Di rumah...Aduhh.. Penat nya.. Asal hari ni penat sangat... Selalu nya aku tk de lh penat macam ni.
'Haziq Azmin'. 'Haziq..... Haziq..... Haziq'. Aduhhh sejak kebelakangan ni aku asyik fikir kn tentang Haziq je.
Flashback ( Club )...
'Tapi cuma satu je bro yg aku nk kongsi kn ni... ". Kata Aidil yg meneguk air arak sebelum sambung
"Apa benda yg kau nk kongsi ni... Asal kau nk bagi tau yg kau dpt awek baru ke? Hahahhaah". Gurau aku
"Bkn... Ni tentang Haziq ni... ".
"Hah... Knp dgn dia? ". Balas aku lagi
"Dia sebenarnya ada mental health and bipolar disorder". Kata ii Aidil membuat kn aku dan Khai terkejut.
End flashback...
"Aduhhhh.. Kalau aku tau yg tu sakit... Tk de lh aku nk ckp mcm tu kt dia". Marah aku kt diri sendiri.
Krinngggggg.. (Panggilan telefon)
"Salam ayah.. Hah knp? ". Jawab aku
"Wassalam.. Esok Azmin nk bincang tentang project tu... Pasti kn jaga kelakuan pekerja kamu tu.. Faham! ". Arah ayah aku. Ye lh sebab minggu lepas ada sorang pekerja yg buat masalah waktu mesyuarat VIP tu. Tk pasal ii waktu viral kt fb.
"Ye Niel faham ayah.. ". Balas aku dgn acah ii lembut.
"Dan pastikan Haziq ada sekali.. Sebab mesti ayah nya nk tgk anak nya bekerja kt situ. Dan satu lagi... Jgn bagi mak kamu bincang tentang perkahwinan kamu dgn Bella... Sebab ayah dpt maklumat dari Airil ada yg tk kena dgn family dia".
"Hmmmm ok. Tapi knp ayah tk bagi tau sendiri kt mak. Knp kena ckp dgn Niel pula".
"Ehh budk ni.. Boleh pulak kamu tanya balik.. Sebab kalau ayah ckp dgn mak kamu.. Nanti di besar ii kn masalah pula nanti.. Maklumat latar belakang Razif Amir tu, kamu nk siasat sendiri ke atau nk suruh Airil yg buat? ". Jelas ayah aku
"Ayah suruh Airil siasat pekerjaan dia je lh.. Yg lain tu serahkan kt Niel je".
"Hmmm ok. Lagi ada apa ii lagi yg perlu kn bantuan tk? Sebab bukn senang ni nk call kamu". Tanya ayah
"Tk de. Semua ok je, cuma Niel tengah stress sekarang ni ayah. Sebab fikir kn tentang si Haziq tu". Kata aku yg mengurut kepala yg tengah pening.
"Hmm knp dgn Haziq tu? ".
"Ayah nk tau tk yg si Haziq tu kn dia ada mental health and bipolar disorder". Kata aku
"Hmmm ye ke". Balas ayah aku yg tiada respon apa ii yg mengejutkan dari ayah.
"Oh ye ke?? Knp ayah macam tk tekejut sangat ni? ".
"Ayah dh tau lama dh... Ok lh ayah tutup dulu.. Ckp kt Haziq ayah kirim salam kt dia dgn ayah dia.. Ok take care salam.. ". Kata ayah yg menamatkan panggilan.
Aku yg kt situ membeku dan fon kt tangan licin jatuh. "What!!! Knp ayah kt bagi tau aku.. Patut lh satu family marah kt aku pastu kecoh tentang Haziq tu..".
Keesokan harinya di office...
Tok tok tok tok...
"Masuk!! ".
"Ye boss.. Ada apa panggil saya? ". Tanya Haziq dgn nada yg malas
"Kau dh pasti kn satu office dh kemas? ". Tanya aku dgn serius tapi dlm hati tahan sabar
"Tk pasti boss, sebab saya bukn nya acik cleaner dan saya bukn ketua pembersihan kt sini". Jawab Haziq dgn pandangan yg sombong.
Ehh budak ni.. Nasib baik kau comel, kalau tk dh lama aku potong lidah kau. Aduhh haihhh 'rasa nk marah.. Tapi kena sabar. Rasa nk marah, tapi kena sabar'.
"Kau tau kn malam ni ada tetamu VIP dan dia nk bincang kt Syarikat aku? ". Tanya aku yg sengaja mengubah topik.
"Tahu boss. Dan ayah saya suruh saya jemput dia nanti pukul 9 malam ni". Balas Haziq
"Nah.. Pakai baju ni nanti". Aku memberi sebuah beg berjenama Dior kt Haziq.
Haziq ambik dan lihat hadiah tersebut. Mesti lh baju tk kn nk letak ayam, ikan dlm tu. Lain lh kalau boleh nk letak hati aku kt situ. Cey cey cey gurau lh haahhahah.
Terbeliak biji mata Haziq melihat barang tu. Ye aku tau baju tu bukn nya murah pun nk beli baju yg berjenama macam tu.
"Biar betul boss!! Boss nk saya pakai baju ni untuk malam ni ke?? Tapi saya dh ada banyak baju kemeja.. Knp boss bagi saya baju kemeja lagi berjenama pula tu". Bebel Haziq yg terkejut dgn pemberian aku.
"Aku nk kau pakai untuk malam ni je lepas dh habis tu bagi kt aku balik. Sebab tu baju member aku, aku cuma pinjam je.. Faham! ".
"Ouh.. Faham ii. So saya tk boleh nk kotor kn baju ni". Kata Haziq yg buat muka jahat nya
"Tk boleh!! Kalau kau kotor kn baju tu, aku tolak semua gaji kau. Faham".
Haziq mengangguk tanda faham dan terus berlalu pergi meninggalkan bilik aku. Aku harap apa yg aku bincangkan nanti boleh diterima.
Pukul 8.45 malam di apartmen..
Haziq pov..
"Fuhh betul ii kena dgn saiz badan aku mat. Pandai boss pilih saiz tk terlalu kecil tk terlalu besar".
Boss : dh siap ke? Aku dh sampai kt apartmen kau ni..
Aku : eh awal lagi boss.. Nk gi sekarang ke?
Boss : dh tu nk gi bila? Kalau gerak sekarang sampai sana tinggal tunggu je. Dh cpt jgn nk bagi alasan lagi. Pakai baju yg aku bagi tadi.Ishh boss ni select betul lh awal lagi baru pukul 8:45. Nasib baik kau ni boss aku kalau tk dh lama dh selipar ni terbang kt muka kau.
Bersambung...
So korang macam mana dgn cite ni.. Kalau korang nk lagi tolong vote dan komen nk. Tapi kalau korang nk author tambah adegan seks 🔞 boleh komen je nk author akan buat untuk korang.
YOU ARE READING
Kawan atau Cinta
Teen FictionKisah seorang budak lelaki yg telah jatuh cinta pada seorang pembuli iaitu classmate nya sendiri malah cinta nya telah ditolak mentah ii oleh crush nya sendiri Sapa yg nak baca boleh terus kn yg tak nk jgn baca.. Cerita ni hanya di reka semata-mata...