"Jsem ráda, že ses rozhodl pro slečnu Grangerovou místo Siriuse," řekla Minerva McGonagallová, když se oprášila poté, co vylezla z krbu v prázdném bytě, který Severus našel a na den si ho vypůjčil. Byt byl ošuntělý třípokojový průchozí byt v budově o dvě ulice dál od Harryho. "Alespoň ona se k mému tělu bude chovat s úctou."
"To není tvoje tělo, Minervo," opravil ji Severus. Vystoupil z krbu před ní a díval se z okna na ulici pod sebou. "Je to její tělo, upravené mnoholičným lektvarem tak, aby vypadalo jako tvoje."
"No, za deset minut se objevím u Rosmerty s Poppy a budu tam nejspíš dvě hodiny. Je sobota večer a obsluha u Tří košťat je pomalá i ve všední den. Můžeme se do toho pustit?"
Severus se otočil od okna a přikývl. Minerva rozuměla mudlovskému oblečení mnohem lépe než většina čarodějek a kouzelníků jejího věku. Měla na sobě obyčejné černé kostýmkové šaty s hedvábným šátkem přehozeným kolem krku, vlasy stažené do pevného drdolu, na nohou černé boty.
"Jsi připravená? Hodně se podobá Jamesovi, Minervo. Hodně."
Věnovala mu úsečný úsměv. "Jsem připravená. Sotva jsi mi ale dal dost času, abych se připravila. A nevěřím, že bych ti uvěřila, kdyby tě slečna Grangerová nepodpořila."
Společně vyšli z bytu na ulici a nenuceně se vydali k Harryho nedalekému domu. Severus byl při svých výletech do Londýna nesmírně opatrný. Byl nežádoucí číslo jedna, na vrcholu seznamu hledaných osob ministerstva. Ministerstvo však mudlovskému světu nerozumělo tak dobře jako Severus, a pokud byl patřičně opatrný, cítil se relativně bezpečně.
Severus se netěšil na rozhovor, který je s Harrym čekal. Chlapec teprve den předtím zažil obrovský šok a už bylo na čase mu říct, že je vyvolený, předurčený k tomu, aby zničil zrůdu, který zabil jeho rodiče.
Včera mu byl představen úžasný, slavný svět kouzel.
Dnes měl být uveden do téhož světa, který je ohrožen a zmítán nepokoji. Do tajné skupiny špiónů a rebelů.
A ještě musel přijít na to, proč Albus chlapce schoval. Někde, nějak, byl důvod- u Albuse byl vždycky důvod.
//////////"Ještě čaj, Severusi. Chlapec potřebuje víc čaje." Minerva, která seděla vedle Harryho Pottera na pohovce v mladíkově obývacím pokoji, podala Severusovi přes stolek Harryho šálek s čajem.
"Je studený," řekl Harry poněkud tupě.
Minerva ho pohladila po ruce. "Severus vám ho tedy ohřeje." Vzala si od Severuse šálek zpět a vtiskla ho Harrymu do dlaní. "A čokoládu, Severusi. Harrymu by udělala dobře tabulka čokolády."
"Mám se přemístit do Prasinek a udělat zásoby?" Severus se neubránil sarkasmu. Minerva byla stará přísná čarodějka, ale když šlo o jednoho z jejích nebelvírů - nebo rádoby nebelvírů -
"Nepotřebuju čokoládu," řekl Harry a obrátil se na Severuse. "Potřebuju něco silnějšího než čaj."
Minerva okamžitě sáhla do kabelky a vytáhla zdobenou stříbrnou baňku. Zvedla ze stolu prázdný šálek a naplnila ho do poloviny.
"Tady máte. Měl jste něco říct dřív, Harry. Nenutila bych vám do krku tolik čaje."
"Potřebuje uklidňující lektvar," řekl Severus a pohlédl na Harryho bledou tvář.
"Já nepotřebuju uklidňující-" utrhl se Harry rozčileně.
"Lektvar -" zamumlal Severus.
Harry zavrtěl hlavou. "Jsem v pořádku. Jen potřebuju nějaký čas, to je všechno." Během poslední hodiny se dozvěděl, že šílenec, který se ho pokusil zabít, nakonec není mrtvý. Zjistil, že Voldemort před čtyřmi lety znovu povstal, znovuzrozený - nebo přetvořený - ze starodávného kouzla, za pomoci muže jménem Peter Pettigrew, přítele jeho rodičů a jejich zrádce. Že Voldemort a jeho přisluhovači - Smrtijedi - ovládli Ministerstvo kouzel a nyní fakticky řídí kouzelnickou Británii.
ČTEŠ
Ničí spasitel (SNARRY)
Hayran KurguAlbus Brumbál je mrtvý, Severus Snape je vůdcem Fénixova řádu, Minerva je špiónkou uvnitř hradu a válka pokračuje. Když je Chlapec, který přežil, jenž zemřel při nehodě ještě předtím, než byl dost starý na to, aby mohl jít do Bradavic, nalezen, jak...