"...El nu este slujit de maini omenesti " Faptele Apostolilor 17:25
Grecii credeau in multi zei. Pavel stia din Vechiul Testament ca nu exista decat un singur Dumnezeu, un Dumnezeu unic si adevarat, care se deosebea de zeitatile panteonului grecesc sub cel putin trei aspecte.
In primul rand, adevaratul Dumnezeu este "Domn al cerului si al pamantului. " Zeii greci erau limitati - exista un zeu al marilor, un zeu al razboiului , altul al iubirii si asa mai departe. Dar Dumnezeul lui Pavel era suveran peste toate lucrurile. Toate lucrurile au fost create de el si erau sub stapanirea lui. Inclusiv oamenii - tu si eu. In al doilea rand, Pavel stia ca adevaratul Dumnezeu " nu locuieste in temple facute de maini. '" El nu poate fi limitat; este pretutindeni:'"Unde ma voi duce departe de Duhul tau, si unde voi fugi departe de fata ta? Daca ma voi sui in cer, tu esti acolo; daca ma voi culca in locuinta mortilor, iata-te si acolo. Daca voi lua aripile zorilor, si ma voi duce sa locuiesc la marginea marii si acolo mana ta ma va calauzi, si dreapta ta ma va apuca. " Oriunde te-ai afla, Dumnezeu este acolo, langa tine. Te priveste si stie tot ce gandesti. Dupa cum remarca un personaj din Vechiul Testament , "Tu esti Dumnezeul care ma vede. " In al treilea rand, Dumnezeu nu are nevoie de oameni. Desti in unele religii, oamenii considerau ca zeii lor trebuiau hraniti sau slujiti in vreun fel sau altul, Pavel le spune ascultatorilor sai ca adevaratul Dumnezeu nu are nevoie de nimic. El exista prin sine (nimeni nu l-a creat) si este atotsuficient (nu are nevoie de nimic pentru a exista) . Dumnezeu a creat toate lucrurile . Cum ar putea el avea nevoie de ceva? Doar un asemenea Dumnezeu, atotsuficient si atotputernic, este vrednic de inchinarea noastra. "Din el, prin el si pentru el sunt toate lucrurile. A lui sa fie slava in veci! "