Este Dumnezeu aproape?

767 28 5
                                    

"...un altar pe care era scris: unui Dumnezeu necunoscut" Faptele Apostolilor 17:23

Sa ne gandim putin la omul care a pronuntat cuvintele din cartea Faptele Apostolilor, capitolul 17. Este vorba despre Apostolul Pavel, cunoscut si sub numele de Sfantul Pavel, un om pe care Dumnezeu l-a schimbat radical.Dumnezeul Bibliei nu doar exista, ci si actioneaza in lume, transformand vietile oamenilor. Pavel a fost unul dintre acestia.

Pavel fusese crescut in legea evreiasca si facea parte din cea mai stricta secta (sau partida) numita secta (partida) fariseilor. In acea perioada, de fapt, Pavel era cunoscut sub numele de Saul,fiind un dusman invederat al credintei crestine, gata sa il pedepseasca pe adeptii acestei religii oriunde s-ar fi aflat. Insa, intr-o zi,  pe cand se afla in drum spre Damasc, viata sa a luat o turnura dramatica: o lumina puternica venita din cer, insotita de vocea lui Iisus, l-a oprit. (Intamplarea este redata tot in cartea Faptele Apostolilor, captolele 8 si 9). Din acel moment, Saul a primit un nume nou si a devenit un misionar plin de râvnă, ducand evanghelia lui Hristos in toata lumea cunoscuta. A fost chemat si hăruit de Iisus Hristos ca apostol al sau, pentru a scrie si a vorbi oamenilor cu autoritatea lui Dumnezeu. Cel putin 13 din epistolele Noului Testament au fost scrise de el.

Atena fusese candva centrul politic si militar al unui vast imperiu; dar, in vremea lui Pavel, cetatea greceasca era sub stapanirea Romei. Totusi, Atena a ramas un oras important, fiind adesea considerat o adevarata capitala culturala si academica. Amatorii de dezbateri se adunau in piata publica si isi petrecea vremea spunand sau ascultand ceva nou. Evident ca ideile lor religioase erau atat de confuze, iar Dumnezeu atat de distant, incat au inaltat un altar inchinat pana si "unui Dumnezeu necunoscut"...

In jurul anului 50 d. H., Pavel a ajuns in Atena, unde trebuia sa-si astepte tovarasii de calatorie. In timp ce se plimba pe strazile metropolei, a observat o sumedenie de idoli.
Neputand sa se abtina, a intrat intr-o dezbatere cu cei de fata. Iar, pentru ca subiectul parea foarte interesant, Pavel a fost invitat la Areopag- o piata publica veche, prestigioasa, in care se tineau discursuri publice. Aici apostolul a facut de cunoscut grecilor mesajul evangheliei crestine. Ca apostol, cuvintele sale erau purtatoare de autoritate dumnezeiasca si au fost ulterior incluse in scriptura... In scriptura despre care Iisus a spus ca "nu poate fi desfiintata".

Credinta in Dumnezeu.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum