Cum este Dumnezeu?

125 12 0
                                    

"... nu trebuie sa credem ca Dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite cu mestesugirea si iscusinta omului " Fapte 17:29

Scriptura ne spune ca unele lucruri despre Dumnezeu pot fi intelese doar privind la creatia sa. "Fiindca ce se poate cunoste despre Dumnezeu, le este descoperit in ei, caci le-a fost aratat Dumnezeu. In adevar, insusirile nevazute ale lui, puterea lui vesnica si dumnezeirea lui se vad lamurit, de la facerea lumii, cand te uiti cu bagare de seama la ele in lucrurile facute de el. Asa ca [oamenii] nu se pot dezvinovati." Prin acest pasaj, scriptura ne spune ca existenta lui Dumnezeu este evidenta in lumea inconjuratoare, dar totodata ca exista si anumite aspecte evidente legate de Dumnezeu in realitatea fizica. De exemplu, puterea sa. Pentru a crea astfel de univers, Dumnezeu trebuie sa fie extraordinar de puternic. "Cerurile spun slava lui Dumnezeu, si intinderea lor vesteste lucrarea mainilor lui." 

Totusi, in ciuda acestor adevaruri evidente, omenirea s-a facut adesea vinovata de idolatrie, creand reprezentari ale lui Dumnezeu, ne-conforme adevarului pe care ar fi trebuit sa il cunoasca. (Practic, toate reprezentarile vizuale ale lui Dumnezeu sunt departe de adevar!) Unii oameni merg chiar la extrema, negand existenta oricarui Dumnezeu. De ce? Pentru ca, spune Scriptura, adevarul ne face sa ne simtim inconfortabili, stanjeniti, astfel ca il inabusim "in nelegiuirea" noastra si schimbam "slava Dumnezeului nemuritor intr-o icoana care seamana cu omul muritor, pasari, dobitoace cu patru picioare si taratoare." Dar nu ar trebui sa gandim asa, le scrie Pavel unor crestini si cunoscuti din Roma, fiindca atunci cand facem astfel de lucruri, mana lui Dumnezeu se abate peste noi.

Probabil crezi ca oamenii din ziua de azi nu mai sunt vinovati de idolatrie - ca aceasta este un pacat demodat. Insa orice lucru care ocupa primul loc in viata noastra reprezinta un idol, indiferent ca e vorba de familie, cariera, bani, putere, relatii, sau orice altceva. Si asta pentru ca doar Dumnezeu are dreptul sa ocupe locul acela !

Nu avem nicio scuza pentru o asemenea atitudine. Putem sa il cunoastem pe Dumnezeu, fiindca Iisus a spus : "Cine m-a vazut pe mine, l-a vazut pe Tatal."

Credinta in Dumnezeu.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum