-Amber-
"Isabel.. Weet jij waar Emma uithangt? Ik had naar haar huistelefoon gebeld via mijn huistelefoon, maar haar moeder vertelde me dat ze al best lang weg is." Ik liep naar het bankje en ging naast Isabel zitten. Ik maakte me best wel zorgen om haar. Soms is ze een beetje eigenwijs, maar dat ben ik gewend aan haar. Dat maakt Emma niet veel slechter. Als ze denkt dat ze iets kan, gaat ze ermee door. "Ik weet niet waar ze is. Haar moeder vertelde me precies hetzelfde. Ik maak me best wel zorgen." Ik knikte. We keken naar het kanaal, waar we een paar minuutjes geleden in hadden gezwommen. Het was niet koud, maar ook niet warm. Het was een soort van lauw. Ik probeerde mijn zorgen een beetje weg te zwemmen, maar dat werkt niet. Ik blijf me steeds zorgen maken om Emma, terwijl ik weet dat ik dat niet moet doen. Maar toch blijf ik het gevoel hebben dat er iets mis is. Olivia kon jammer genoeg niet komen, die bleef liever bij haar familie omdat Haley is gestorven. Tuurlijk, ik was ook nog steeds verdrietig, maar ik was geen familie. Ik snap dat ze haar mist, maar ze zal het toch een keer los moeten laten. Nu is ze wel over dat App gebeuren heen, geloof ik. Ik heb er niet meer horen zeuren over dat wij een probleem waren. Dat Emma een probleem is. Maar dat zei ze gelukkig alleen uit verdriet. "Ik heb het gevoel dat er iets mis is.." begon ik plots tegen Isabel. Het was niet bepaald de bedoeling dat ik dat zou zeggen, maar het floepte er ineens uit. Ze knikte. "Ik weet hoe je je voelt. Ik vind het ook maar vreemd," antwoordde ze. Opgelucht zuchtte ik.
Na een tijdje bij het kanaal op een handdoek te hebben gezeten, hebben we alles opgeruimd en zijn we richting mijn huis gelopen. Daar hebben we nog Netflix gekeken. Een serie, waarvan Isabel helemaal fan van is, genaamd Once Upon A Time. En dan vooral de afleveringen met Robbie Kay erin. Die speelt Peter Pan, dacht ik. Tenminste, dat is wat Isabel me vertelde. Ze is helemaal geobsedeerd, volgens mij. Na een paar afleveringen gezien te hebben, waren we aan het praten over wat er met Emma aan de hand zou zijn, aangezien we het allebei een beetje vreemd vonden. We hadden besloten te gaan zoeken, maar we vonden niks. Geen spoor, geen Emma. Niks. Waar kan ze zijn? Ze was niet in het Eendenpark, waar ze normaal is als ze even moet uitrusten. Ze was niet in het centrum, en ze was ook niet in het bos. Dat waren haar drie favoriete plekken waar we haar altijd konden vinden. En deze keer vonden we haar dus niet. "Dit betekent dat ze op een plek is waar ze niet wil zijn, Isabel," zei ik tegen haar. "Je was echt goed bevriend met haar," zag Isabel aan me. "Al sinds de basisschool. Als we haar hier niet konden vinden, is ze op een plek waar ze niet wil zijn." Herhaalde ik. Isabel zuchtte. "Je bedoelt, ontvoerd?" Ik zuchtte ook en keek haar aan. Ik knikte voorzichtig maar zei er snel achteraan dat ik het niet zeker wist. "Of ze moet bij Jari zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen. Dan zou ze dat gezegd hebben," zei ik. Het was nog een optie, maar zinloos om bij Jari te gaan kijken. Ik ken Emma heel goed, en als ze naar Jari zou gaan, zou ze dat..-
"Jongens!" Hoorde ik achter me roepen. "Emma?" Ik keek goed en wist dat ik gelijk had. Het was Emma die daar als een idioot kwam aanrennen. Ze had alleen maar zwarte kleren aan, met een donkerrode roos?! Toen ze aankwam werd ik pissig. "Wat heb je gedaan? Help je Red Rose?!" Emma schudde van nee en legde Isabel en mij het hele verhaal uit. Over Haley, Jari, zijn geheime hol. Alles. Na dat verhaal moest Emma snel terug, omdat Jari niet wist dat ze weg was. Ik zag haar zo snel mogelijk wegrennen. Nu ik wist dat Jari haar daar gevangenhield, wat eigenlijk best erg is, maakte ik me toch wat minder zorgen. Ze heeft me verteld waar het was en hoe goed hij de ingang heeft verborgen. Ook heeft ze ons verteld dat ze Jari zogenaamd 'beter kan maken', door middel van ware liefde. Volgens haar had Jari een groot gapend gat in zijn hart, wat hij daarna had gevuld met duisternis. Het enigste wat dat duistere plekje in zijn hart kan laten verdwijnen, is ware liefde. Dat zullen we nog wel eens zien..Hey, ik wilde even aankondigen dat ik binnenkort een nieuw verhaal ga beginnen omdat dit boek bijna eindigt. En met bijna bedoel ik volgend hoofdstuk. Daarna komt er nog een epiloog, een hele korte. Ik upload ze zo snel mogelijk.
- Mve Books.
JE LEEST
App
ActionVier vriendinnen: Haley, Isabel, Amber en Emma krijgen allemaal een melding van hun telefoon. Er is een 'app' gedownload, maar geen van de meiden heeft nooit die app geïnstalleerd. Ze komen erachter dat ze niet meer weg kunnen van deze app, en dat z...