Haziq pov <
Kkrriinnggggggg!!!
Waktu balik..
Dalam kelas hanya tinggal empat orang sahaja untuk bersih kn kelas sebelum balik.. Aku, Adam, Haikal dan yg selalu buat aku blushing.. mesti lh Daniel sebab dia paling hemsem dlm hidup aku walaupun ramai yg confess kt aku tapi aku terpaksa tolak sebab dh ada someone dh kt dlm hati aku.
Masa aku nk bersih kn kelas.. diorang semua diam tk de sorang pun yg buka mulut macam tk de orang. And satu je yg aku tk puas hati dengan Daniel ni.. Lagi pun dia bkn nya nk tolong kemas pun setakat bersih kn tingkap je lepas tu dia lepak , merokok.. Haihhh stress aku tengok dia ni. Stress ii tapi aku pun tk tau knp aku suka..
"Weh Haziq nanti kau gi hantar fail kehadiran ni tau kt pejabat. Ok lh aku nk balik dulu ni nanti mak aku marah kalau balik lambt. " Kata Haikal yg tengah mengemas barang nya untuk balik.
Cuma tinggal aku dgn Daniel je Adam dgn Haikal dh balik. Dan lagi satu sape yg lambat balik dia yg kena hantar fail kehadiran kelas kt pejabat. Maklum lh sekolah menengah kn biasa lh..
1:35 tengahari..
Lepas aku dh siap kemas, aku nk gi hantar fail kt pejabat dan terus balik tapi kenapa Daniel ni tk balik ii lagi dia asyik sibuk dgn fon je. chat awek lh tu sampai tersenyum ii, jealous aku.. So aku pun berani kn diri untuk tegur dia lh.
"Weh Daniel aku nk gi hantar fail ni lepas tu terus balik.. Kau tk nk balik ke.? ". Tanya aku sambil memegang fail kehadiran.
"Hmm ". Jawab Daniel yg tengah sibuk dgn fon dia. So aku pergi je lh dari situ, malas nk tunggu lama ii nanti lambt.
Di pejabat..
Masa aku dh sampai kt pejabat. Nk letak fail tu tapi kt pejabat tu tk lansung ada orang pun sorang pun tk de, selalu nya ada yg jaga, mungkin org nya dh balik kot.
Dan pintu yg kt kaunter pejabat tu tiba ii terbuka sendiri, so aku takut aku pun terus lari keluar.. And aku terlanggar seorang dan membuat kn aku hampir terjatuh.
"Eh, ko asal ni.. tiba ii je lari ni, macam baru nampak hantu ". Kata Daniel yg baru saja aku langgar dia, dgn muka aku yg tengah pucat tu and aku pandang belakang,
"Weh kau asal ni, knp ada nampak something ke kt pejabat? ". Tanya Daniel yg tengah risau dgn aku.
"Tk de cuma aku penat je, aku nk balik ". Tipu aku. Daniel pandang aku dgn penuh soalan tapi dia tk tanya pun so aku tinggal je lh dia kt situ..
Di luar kawasan sekolah..
Aku tengah tunggu abang kt tepi bas stop sekolah sebab dia ckp dia dh balik sini hari ni so dia nk terus ambik aku kt sekolah tapi lambat dh nk pukul 2 dh.
Tapi ada satu kereta yg berhenti kt depan bas stop tu aku ingat kn tu kereta Honda abang rupanya bkn tu kereta Mercedes. Mungkin dia nk hantar anak kot sekolah petang, nk hantar anak pun pakai kereta mewah ii.
Tapi tk de sorang pun yg keluar dari kereta tu 'dia tunggu aku ke' tanya aku dlm hati.
"Hoi kau tk nk masuk ke? " Tanya Daniel yg menjerit dlm kereta tu. Lah rupa nya tu kereta dia ingatkan kereta sape.
"Hmmm, tk pe lh aku tengah tunggu abang aku, kejap lagi dia dtg lh. Hmmm boleh tk aku nk pinjam fon kau, aku nk call abang aku , mana tau kot dia lupa ke tertido ke.. boleh tk? " Ckp aku kt dia, dh lh lama ni aku tunggu dia. Daniel menghulurkan fon dia kt aku.
"Hello.. Abang, bila abang nk ambik Haziq , Haziq dh lama tunggu abang ni? " Tanya aku dari dlm talian.
"Hah kejap abang baru nk keluar dari office ni, maaf Ziq kalau abang tk sempat suruh lh kawn Haziq yg hantar kn. Kalau nk tunggu abang nanti lagi lambat , ok lh abang tutup dulu assalamualaikum, jaga diri eh".Ckp abang aku dlm talian.
"wassalam, abang pun hati ii bawak kereta tu jangan laju sangat bye ". Ckp aku yg dh selesai and aku terpaksa lh suruh Daniel ni hantar aku balik.
Dalam kereta ( kereta Daniel )
Masa dlm perjalanan ke rumah aku, aku hanya memandang ke arah luar je, ye lh nk sembang apa bkn nya ada topik pun kalau nk sembang. So masing ii diam lh.
Di rumah..
"Tq Daniel hantar aku balik, hati ii bawak kereta ni bye ". Kata aku kt luar kereta dan luar rumah.
Aku melambaikan tangan sebelum dia hilang dari pandangan aku. " hmmm, mesti abang tk balik lagi ni, bz sangat lh tu ". Ckp aku dlm hati.
"Assalamualaikum, ibu Haziq dh balik ". Aku memberi salam kepada ibu aku.
"wassalam Haziq, Haziq dh mkn ke? Kalau belum tu, ada lagi lauk dari pukul 11 tadi, Haziq habis kn je lh semua lauk tu kalau ayah dan abang kamu tk balik ii, dh ibu nk gi hantar Auni gi sekolah, lepas tu ibu nk gi kedai ". Ckp ibu aku yg nk menghantar adik aku gi sekolah.
"Ok hati ii bawak kereta, ibu beli kn sekali meggi kari dgn tom yam tau ". Ckp aku kt ibu. Kalau nk kata ayah dan abang aku kerja tu.. mesti diorang jarang balik rumah, ibu aku ckp kalau aku nk tau ayah dan abang aku kerja apa.. kena umur dh 18 tahun ke atas. Aku pun tk tau apa yg rahsia sangat kerja diorang.
Malam 8:30..
Akhirnya masa yg aku tunggu ii kn adalah masa untuk ayah dan abang aku sampai ke rumah dan ada satu kereta Honda City yg berhenti di depan rumah kami.
"Assalamualaikum.. Asrina, dan anak ii yg ayah sayangi.. Kami dh balik!! ". Laung ayah dari luar pagar rumah kami. Aku dgn teruja nya memanggil ibu.
"Ibu, ayah dan abang dh balik!! ". Jerit aku ke dalam rumah memanggil ibu.
"Hah, kejap buka kn pagar luar tu ". Kata ibu yg lepas selesai memasak untuk mkn mlm.
Tu lh malam yg membuat kn aku bahagia dgn keluarga aku dan dapat mengisi masa lapang dgn keluarga. Ye lh jarang kot ayah dan abang aku nk balik sini, mesti lh aku rindu sangat kt diorang.
______________________________________Bersambung...
YOU ARE READING
Kawan atau Cinta
Teen FictionKisah seorang budak lelaki yg telah jatuh cinta pada seorang pembuli iaitu classmate nya sendiri malah cinta nya telah ditolak mentah ii oleh crush nya sendiri Sapa yg nak baca boleh terus kn yg tak nk jgn baca.. Cerita ni hanya di reka semata-mata...