"...porunceste acum tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca" Fapte 17:30
Istoria are punctele sale de rascruce, momente de turtura, cand lucrurile se schimba radical si nu mai sunt ca inainte. Primul razboi mondial a fost astfel de punct prin faptul ca a naruit orice speranta ca societatea umana sa se apropie de perfectiune. Asasinarea presedintelui Kennedy a fost un alt moment cheie. Dar cel mai important punct de rascruce din toata istoria umanitatii a fost acum doua mii de ani, cand Domnul Iisus Hristos, fiul lui Dumnezeu, a murit pe cruce si a inviat a treia zi.
Omenirea era cufundata in intuneric si pacat, iar Dumnezeu astepta cu rabdare. Pacate precum idolatria au patat neincetat fata lumii, iar consecintele firesti ar fi fost judecata si pedeapsa dumnezeiasca.
Numai ca, desi Dumnezeu uraste pacatul, el nu a intervenit imediat si a hotarat sa judece sever pacatul. Sfantul Pavel spune ca Dumnezeu pur si simplu nu a tinut seama de "vremurile de nestiinta."Acum, insa, lucrurile s-au schimbat, afirma apostolul, fiindca Dumnezeu a facut ceva prin care a restabilit ordinea fireascava lucrurilor in univers. Desi Pavel nu este explicit in discursul sau in fata atenienilor, in celelalte scrieri el vorbeste deseori despre faptul ca Dumnezeu a trimis in lume pe unicul sau fiu, pe Iisus, si ca Iisus este chipul desavarsit al Dumnezeului celui nevazut. Ne spune ca Iisus este jertfa suprema, ca prin moartea lui Iisus a platit pacatele intregii omeniri si a suferit pedeapsa pe care am fi meritat-o noi. Cand a murit, Iisus a platit pretul de rascumparare pentru noi, ca prin suferintele lui sa primim iertare: "In el avem rascumpararea, prin sangele lui, iertarea pacatelor."
Inoirea tuturor lucrurilor prin jertfa lui Hristos, face necesara proclamarea caracterului si judecatii lui Dumnezeu in toata lumea. La fel si proclamarea iertarii, deoarece Iisus a murit pentru ca pacatosii sa fie iertati. Insa pentru a fi iertati, oamenii trebuie sa faca ceva. Apostolul spune ca Dumnezeu "porunceste tuturor oamenilor de pretutindeni sa se pocaiasca." "A te pocaii" inseamna "a te schimba." E vorba de o schimbare a mentalitatii care duce la o schimbare a caracterului.
In primul rand, trebuie sa ne schimbam mentalitatea in legatura cu Dumnezeu; sa nu il dam la o parte din vietile noastre, sa nu il tinem pe tusa. In al doilea rand, trebuie sa ne schimbam mentalitatea in legatura cu noi insine, sa recunoastem ca pacatele noastre sunt atat de mari ca niciodata nu le-am putea plati singuri. Iar in al treilea rand, trebuie sa ne schimbam mentalitatea in legatura cu Iisus si sa ne dam seama ca singura noastra speranta este sa ne punem increderea in el. Iisusva spus ca a venit "sa-si dea viata ca rascumparare pentru multi."