السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل اا15 من صراع بين عاشق ومغتصب للكاتبة صباح عبدالله..
في منزل محروس ومرفت
كان فوزي يتحدث عبر الهاتف مع عصام لكن كان يتحدث الي نفسه و فجأة يغلق محروس الهاتف، بينما يظل يصدر الهاتف صوت رنين رن رن رن لكن.. دون رد، و لم تمر دقيقة الا و قد أصدر صوت رنين الهاتف الأرضي التي يوجد في منزل محروس و زوجته ميرفت، يبتسم محروس بخبث كما لو كان يعلم من المتصل، بينما تقدم أتجاه الهاتف التي يوجد على أحد رفوف المنزل، و قام برفع السماعة الهاتف علي أذنه، و أردف قائلاً بخبث و هو يتظاهر أنه لا يعلم من المتصل.. _أيوا مين معايا؟
يجيب المتصل بغضب، وقد نسي ان يعرف على نفسه و يقول من هو.. _ عصام عندك يا زف،ت؟
أبتسم ذلك الشيطان بخبث عندما تأكد ان ظنه لا يغيب و هو ينظر الي عصام بشر، و أردف قائلاً وهو يتظاهر في بالغباء.. _ ايون موجود، بس.. مين معايا الاول؟
يجيب المتصل، قائلاً بغضب و بصوت عالٍ.. _ انا فوزي يا غبي انا عاوز أعرف اي اللي حصل بظبط، و حسك عينك تكذب عليا في حرف، كنوز مين اللي حاول يعتدي عليها.
يجيب محروس بثعلمة قائلاً، و يتظاهر أنه لم يفهم شيء؟ _ مش فاهمك يا باشا انت عاوز توصل لايه بصراحه؟
يجيب فوزي، قائلاً بغضب شديد.. _ اسمع يا رو،ح ام،ك شغل لف والدوران ده تلعبه على واحد غيري، انا كمان نصف ساعه هاكون عندك ولو وصلت قبل ما أعرف ايه اللي حصل بالضبط، تقول على نفسك يا رحمن يا رحيم يبقى زي الشاطر كده أحكي ايه اللي حصل اليوم ده ومين اللي أعتدى على كنوز بنت عاصي أخويا قبل ما وصل عندك، وحسك عينك تكذب لو في حرف أو تلعب في بديلك كده ولا كده انت فاهم؟
يجيب محروس قائلا بثعلمه وتوترة ملامحه، وقد اكتشف انه أوقع نفسي في ماذئق لا ما فار منه..
_بصراحة يا باشا كدا الباشا عصام هو اللي كان السبب فى كل حاجه حصلت، و بنت أخو حضرتك بريئة من تهمه انها كانت على علاقه بالجدع اللي اسمه جاسر ده، والباشا عصام كذب على حضرتك علشان كان خائف يتكشف ان هو الاعتدا على بنت أخو خضرتك، وكل اللي قال لحضرتك على كان كذب، و كل اللي حصل كان من تخطيط عصام باشا.
ثم يسرد له كل ما حدث من أول ما قام بخطف كنوز من علي ذلك الطريق المجهور و أتي بها على منزله، الي ذلك اليوم الذي هاجم جاسر على عصام و رجاله من اجل ان ينقذ كنوز من شر ذلك الشيطان عصام، و بعد ان أنتهي أردف قائلاً و هو يحاول ان يثبت صدق مقال الان..
_ بس كده يا باشا هو ده كل اللي حصل ، و انا والله العظيم ما كذبت عليك في حرف واحد.
❈-❈-❈بعد أن أنهي كلا من (محروس) و (فوزي) الأتصال، ونجاح (محروس) في مخططه الشرير، و واقع بين الثعالب، بينما تقف ميرفت التي كانت تراقب كل شيء في صمت، و هي لا تستوعب. شيء مما يفعل زوجها، وبعد أن وضع محروس سماعة الهاتف، أردفت قائلة بتسأل وهي تنظر الى زوجها بدهشة .. _ ايه اللي انت عملته ده يا (محروس) انت عارف لو البشوات عرفوا؛ انك وقعت بينهم هيعملوا فينا ايه؟!
أنت تقرأ
صراع بين عاشق ومغتصب للكاتبة صباح عبدالله
Short Storyلقد عشقت لحد الموت لكن حرمني القدر عشقي عندما تم استغلاله من طرف شخص اخر وحان الوقت الذي سوف انتقام إلى معشوقتي وادمر من اغتصابها سوف أدمر الجميع من أجلها، هي فقط من سكنت قلبي وعذابة روحي لن اترك معشوقتي سوف أكون بجوارها في هذا الظروف ولن اتركها...