Part 5 :NEXT MOVE

795 18 4
                                    

Slurppppp....... Ewan menghirup teh tarik yang suam2 panas di port mamak biasanya. Sambil menunggu partner in crime nya...Azman. Jam sudah menunjukkan 3pg...waktu yang dijanjikan untuk bertemu. Selang beberapa ketika Azman muncul. Masih berjeket kulit hitam. Tanda dia baru abis kerje sebagai bonzer. Sambil tersenyum terus Azman memesan teh o ais limau untuk menghilangkan hausnya.

So... Ape cer budak tu. Terus Azman bertanya. Semua ok... Masih hidup. Jawab Ewan selamba. Nah.... Ewan menghulurkan sampul berisi duit kepada Azman.
Banyak ni beb..... Apasal ko bagi aku. Aku bukan nak duit. Aku nak budak tu je. Tanya Azman terpinga-pinga.

Ko ambik je la.... Buat belanja ubat adik ko. Tu pon bukan duit aku. Tu duit budak bangsat tu. Aku selongkar beg sandang dia...ko half aku half. Jawab Ewan sambil tersenyum. Sure ko dah puas hati bantai budak tu?? Tiba2 Ewan bertanya SOALAN cepu emas kepada Azman. Diam seketika.. Baru Azman menjawab. Puas tu tak la.... At least aku dah balas balik. Dah buat tanggung jawab aku as abang. Kalau ikut kan hati nak je aku sembelih budak tu terus. Tapi ko tak kasi... Ewan tersengih. Beb... Buat apa nak bunuh-bunuh sedang kan kita boleh balas cara lain. Budak tu dah aku jadikan anjing aku. Tu... Duit yang aku bagi kat kau seribu tu... Ko kunci mulut diam-diam.

Azman tak faham sangat apa yang Ewan Cuba sampaikan. Jadi anjing?? Tanya Azman dalam blur. Ting...satu pesanan WhatsApp masuk. Ewan terus membaca Dan reply. Yer... Jadi anjing aku. Aku plak nak dia kerja dengan aku. Serv aku. Jawapan Ewan menambahkan lagi kekeliruan dalam kepala otak Azman. Ko nak buat apa sial.???nanti budak tu payback mcm mana?? Tanya Azman yang makin keliru. Looks..... Aku tak mau tau apa akan jadi lepas ni.... Yang aku tau budak tu tak kenal aku. Nama aku orang tak petik atas apa2 jadi kat budak sial tu. Azman tegas dalam kata-katanga sebab dia risau tindakan Ewan ini lambat laun akan menyebabkan namanya terkait. Ko jangan risau la.... Ko selamat.... Apa-apa jadi lepas ni aku yang tanggung. Balas ewan. Memang lah Azman takkan faham apa yang Ewan rancangkan terhadap Ayiem. Sebab Azman tidak kenal siapa Ewan. Tak kenal naluri Ewan tak kenal peribadi Ewan. Azman mengangguk tanda setuju walaupon nampak reaksi mukanya yang masih mencari jawapan tindakan Ewan itu.

Ko nampak budak baju kuning kat meja luar tu.?? Tanya Ewan. Azman hanya mengangguk. Kenapa?? Azman ni mmg jenis blurr.. Tu pon budak Ayiem...orang kuat Ayiem area sini. Apa-apa info yang Ayiem dapat selalunya datang dari dia. Kira balaci Ayiem la senang cakap.
Azman mengangguk... Dia kenal budak tu.
Ko tak nak tibai dia sekali ke?? Dia pon salah sorang yang tibai adik ko malam tu. Sikit-sikit Ewan cuba menghasut Azman.
Azman terdiam..... Ko ada bukti? Tanya Azman. Ewan hanya menggelengkan kepala. Buktinya hanya mata aku. Aku yang nampak.
Azman serba salah. Mahu percaya seratus peratus cakap Ewan or sebaliknya. Dia paham apa yang Ewan mahukan. Tapi dia bukan jenis orang yang jahat. Budak yang Ewan tunjuk pon dia kenal. Azman serba salah. Its OK klu konak cuci tangan... Aku tak paksa...cuma apa yang kita sudah buat ni kira habis di sini. Jangan ko pecah rahsia plak... Ko pikir la dulu. Aku nak gerak. Balas Ewan selamba bila melihat Azman tidak berminat. "Sial la.. Mamat ni tak mau join la plak." bisik Ewan sambil bangun meninggalkan Azman.

-------------------------------------------((()))) - - - - - - - - - -

So korang rasa Azman join tak plan Ewan??

PEMBALASANWhere stories live. Discover now