الفصل 5

815 37 5
                                    

اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين. الفصل الخامس من عاشق ومغتصب للكاتبة صباح عبدالله.

تنظر كنوز الي الأشخاص بقلق والخوف يسيطر على قلبها الصغير ثم تنظر الى الشجرة و هي تقول.:  _ طيب انا عندي حل أحسن اي رايك نطلع إحنا الإتنين على الشجرة دي وأكيد لم مش ها يلاقونا هايمشوا  وبعد ما يمشوا نشوف لنا حل ونخرج من هنا اي رأيك؟

ينظر جاسر الي أعلي الشجرة، وهو يقول:_طيب اطلعي.

بعد وقت من جلوس كلا من جاسر و كنوز فوق الشجرة بينما مزال رجال فوزي يبحثون عنهما، واشرقت شمس الصباح تعلن بالبداية يوم،  جديد أردف أحد رجال فوزي وهم يقفون تحت الشجرة التي يقف فوقها كلا من جاسر وكنوز: ـ ما في رأي نرجع بين عليهم مش هنا.

يرد شخص ثاني قائلاً بتعب:_ انا تعبت طول الليل ندور عليهم زاي الي بيدور علي أبره في كوم قش.

يردف شخص آخر قائلاً ، و هو يخرج الهاتف النقال من جيبه: _طيب انا ها تصل على فوزي بيه واعرفوا ان إحنا بندور على البنت والواد طول  اليل و مافيش لهم اي إثر!

وبالفعل يطلب الشخص رقم فوزي،  وبعد لحظات كان أجيب المدعو فوزي على الهاتف يردف الشخص قائلاً عبر الهاتف النقال:_صباح الخير يا فوزي باشا.

في الجانب الاخر يرد فوزي بصوت خشين:  
_وهايجي منين الخير يا أخويا أخلص عملتم اي لاقيتوا الك*لب ده والبنت ولا اي؟

يرد الشخص قائلاً وهو يحاول أن يثبت صدق كلامه:   _والله يا باشا إحنا فضلنا طول اليل ندور عليهم مافيش لهم إثر وبصراحه انا الرجاله تعبنا وعاوزين نرتاح لو خمس دقايق ونرجع ندور عليهم تاني.

في الجانب الآخر يرد فوزي بغضب:  _يعني اي تعبتوا وازي مافيش لهم آثر انت عارف لو رجعتوا لي ايد وراء وايد قدام انا هعمل فيكم اي.

ينظر الشخص الي أصدقائه وهو يقول بيأس:  _أمرك ياباشا.

يرد فوزي عبر الهاتف المحمول قائلاً بتحذير:
   _يلا روح شوف شغلك وحسك عينك ترجع انت اوحد من الي معك من غير كنوز و الك*لب الي معها كلامي مفهوم.

يرد الشخص بخوف:  _مفهوم يا باشا.

ثم يغلق الهاتف، و هو يقول بيأس وعلامات الضيق لا تفارق ملامح وجه:_يلا يابني انت وهو خلينا نشوف الزفت ده راح فين هو والأنسه كنوز.

❈-❈-❈

"في منزل عصام"

يجلس كلا من عصام و فوزي مع بعضهم، يردف عصام قائلاً بخبث بعد أن أنهي فوزي المحادثة مع أحد رجاله: _خير يا فوزي طمني الرجالة عرفوا حاجه عن كنوز ولا مسكوا الك*لب الي معها؟

يرد فوزي بغضب وصوت عالّ:  _لا لسه مش لاقينهم بس ورحمة أمي ما انا سايبهم غير أعلمهم الأ*دب واربي*هم من اول وجديد.

صراع بين عاشق ومغتصب    للكاتبة صباح عبدالله حيث تعيش القصص. اكتشف الآن