masa yg sama diorang nampak macam kenal antara satu sama lain. Dalam masa yg sama juga aku pun tk tau apa yg muncul dalam perasaan aku.
Masa Razif lepas kn tangan Haziq.. Aku perasan yg muka Haziq tengah merah. What the hack!! Muka dia merah lh.. Aku ingatkan dia merah sebab aku je.. Sekali dengan Razif pun merah juga!!
Terus rasa macam cemburu pula.. Aduhhh ni jangan nk main cinta tiga segi pula stress lh aku dh muncul pula orang ketiga ni
Eh asal ckp cinta dengan orang ketiga ni aku bukan nya suka kn kt Haziq pun.. Bkn nya suka kalau aku nk tegur dia pun dh merah dh atau lari terus tinggal kn aku macam tu je lepas tu mula lh sembang pasal aku yg aku ni sombong lh nk jaga hati orang lh.. Mengarut ii je berita zaman sekarang ni
Tapi nk ckp jaga hati orang tu.. Mungkin betul juga lh... Ye aku dh ada kekasih dlm sekolah ni tu pun sebab mak bapak dia yg kenal kn dengan aku. ( ok lh kita sambung balik yg tadi, ni dh lari topik dh ni)
Masa Haziq dh hilang dari pandangan kita orang "Weh Daniel kau tk nk pergi jumpa cikgu ke..? Budak tu dh tunggu kau dh ". Kata Razif yg berjalan ke arah kami sambil buat muka bangga , bangga sebab apa.. Bangga sebab baru selamat kn seseorang yg hampir jatuh.. Aku pun terus blah dari situ tanpa ckp apa ii malas aku nk hadap muka dia.. Menyampah
End flashback..
Dalam perjalanan ke bilik guru.... >
Masa kita orang nk pergi bilik guru.. Aku perasan yg muka Haziq macam malu nk bertegur dgn aku so.. Aku nk try lh tegur dia.
"Haziq sejak bila kau kenal Razif..? ". Tanya aku
"Ah.. Dh.. Lama dh.. ". Jawab Haziq ringkas . What!! Tu je yg jawab.
"Ye lh dh lama tu bila?? Dari form brp?? ". Tanya aku lagi sekali.
"Form 2 kita orang kenal lagi pun kelas sama masa tu ". Jawab Haziq.. Hah ni baru betul bersembang..
Di bilik guru.. >
" Asalamualaikum, Cikgu Suhaida nk jumpa kami sebab apa? ". Tanya Haziq dengan sopan ' Bagus juga budk ni dh lh sopan, comel , pandai pula tu.. Untung kalau sape yang dapat dia '. Menolong hati aku bila tengok Haziq yg sedang sibuk sembang dengan cikgu..
End Daniel pov..
______________________________________
Bersambung...
YOU ARE READING
Kawan atau Cinta
Teen FictionKisah seorang budak lelaki yg telah jatuh cinta pada seorang pembuli iaitu classmate nya sendiri malah cinta nya telah ditolak mentah ii oleh crush nya sendiri Sapa yg nak baca boleh terus kn yg tak nk jgn baca.. Cerita ni hanya di reka semata-mata...