✨BAB 16✨

5.1K 453 113
                                    

Hadara menjengah diseluruh bilik yang ada namun tiada kelibat manusia.

Hadara mencekak pinggangnya. Lelah mencari semua penghuni rumah.

"Ellena shh diam." Terdengar bisikan suara di dalam almari.

"Hoho sorok situ ea?" Kata Hadara dengan tersenyum menjengkelkan.

"MBAH!" Almari dibuka dan terlihat Tengku Ellena dan Fawwaz berada di dalam almari.

"Ishh Ellena lah nii. Papa dah kata dah diam." Marah Fawwaz. Tengku Ellena tertawa sahaja.

"Next." Hadara mula mencari penghuni yang lain.

Hadara terlihat satu pasu bergerak sedikit.

"Ciee macam dah jumpa." Kata Hadara.

Kaki terus melangkah ke arah pasu tersebut. Perlahan-lahan dia menjengah pasu itu.

"Cak! Ershad!" Hadara bersorak apabila melihat Ershad disebalik pasu itu.

Ershad tertawa kecil lalu keluar dari belakang pasu.

"Next hmm." Hadara berjalan perlahan ke tingkat atas.

"Mana Adrian ni?" Hadara membuat intonasi psiko.

"Fuh berpeluh aku dalam ni." Ujar Adrian perlahan. Dia bersembunyi disebali peti sejuk.

"Haih Adrian Adrian." Hadara tersenyum sinis.

"Ya Allah jangan bagi dia nampak aku." Ujar Adrian apabila melihat bayang-bayang Hadara.

"Kau buat apa tu?" Tegur Hadara. Adrian memusing ke kiri laju menjerit.

"AAAAAAAA."

"Diam bodoh!" Kata Hadara.

"Eyy kau ni terkejut aku tau tak." Kata Adrian. Hadara tertawa.

"Assalamualaikum." Suara seorang perempuan kedengaran.

"Weyh hantu kum kum ke?" Tanya Fawwaz.

"Kepala hotak kau hantu kum kum tengah hari macam ni." Kata Adrian lalu bergerak ke pintu utama.

Adrian membuka pintu lalu melihat manusia yang ada dihadapan pintu itu.

"ARGHHHH MEMANG HANTU KUM KUM!" Adrian menghempas pintu itu lalu berlari ke dalam.

"Kau biar betul?" Tanya Hadara.

"Betul Zainab." Kata Adrian. Hadara mengerut dahi lalu bergerak ke pintu utama itu.

Tombol pintu dipulas lalu tersembut seorang wanita berpurdah.

"Assalamualaikum Dara." Ujar gadis itu.

"Wa-Wadiya?" Hadara menyenget kepala.

"Haah, Diya datang nak lawat Dara dan Dayyan." Kata Wadiya. Terlihat matanya sepet memberi maksud dia sedang senyum.

Wajah Hadara berubah selepas mendengar niatnya.

"Ouh er masuk lah." Jemput Hadara. Wadiya mengangguk perlahan lalu masuk ke dalan rumah itu.

"Er duduk lah dulu." Kata Hadara lalu berlari ke dapur mencari Dayyan.

"Aku dah kata memang hantu kum kum." Bisik Adrian.

"Aku setuju." Kata Fawwaz dengan perlahan.

Tengku Ellena tertawa melihat Wadiya perlahan-lahan kaki melangkah ke arah Wadiya.

"Ellena jangan dekat dengan hantu kum kum tuu." Kata Fawwaz dengan perlahan.

Tengku Ellena selamat sampai dipeha Wadiya. Wadiya tertawa melihat sikecil itu.

TROUBLE MAKER LOVE:YANDARA(COMPLETE)Where stories live. Discover now