Part 11: Cerita Di Sebalik Cerita

641 40 0
                                    

Petang tu balik dari opis Ewan bergegas ke port lepak mamak selalu. Azman tiba - tiba call pentung katanya. Lalu sebelum balik ke kondonya Ewan terus singgah ke kedai mamak tu. Sambil menunggu kelibat Azman muncul, Ewan memesan air nescafe ais. Air favouritenya. Dia memerhatikan sekeliling tiada nampak bayang dua ekor anjingnya. Mana pergi anjing2 aku ni??? Soal Ewan sendirian. Ayiem sudah bersetuju untuk berjumpa dengannya malam ini.

Sebentar kemudian Azman muncul." Bro sorry aku lambat sikit"...kata Azman. Hah..... Apa yang penting sangat nya??? Terus Ewan bertanya. Rilex rrrr kasi aku oder air dulu.. Balas Azman. Ewan hanya mengangguk.

Bro..... Budak tu apa cerita sekarang?? Azman mula bertanya. Ntah.... Aku takdak nampak budak tu dalam sehari dua ni. Ewan faham budak yang dimaksudkan Azman itu adalah Ayiem. Kenapa? Soal Ewan pendek.
"Macam ni..... adik aku nak repeat dengan Ayiem. Fight one by one. So aku nak mintak tolong dengan kau". Jelas Azman. Ewan hanya terkedu..... Ko suruh la adik ko pi cabar Ayiem. Kenapa aku plak? Balas Ewan yang masih tak faham bentuk pertolongan yang Azman perlukan. "Aku nak ko warning budak tu pastikan dia kalah. Ko ugut la apa- apa pon. Adik aku nak belasah dia kow-kow di depan konco-konco dia. Adik aku nak malukan Ayiem depan gengnya" jelas Azman. Wahhhh... Bukan main adik ko naaaa. Kenapa?? Adik ko takut ke kalau fair play dia kalah?? . Bijak jugak adik ko nak main kotor. Balas Ewan. Azman hanya diam...

Ewan : Sebelum aku tolong satu benda aku nak kepastian dari kau.

Azman: Apa

Ewan : Apa punca budak tu belasah adik ko??

Azman terdiam..... Dia tidak tahu macam mana nak terangkan.

Azman : Diorang gaduh Ayiem tuduh adik aku pow stuff (dadah) dia.

Ewan : So??? Memang betul Adik ko ambik???

Azman diam lagi..... Tanpa menjawab SOALAN Ewan lalu terus dia Cuba menukar topik perbualan.

Sekarang ko boleh tolong ke tak ni?? Soal Azman. Ewan hanya tersengih....bila Azman tidak menjawab soalannya. Bak sini aku nak tengok pic adik ko....aku tak mahu ada masalah lain nanti bila aku tolong ko... Pinta Ewan. Azman terus mengeluarkan phonenya lalu menunjukkan kepada Ewan beberapa pic adiknya. Adik Azman lebih kurang sebaya dengan Ayiem tetapi slim seperti Rudy cuma sedikit gelap. Ohhh.... Aku Pernah nampak adik ko ni..... Sapa nama dia?? Tanya Ewan.
"Aidil...." jawab Azman ringkas.

Ewan : Macam ni lah.... Sebelum aku tolong aku nak ko fikir dua benda.

Azman : What????

Ewan : First,... Lokasi nak adakan fight tu. Second.... Adik ko nak belasah Ayiem depan budak-budak dia. Ko tak rasa ke yang diorang akan masuk campur back up Ayiem??? Yang aku dapat control Ayiem, budak2 dia aku takda kuasa.

Azman diam lagi..... "Dan aku kalau boleh tak mahu muncul kat tempat tu. Apa jaminan adik ko selamat???" Ewan menambah.

"Takpa.... Aku akan back up adik aku. Warning mereka awal-awal supaya jangan campur dalam fighting tu. Lokasinya tempat hari tu OK??" jawab Azman seakan mendesak. Tempat yang Azman maksudkan adalah bangunan terbengkalai tempat di membelasah Ayiem. Ewan hanya mengangguk. "Nanti aku pikir dulu,,,, kalau pon aku setuju bukan dalam masa terdekat. Budak tu dah ada orang booking. Schedule dia full dalam dua minggu ni. Ewan sengajamembohongi Azman. Sedang kan tiada Seorang pon lagi yang booking Ayiem kecuali Yaser. Ewan belum puas lagi untuk menikmatintubub badan Ayiem. Takkan aku nak hantar dia pada customer dengan mukanya kena belasah" kata Ewan. Terkejut Azman bila Ewan berkata demikian. So??? Commission aku??? Tanya Azman. Hello....... Customer tu aku semua yang cari tau. Pak Arab tu sorang je yang ko cari. Tu pon baru kompem. Nanti dia bayar aku bagi la bahagian ko" balas Ewan.

PEMBALASANWhere stories live. Discover now