Šestnáct

983 38 0
                                    

Zima přešla v jaro, sníh se rozpustil a s prvními trsy zelené trávy na bradavických pozemcích si Hermiona vzpomněla, že Severus nebyl svým pánem povolán do služby již celý měsíc. Nadále udržoval kontakt s Malfoyem a Nottem, ale Voldemort poslední dobou jeho přítomnost nevyžadoval.

Seděla a opravovala eseje prváků pro profesorku McGonagallovou, když Severus vtrhl do bytu a práskl za sebou obrazem. Vzhlédla a sledovala ho, jak přechází sem tam.

„Co se děje?" zeptala se bojácně.

„Dostal jsem sovu od Malfoye. Zítra večer se chce sejít se mnou a s Pettigrewem," prohlásil naštvaně a hodil dopis na stůl.

„A?"

„Ví to. On to ví, Hermiono," zasyčel. Vstala, došla k němu, vzala ho za ruku a vedla ke gauči.

„Posaď se. Udělám čaj," řekla ve snaze ho alespoň trochu upokojit.

„S úctou k lidovým pověstem čaj ale vůbec nepůsobí jako uklidňující prostředek," vyprskl.

„Fajn, v tom případě dostaneš ohnivou whisky," odsekla, vykouzlila lahev a sklenici, kterou naplnila a podala mu ji. Bleskově ji vyprázdnil a tvrdý alkohol mu zkřivil obličej.

„Jak si můžeš být jistý, že to ví?" optala se. Nepřála si víc, než aby se nikdy nevrátil k Voldemortovi, ať už jako věrný Smrtijed či špeh. Ale její prokletá zvědavost nad ní opět zvítězila a ona mu položila otázku, kterou proti ní v předchozích hádkách využil ve svůj vlastní prospěch; což udělal i tentokrát.

„Nevidím jiný důvod, proč by se chtěl se mnou a s Pettigrewem sejít. Dopis se nesl v určitém duchu, který mi po letech, co Malfoye znám, jasně naznačuje, že něco není v pořádku. Bude to, jak říkal Potter," pronesl hořce. Když uznal, že měl Harry pravdu, objevil se mu v obličeji stín bolesti.

„Vždycky jsem si myslel, že pokud mě budou chtít zabít, udělá to Pán zla osobně," pokračoval. Nevěřícně na něj zírala.

„Proto jsi naštvaný?" zeptala se skepticky. „Měl bys být vděčný, že posílá tyhle dva. Malfoye a Červíčka zvládneme mnohem snadněji než samotného Voldemorta."

„Neříkej jeho jméno," vyštěkl.

„Proč?" ozvala se pobouřeně, dala si ruce v bok a shlédla na něj. „Už není tvým pánem. Ani nemůže, teď ne."

Nebezpečně se na ni zadíval, ale když házela letaxový prášek do ohně, nezastavil ji.

„Profesore Brumbále, potřebujeme projednat neodkladnou záležitost," oznámila skrz zelené plameny.

„Samozřejmě, dítě, jen pojďte. Právě jsem si nechal poslat čaj a sušenky." Ohlédla se na Severuse, který se k ní zdráhavě přidal.

Strávili spoustu hodin procházením všemožných scénářů s dalšími členy Řádu, než nakonec vymysleli plán. Severus se setká s Malfoyem a Pettigrewem, ale bude sledován Kingsleym, Moodym a Tonksovou. Při sebemenším náznaku nebezpečí mu přijdou na pomoc. Čtyři proti dvěma jsou dobré vyhlídky, a ačkoli Moody vypadal, že si myslí, že to bude spíš tři proti třem, lákala ho možnost zajmout dva Smrtijedy.

„Chci tam být taky," trvala na svém Hermiona.

„Ne, půjdou tam jen bystrozorové, pak mě nebudou tolik podezírat," řekl jí Severus. „Za posledních pár měsíců jsem jim namluvil, že mi Brumbál nedůvěřuje, takže přítomnost bystrozorů nebude vypadat divně. Možná si dokonce udržím svou pozici špeha, když zmizí Malfoy a Pettigrew, kteří by Pána zla krmili nežádoucími informacemi."

Dohodnutý sňatek [vanityfair]Kde žijí příběhy. Začni objevovat