Chapter 9

1.2K 34 1
                                    

Di sekolah..

Sejak kejadian aku hina Haziq, aku perasan kalau aku asyik jumpa dia je, mesti dia akan cpt ii lari.. Dia macam takut nk jumpa aku.

"Kau tengok budk Haziq tu.. Setiap kali kita jumpa dia je mesti dia lari. Kesian pula aku tengok dia. Kau tk kesian kn kt dia ke ". Kata Khai yg kesian kat Haziq.

"Dh tu kau nk suruh aku buat apa?  Gi mintak maaf kat dia? Memang tak lh, dia yg cari pasal dgn aku dulu ". Jawab aku ego.

"haihh kau ni pun satu, kesian lh sikit kt dia tu.. Kalau kau tk nk terima dia pun tolak lh elok ii ni tk.. Kau gi herdik pula kt dia ". Menyampuk Aidil

"Hari tu masa kau ckp mcm tu aku tengok muka dia macam nk nangis dh ". Sambung Afiq lagi.

"kalau macam tu kau je lh gi pujuk dia dh kau kesian sangat kt dia, gi je lh ". Lagi ii ego aku menang walaupun jauh di sudut hati aku memang aku rasa bersalah. Khai mengeluh dengar jawapan aku.

Tiba ii ada seorang budak perempuan yg dtg ke arah kita orang sambil membawa satu sampah kertas. Tk silap aku budk ni adik Haziq.

"Ehh Auni, Auni buat apa kt sini? Nk jumpa abang Haziq ke? ". Tanya Afiq kt budk tu.

"Auni nk jumpa dgn abang Daniel. Nk ckp dgn dia ". Jawab Auni yg seakan ii tengah marah.

"Hah, nk apa? ". Tanya aku yg berdiri depan dia.

"Huh, dasar jantan pelacur ". Katanya perlahan tapi aku dapat dengar..

"Pasal surat ni.. Sebenarnya Auni yg tulis dan Auni yg suruh abang Haziq bagi kt abang Daniel.. And for your information yup, memang betul abang Haziq suka kt abang Daniel tapi dia bukn lh jenis manusia yg suka nk luahkan perasaan dia, sebab tu dia memilih untuk memendam perasaan dia.. Kalau abang Daniel nk tolak sekali pun, tk perlu lh nk hina abang Auni macam tu!! Abang Haziq sendiri pun tk tau apa isi kandungan surat tu apa ". Kata Auni dgn tegas.

"Huh. Dh tu kenapa Auni pandai ii buat surat tu sendiri tanpa bincang dgn abang Haziq ". Balas aku sinis.

"Sebab Auni ingat abang Auni boleh di terima sebab tu Auni buat macam ni, tapi Auni tersilap. So lepas ni Auni harap abang ii semua ni tk kn muncul lagi depan abang Haziq. . Kalau Auni dpt tau korang buat something kt abang Haziq.. Korang tau lh apa nasib korang nanti ". Balas Auni dan memberi amaran kt kita orang.

"And untuk abang Daniel.. My brother memang bodoh and bukn budk nerd, dia bodoh. Dia bodoh sebab boleh suka kn kt jantan pelacur macam abang ( Daniel ) ". Sambung Auni dgn mata tajam memerhatikan Daniel.

"Dia dh lama suka kn kt abang Daniel, tapi tk sangka abang hina abang Auni sendiri sampai macam tu. So Auni harap apa yg abang Daniel buat kt abang Auni sendiri akan menyesal sampai bila ii. And lagi satu, tolong jaga Amira tu jangan sampai Auni boleh balas dendam kt dia sebab abang Daniel dh sakit kn hati abang Haziq ". Balas Auni dgn sinis sebelum dia pergi meninggalkan kita orang.

"Boleh tahan juga adik Haziq tu, garang betul ". Kata Syafiq yg melihat Auni yg dh jauh tu.

"Hah.. Amacam bro.. Ok tk lepas kena basuh dgn budk perempuan ". Sembang Afiq kt aku.

"Diam lh kau ". Marah aku sambil menepis tangan Afiq.

"Tapi kau kena jaga ii weh dgn dia ". Sambung Afiq.

"Asal pula kena jaga ii dgn budk tu? ". Tanya Zain.

"Weh, boleh pulak kau tanya ' asal ' weh budak tu bukn sebarang budak weh. Kalau kau kena dgn dia memang hancur seumur hidup kau. Walaupun dia lagi muda dari kita ". Balas Afiq

"Ouh jadi maksud kau jangan main ii dgn budk tu sebab nanti dia report kt abang sulung dia lh. Macam tu ke ". Balas Adam yg faham maksud Afiq.


"Eh, abang, Haziq ada abang ke? ". Tanya lagi Zain.

"Ye lh bodoh! Kau knp. Mesti lh dia ada abang. Dia yg kedua lh ". Balas Aidil. Ah sudah, gaduh pula pasal Haziq, stress aku tengok diorang ni.

"Tapi kn weh korang perasan tk selalu Haziq gi sekolah mak dia je yg hantar kn. Dengar cite dia ada 4 org adik-beradik 2 ibu bapa nya yg sorang lagi masih tadika, tapi masalah nya aku tk pernah nampak ayah Haziq. Aku asyik nampak mak dia je. Korang perasan tk ". Sembang lagi Aidil.

" Hah aku pun perasan juga. Tapi aku dengar cite ayah dan abang dia kerja. Tapi tk kn lh sampai tk balik rumah seminggu ". Balas Afiq pula.

"Entah ii ayah dia curang kot atau pun dating dgn perempuan lain ". Balas Zain yg dari tadi tk habis mengarut nya.

"Kepala hotak kau!! memang tk lh ayah dia nk buat mcm tu.. Mengarut je kau ni ". Balas Syafiq yg mengetuk kepala Zain. Aku dgn Khai tengok je perangai diorang ni.

Aku tk menghiraukan diorang, sebaliknya aku memikirkan apa yg Auni ckp tadi. Kata ii dia telah memberi kn kesan ke dalam hati aku.

Dalam masa yang sama aku terfikir juga macam mana dgn adik aku, dh lh seminggu dia nangis sampai sakit. Ye aku akui yg aku memang rasa bersalah dgn Haziq.

'Aduhhh macam mana ni! Dah lh dh nk habis sekolah ni. Macam mana aku nk jumpa si Haziq tu. Kalau aku jumpa dia pun mesti dia lari. Aduhhh stress lh aku. Serabutt lh! ' marah aku dlm hati.





______________________________________


Bersambung...

Kawan atau CintaWhere stories live. Discover now