Cum putem fi siguri?

93 10 0
                                    

"...despre ce a dat tuturor oamenilor o dovada netagaduita prin faptul ca l-a inviat din morti" Fapte 17:31

Dupa aproximativ 3 ani in care a predicat Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus a fost arestat de autoritati, judecat, condamnat la moarte si executat. Faptul ca s-a pretins fiul lui Dumnezeu i-a ofensat pe conducatorii spirituali din Israel, iar popularitatea lui Iisus i-a facut sa se ingrijoreze. Dupa un simulacru de proces, in care autoritatile au incalcat tot felul de legi, Iisus a fost executat in graba prin rastignire, alaturi de 2 talhari. Aici ar fi trebuit sa se incheie intreaga poveste. Insa Biblia afirma cateva lucruri neobisnuite despre moartea sa.

In primul rand, moartea sa a fost voluntara. Despre sine si viata sa, Iisus a spus: "nimeni nu mi-o ia cu sila, ci o dau eu de la mine. Am putere s-o dau si am putere s-o iau iarasi." 

In al doilea rand, moartea sa a fost pentru altii. El insusi a spus ca a venit "sa-si dea viata rascumparare  pentru multi." Prin moartea lui, Iisus a platit pretul pentru pacatele noastre : "El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre." Prin moartea lui, putem gasi eliberarea.

In al treilea rand, moartea lui nu a insemnat sfarsitul. Dupa 3 zile, Iisus a inviat triumfator din morti. Cele 4 evanghelii inregistreaza fiecare independent aceasta minune. Ea a reprezentat subiectul primei predici crestine. Pavel se foloseste de invierea lui Iisus pentru a le dovedi atenienilor ca mesajul sau e vrednic de crezare. Tot Noul Testament marcheaza invierea si o considera momentul de cotitura al istoriei omenirii. Mesajul invierii aduce o mare bucurie si incredere in inimile celor deschisi.

Dintre toti oamenii care au murit vreodata, doar Iisus a invins moartea. Dupa cum si-a dat viata pentru ceilalti, la fel a invins si moartea pentru ceilalti. El a spus: "pentru ca eu traiesc, si voi veti trai."

Credinta in Dumnezeu.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum