"El a facut [...] toti oamenii, [...] dintr-unul singur"Faptele Apostolilor 17:26.
Grecii se considerau deosebiti de celelalte popoare ; cei ce nu erau greci erau numiti barbari. In ziua de azi, multi oameni sustin ca suntem la fel si ca nimeni nu este deosebit, ca nu suntem decat niste animale.
Spre exemplu, eticianul Peter Singer a afirmat ca acum "se stie" ca omenirea nu este o creatie divina; deci nu exista niciun motiv pentru care oamenii sa fie tratati ca niste fiinte aparte. "Daca ar fi sa luam un bebelus cu mari deficiente fizice si psihice si sa il comparam cu un animal non-uman, precum un caine sau un porc, adesea vom descoperii ca cel din urma are capacitati superioare. Simpla aparenta la o anumita specie nu rerezinta un argument relevant din punct de vedere moral". Prin urmare, sustine el, ne putem dispensa de ideea sfinteniei vietii umane : viata umana nu este cu nimic mai "sfanta" decat viata oricarui alt animal. Astfel ca putem sa omoram fiinte umane "cu deficiente" cu aceeasi detasare cu care otravim un sobolan.
Probabil...spre cel putin... ca nu sunt multe persoane care cred asa ceva. Intuitia ne spune mai degraba altceva, ca nu e acelasi lucru sa omori un copil sau un sobolan. Poate ca am fi revoltati sa vedem pe cineva aruncand in apa un sac plin de pui de pisica ; dar revolta noastra ar fi cu siguranta fara margini daca am afla ca in sac se afla niste bebelusi. Nu? Aceasta ar fi probabil raspunsul nostru la ideile lui Peter Singer - si pe dreptate !
Dar de ce? Singer nu face decat sa-si urmeze pana la capat logica ateista. Insa invatatura clara a scripturii ne cere o atitudine diferita. Oamenii sunt mai mult decat simple animale. Sunt coroana creatiei lui Dumnezeu. Proto-parintii nostri au fost creati de Dumnezeu, dupa chipul si asemanarea sa. Deoarece provenim din ei, si noi suntem facuti tot dupa chipul si asemanarea lui. Acest chip a fost patat si deformat de pacat; de aceea, il purtam ca unii care au fost facuti " mai prejos de ingeri , " chiar daca am fost creati pentru a stapani universul impreuna cu Dumnezeu.
Mai mult, spune Pavel, toti sunt la fel. Barbatii si femeile, indiferent de rasa, se trag dintr-unul si acelasi om, dintr-una si aceiasi pereche. Asa ca nu mai ramane loc de rasism sau sovinism. Suntem toti "in aceeasi barca" si avem nevoie de acelasi Mantuitor.
Iisus a spus : "fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca dat pe singurul sau fiu , pentru ca oricine crede in el, sa nu piara , ci sa aiba viata vesnica."