Chapter 13

1.2K 29 0
                                    

Episod sebelum ni...

"Hah.. Serius lh... Maksud kau diorang berjumpa balik ke ... Ouh ok lh mana tau Daniel dh berbaik dgn Haziq ke... Tk yah nk risau sangat lh". Kata Aidil dgn yakin.

" Ishhh kau ni!.. Kau tk tau ke yg Haziq tu dia Bipolar Disorder dan mental health.. ".

_____________________________________

Kata ii aku dh membuat kn Aidil terkejut dan menjatuhkan fail ii yg dia pegang tadi.

"Oii Aidil... Kau asal ni.. Hah? ". Tanya aku kt Aidil yg terpaku kt situ.

"Weh patut lh masa tu yg waktu Daniel tolak cinta Haziq masa tu... Nampak macam tk sihat.. Rupa-rupanya dia ada mental health.... ". Balas Aidil yg baru tau.

Mesyuarat ( Syarikat pejabat Daniel)..

Daniel pov...

" Ok itu saja mesyuarat kita hari ni... So saya harap lepas ni korang semua kena berusaha lebih keras lagi... Ok yg lain dh boleh bersurai ". Kata aku yg menamatkan mesyuarat tu...

Aidil : salam bro... Malam ni kau bz tk.. Kalau tk, jom lepak..
Aku : tk kot.. Knp.. Rindu aku ke bro..
Aidil : of course rindu.. Dh lama kita tk berjumpa kn.. Alang ii tu aku nk ckp something kejap dgn kau..
Aku : hmmm ok lh.. Tapi pukul 9 lh
Aidil : ok.. Jumpa malam ni bro.. Salam..
Aku : wassalam

Tok tok tok tok...

" Masuk ".

"Boss.. Tadi saya ada dapat panggilan dari syarikat ---- yg tuan Azmin akan berbincang tentang projek pembangunan Syarikat tu esok pada pukul 9 ". Kata kak Ain.

"Ok.. Ckp kt semua pekerja sini... Yg esok kita akan ada tetamu VIP. Jaga adap masing ii". Kata aku sambil menyemak fail.

"Baik boss". Balas kak Ain

"Oh ye.. Kak budk bernama Haziq tu tk dtg ke hari ni? ". Tanya aku

"Tk boss... Hari ni Haziq tk dtg... Baru je dia chat saya pagi tadi... Dia kata dia tk sihat dan dia dh minta cuti seminggu". Balas kak Ain

"Apa!.. Seminggu... Knp lama sangat.. Dia ingat ni sekolah ke nk cuti sampai seminggu pula... ". Bebel aku dgn tk puas hati. Ye lh... Aku tau ni semua salah aku. Salah aku marah dia tanpa sebab.

"Hah.. Lagi pun semalam saya tengok lepas dia keluar dari bilik boss.. Terus dia nangis... Lepas tu dia balik terus". Sembang kak Ain

"Oh ok.. Tk pe lh kak Ain.. Kejap lagi dia sampai lh tu". Balas aku

Sedar tk sedar sudah hampir pukul 1 tengahari tapi kelibat si Haziq tu langsung tiada.

"Uishh ni betul ii merajuk budk ni.. ". Barang ii di atas meja aku kemas sedikit sebelum mencapai barang peribadi dan kunci kereta lalu bergerak menuju rumah apartment berdekatan dimana si Haziq tu duduk. 'Aduhh.. Aku mana tau rumah budk tu.. Aku cuma tau blok bangunan dia je.. '.

Haziq pov...

"Hah... Ok tunggu aku dh nk siap dh ni ". Kata aku kt dlm talian.

Aku mengemas kn diri aku untuk dating. Cey tk de la aku cuma nk jalan ii dgn Razif je,

Ye lh kalau nk gi kerja bosan lh asyik nk kena hadap dgn muka dia.

Masa aku nk keluar tu tiba ii... Ada satu kelibat seorang yg aku membawang tadi tu.

And aku terkejut macam mana dia boleh tau rumah aku dan knp tiba ii dia dtg. Aduhh masalah lh nk kena bagi jawapan sebab knp cuti.

"Salam... Nk gi mana ni dgn pakai smart macam ni.. Nk gi kerja ke? ". Tanya boss di depan aku.

Kawan atau CintaWhere stories live. Discover now