30 November, tahun terakhir pelajar form 5 sekolah..Haziq pov..
Ini adalah tahun terakhir untuk kami ke sekolah, dan mungkin tahun depan aku dh tk jumpa dh muka ii yg aku kenal kt sini masing ii pun dh nk ada kerjaya diorang sendiri.
Tapi aku rasa lagi sedih sebab Daniel, mungkin aku dh tk jumpa dia lagi.. Tapi aku rasa sempat kot kalau aku nk confess kt dia atau bagitau perasaan aku kt dia.
Flashback ( dirumah )
Tok tok tok..
"Haziq boleh abang masuk,? ". Tanya abang aku yg tengah mengetuk pintu tadi.
"Boleh ". Jawab aku yg tengah mengulangkaji sebab minggu ni ada SPM, jadi aku kena ulang kaji.
"Hah, macam mana dgn budk yg Haziq suka tu.. Ok kt, ke dia dh berpunya? ". Tanya abang aku.
"Hmmm, ok lh tapi tk tau lh dia dh berpunya ke belum.. Sebab ada yg ckp dia dh berpunya, ada yg ckp tu cuma scandal dia je.. ". Jawab aku yg tk berapa gembira.
"Hmmmm, kalau macam tu terus confess je lh kt dia ". Kata abang aku yg membuat kn aku terkejut.
"Aduhhh.. Abang ckp senang lh, cuba kalau abang yg buat bergetar ii lutut kalau nk ckp tu.. Kalau dia tolak, macam mana? ". Tanya aku membuat kn diri aku lagi takut.
"Hah, bkn macam tu cadangan abang, macam ni Haziq gi lh confess dulu kt dia, kalau dia terima atau tk, tu belakang cerita.. Kalau Haziq tk confess kalau macam tu makna nya sia ii je lh cinta Haziq kt dia ". Kata abang aku, hmmm betul juga apa yg abang ckp tu.
"Tapi kalau dia tk terima lagi sakit hati kalau macam tu ". Ckp aku
"Ye , memang lh sakit, tapi try je confess kt dia walaupun dia dh berpunya ". Balas abang. Hmmm ye lh.
Tok tok tok....
"Abang.. Boleh tk Auni nk masuk ". Tanya Auni yg berada di belakang pintu bilik.
"Masuk je lh ". Balas aku
"Nah tolong beri kn surat ni kt abang Daniel. Tapi abang Haziq tk boleh baca ". Kata Auni yg menghulurkan surat tu kt aku.
"Wah kecik ii dh pandai buat surat cinta yeh ". Balas aku dgn gurau.
End flashback..
Ok seperti apa yg abang aku ckp, aku kena try juga. "Weh Haziq esok ada jamuan untuk form 5, esok kau nk pakai baju apa? ". Tanya Faizal yg tengah sembang dari tadi dengan member.
"Entah, eh tapi jamuan nya buat kt mana, kena pakai baju apa esok? ". Tanya aku.
"Esok tk kesah nk pakai baju apa, cikgu bagi je. Sebab besok kn sekali dgn jamuan perpisahan untuk form 5 ". Kata Haikal.
"Hmmm tapi jamuan nya buat kat mana?". Tanya aku lagi.
"Jamuan nya buat kt dewan gemilang, semua form 5 wajib dtg ". Jawab Razif.
"Entah tengok je lh dulu esok nk pakai baju apa " . Kata aku yg tengah kusyuk tengok Daniel dgn member dia.
Tengah sibuk ii sembang, aku nk pandang balik Daniel sekali dia yg pandang aku, so kami bertentangan mata, tu yg membuat kn aku jadi blushing bila tengok muka dia.
Keesokan harinya ( Waktu jamuan perpisahan )
Masa di sekolah, kesemua pelajar tingkatan 5 perlu berkumpul di Dewan Gemilang untuk persediaan jamuan perpisahan. Kebanyakan pelajar yg dtg hanya memakai baju biasa.
Contoh gambar pakaian Haziq Iskandar.
Contoh gambar pakaian Daniel Akasyah.
Contoh gambar pakaian Amira Syahira.
Contoh gambar pakaian Razif.
______________________________________
Bersambung...
************************************
Ok so korang macam mana ok tk cite ni.. Author nk mintak maaf kalau cite ni terlalu pendek atau sikit. Apa ii pun tq kepada yg support cite ni dan jgn lupa vote dan komen ye. Bye👋
YOU ARE READING
Kawan atau Cinta
Teen FictionKisah seorang budak lelaki yg telah jatuh cinta pada seorang pembuli iaitu classmate nya sendiri malah cinta nya telah ditolak mentah ii oleh crush nya sendiri Sapa yg nak baca boleh terus kn yg tak nk jgn baca.. Cerita ni hanya di reka semata-mata...