"...Dumnezeu, care a facut lumea si tot ce este in ea" Faptele Apostolilor 17:24
Acum cativa ani, la o conferinta, un grup de oameni de stiinta evolutionisti au fost intrebati daca pot numi un lucru, un singur lucru, legat de evolutionism, despre care se stie cu certitudine ca este adevarat. Dupa un moment de tacere, cineva a raspuns: "Eu sunt sigur...doar ca evolutionismul nu ar trebui predat in scoala."
Aceasta intamplare este semnificativa deoarece multi oameni care nu au de-a face cu stiinta considera ca aceasta opereaza cu certitudini. Nu este asa; stiinta reprezinta cautarea certitudinii. De fapt, Karl Popper, un renumit filosof al secolului al XX-lea, a afirmat ca "orice afirmatie stiintifica trebuie sa ramana indoielnica pentru totdeauna." Cam atat... despre certitudine!
Pe de alta parte, trebuie sa intelegem ca exista o sumedenie de dovezi - stiintifice, daca vreti sa le numiti asa - privind existenta lui Dumnezeu. In amurgul vietii, filosoful Anthony Flew, profesor la Oxford si ateu de o viata, a cedat in fata evidentelor. Dovezile existentei unui proiectant inteligent (a unui Dumnezeu) in spatele universului i s-au parut covarsitoare.
Una dintre aceste dovezi este asa numitul "reglaj fin" al universului, si se refera la faptul ca o variatie infinitezimala a puterii unor "legi naturale" ar fi facut imposibila existenta universului sau a vietii. De exemplu, Stephen Hawking, probabil cel mai celebru om de stiinta al zilelor noastre , a declarat cu privire la mesele relative ale protonilor si ale electronilor din atomi: "Este remarcabil ca valorile acestor numere par sa fi foarte fost foarte fin reglate pentru a face posibila dezvoltarea vietii." Dar de cine sa fi fost reglate-daca de Dumnezeu nu? Reglajul fin este unul din motivele pentru care multi oameni de stiinta accepta existenta lui Dumnezeu. Desigur ca acest lucru nu dovedeste nici existenta lui nici veridicitatea scripturii. Dar cu siguranta dovedeste ca ne inselam daca traim cu impresia ca "stiinta neaga existenta lui Dumnezeu" sau ca "stiinta dizolva crestinismului intr-un butoi cu acid azotic." Lucrurile (cred) stau altfel.