Harris pov...Selesai makan Haikal menghantar aku sehingga depan pejabat. Itu pun sebab dia desak sangat nk hantar aku sampai dekat depan tempat kerja.
Aku melambaikan tangan sebelum kereta milik Haikal meluncur laju meninggal kn aku.
Aku melangkah memasuki pejabat sebelum terlihat boss yg tengah berpeluk tubuh. Aku terkaku.
"Ermm.. Assalamualaikum boss.. ". Aku menunduk tanda hormat. Air liur ditelan kelat.
"Masuk bilik aku sekarang !! ". Arah boss dan dia berlalu meninggalkan aku. Terkocoh-kocoh aku mengejar dia.
Di pejabat boss..
Sampai ke bilik boss. Boss terus duduk di meja nya sambil meletakkan kaki di atas meja. Aku berdiri terpacak di depan nya sambil menunduk.
'Aku ada buat salah ke? Ke aku masuk lambat ni mungkin. Aduhh buat hal lh kau ni Haziq. Tapi tengok muka boss macam marah sangat dia ni' kata hati aku.
"Tadi aku kata apa?! ". Boss bertanya dgn suara yg agak kuat. Bergema rasanya dlm bilik ni. Terkejut aku.
"Kena masuk kerja pukul 2:30 ". Jawab aku dgn perlahan. Belum pernah rasanya kena marah sampai macam ni. Aku cuba menahan air mata dari jatuh.
"Dh tu... Knp lambat!! Kau tau tk kau baru masuk tadi pukul 3 lebih dh!! ". Marah boss. Kini dia telah menegakkan badan nya.
"Se.. Sebab tadi jalan jem boss dan saya cuma makan sedikit saja ". Aku menjawab tergagap-gagap dan memberi sedikit alasan.
"Hah tadi masa org tengah buat kerja kau gi melantak tido kt office tk de pulak rasa lapar lepas tu bagi alasan... Kau memang tk pernah tk buat hal kn kt Syarikat aku... Kalau macam ni lh perangai kau.. Esok baik kau makn tido saja kt rumah je!!!". Sambung boss dan meninggikan suara kt aku. Aku tersentap. Aku memandang muka boss meminta ikhlas. Dia memalingkan mukanya
"Tapi boss... ". Belum sempat aku menjawab ditepis olehnya.
"Dh!.. Keluar dari sini! ". Marah boss dan memotong ayat aku.
Aku menundukkan kepala sambil menitiskan air mata. Kaki melangkah untuk keluar dari bilik boss.
Aku segera berlaku meninggalkan bilik boss. Kalau boleh tk perlu lh sampai nk meninggikan suara tu kt aku. Aku ni dh lh jenis cpt terasa.
Daniel pov..
Bodoh lh kau ni Daniel. Knp kau nk marah dia lebih ii pula.
Dia keluar makan dgn member dia je pun. Pikir positif sikit lh Daniel. Tapi masalah nya tk tau knp otak aku tengah serabut sangat ni. Dari tadi lagi.
Flash back ( kt kedai makan)
"Daniel? Ooo Daniel? You tengok apa dari tadi? ". Soal Bella sambil memandang sekeliling.
"Ehhh tk de apa... Knp? ". Balas aku
"Ermm.. Sebenarnya ibu tanya bila you nk buat perkahwinan kita.. Dh nk dekt setahun kita bertunang ". Kata Bella
Haishh soalan ni lagi. Ni yg paling aku tk suka aku tk sedia lagi lh nk kahwin.
"Alahhh ckp lh kt mak you yg i tk sedia lagi ". Balas aku
"Tapi sampai bila you? ". Ckp nya sedih sedikit.
"Bella.. Please lepas ni i janji kalau i dh sedia nanti kita kahwin ye ". Balas aku menggenggam tangannya dgn lembut dan menatap mata nya...
Dia tersenyum tapi aku tau senyuman dia hanya senyuman palsu... Sorry Bella but i'm not ready yet... Aku masih belum pasti dgn perasaan aku.
End flash back
Disebabkan ikutkn emosi. Benda bodoh kau dh buat.
Dan aku dh lepas kn amarah aku kt org yg tk sepatutnya. Peduli lh. Esok mesti dia dtg kerja lagi. Nanti aku mintak maaf lh.
End Daniel pov..
Hujan lebat membasahi bumi. Haziq yg duduk termenung di kerusi batu dibalik pejabat dan tk menghiraukan percikan tempias hujan yg terkena kt Haziq.
Tiba ii Haziq meredah hutan yg lebat sambil berjalan menuju ke rumah. Dari tingkap pejabat, boss yg sedang termenung melihat hujan terpandang seorang yg sedang berjalan di dlm hujan tanpa sebatang payung. Kenal sangat dgn baju yg dipakai oleh laki tadi.
Haziq pov..
Hidup aku tk pernah nk indah. Dari dulu sampai sekarang memang ada nasib malang aku.
Hujan yg lebat ni sudah aku tk hiraukan. Biar aku sakit lagi bagus. Lepas tu terus mati kalau tu lagi senang.
Dh tk payah nk hidup asyik menyusahkan orang je. Tk payah nk risau kn apa ii dh lepas ni. Lepas tanam terus tinggal je aku kt kubur tu.
Hidup aku tk macam orang lain. Walaupun mak ayah aku risau kn aku tapi diorang langsung tk tau macam perasaan aku. Diorang tk tau macam mana keadaan aku bila kt luar.
Tiba ii aku mengalir kn air mata. Aku nangis sepuasnya dlm hujan. Aku dh tk kuat. Aku tk tau nk luah kn perasaan aku kt sape kecuali Haikal.
Haikal sorang je yg aku mampu luah kn perasaan aku kt dia. Tapi tk kn aku nk asyik harap kn Haikal je.
Haziq end pov..
Haikal pov..
Lebat nya hujan. Agak ii macam mana sekarang keadaan Haziq tu dia ok ke tk sebab dia baru je nk move on tu..
"Oii Haikal jauh betul kau termenung tu... Asal kau tengah pikir kn cara nk dapat awek ke? Hah". Sembang Aidil. Yup ni Aidil member Daniel. Dia dh bekerja dgn aku sekarang.
"Eh mengarut je kau ni.. Bukn lh aku tengah risau kn pasal Haziq tu ". Balas aku
"Ouh.. Dia macam mana sekarang.. Ok tk.. Aku dh lama tk dengar khabar dia.. Sejak Daniel tolak dia tu ". Kata Aidil yg nk jadi penyebok kt sebelah.
"Dia ok je.. Cuma yg tk ok nya dia bekerja dgn si Daniel tu balik.. Tu yg aku risau tu ". Balas aku lagi.
"Hah.. Eh serius lh.. Maknanya diorang berjumpa balik lh ni.. Ouh ok lh mana tau Daniel dh berbaik dgn Haziq ke.. Tk yah risau sangat lh ". Kata Aidil dgn yakin.
"Ishhh kau ni!.. Kau tk tau ke yg Haziq tu dia Bipolar disorder dan mental health....
_____________________________________
Bersambung...
YOU ARE READING
Kawan atau Cinta
Teen FictionKisah seorang budak lelaki yg telah jatuh cinta pada seorang pembuli iaitu classmate nya sendiri malah cinta nya telah ditolak mentah ii oleh crush nya sendiri Sapa yg nak baca boleh terus kn yg tak nk jgn baca.. Cerita ni hanya di reka semata-mata...