H11: Het Valentijnsbal II

105 3 0
                                    

We stonden allemaal heel oplettend naar het balkon te kijken, naar wat de zwarte persoon zou gaan doen. Ik weet niet zeker of het Red Rose was, maar door de zwarte kleren was er wel een kans dat hij het was. Hij haalde een rood tevoorschijn. Een rode roos, dat is logisch. Er zat ook beige in, dus waarschijnlijk was het een neppe roos. Hij gooide hem richting mij, Jari, Isabel, Milan, Amber en Mitchell. Haley en Tom stonden aan de andere kant van de zaal te dansen, zij vonden de hardcore muziek wel leuk. Milan ving de roos en keek er goed naar. "Dit is een neppe," zei hij toen hij klaar was en hij gooide de roos naar een hoekje. We wouden het aan Haley en Tom vertellen, maar ze stonden niet meer op de dansvloer. Ze waren nergens te bekennen. Plots hoorden we een hoge gil, wat zeker weten van Haley was. We begonnen allemaal tegelijk te rennen naar de plek waar Haley stond, en we ontdekten een gat in de dansvloer. Het was niet alleen Haley, maar ook Tom die in dit gat is gevallen. We keken naar het balkon of de man er nog stond, maar er hing alleen maar een scherm waar letters op stonden. Er stond 'Neem de nooduitgang.' Was de nooduitgang dan wel open. "Jongens..?" vroeg ik. Ze keken me aan en ik wees naar het scherm. Ze kwamen achter me aan richting de nooduitgang. De deuren stonden wagenwijd open maar je zag geen licht. Het was een doolhof, van glas. "We splitsen op. Ik en Emma gaan rechtdoor, Isabel en Milan, jullie gaan naar links, Amber en Tom, jullie gaan naar rechts. Onthoud de weg die je loopt," zei Jari duidelijk. We liepen allemaal heel zorgvuldig een kant op, maar de uitweg was niet te vinden. Aan de overkant zag ik wel een deur, waar we denk ik doorheen moeten. Het glas was op een of andere manier beslagen van de hitte, dus we konden de andere niet meer zien. Plots dacht ik terug aan de vraag wie de koningin van het bal zou worden. Ik heb op Isabel gestemd, maar nu denk ik dat Red Rose zich meer op Haley heeft gericht. Of Haley moet het fout hebben beantwoord, ook al denk ik eigenlijk van niet. Maar het is mogelijk.
Jari en ik kwamen uiteindelijk weer terug bij het begin van het glazen doolhof, maar even daarna hoorden we Amber en Mitchell schreeuwen dat ze de gang hadden gevonden. Isabel en Milan kwamen ook terug en we renden Ambers en Mitchells kant op. We hadden uiteindelijk de uitgang maar kwamen nu in een grote kamer waar de muren heel hoog waren en er bijvoorbeeld zo een hoge boom in kon groeien. Er stonden heel veel bloemen en planten, ik vraag me af wat we hier doen. Zijn we helemaal dat doolhof doorgelopen voor dit natuurkamertje? Aan de overkant was er een blauwe deur, maar die zat zo te zien op slot. Er hing een bordje op met 'Vind de sleutels, dan gaat de deur open', dus blijkbaar moesten we de sleutel in een van de honderden soorten planten en bloemen gaan zoeken.
Het leek alsof er al twee uren voorbij waren, we waren al heel lang aan het zoeken maar we zijn geen enkele centimeter vooruit gegaan. Niemand van ons heeft de sleutel gevonden, iedereen is alle planten aan het doorzoeken. Milan ontdekte een ladder waarmee je naar de tweede verdieping kon klimmen, daar was een privébibliotheek, maar verder was er niks interessants. Milan en Isabel zijn er wel gaan zoeken, maar ze hebben niks gevonden. Plots viel er een boek keihard op de grond en er het boek ging open. Er zat een heel gat in het boek met daarin een hele ouderwetse... "De sleutel!" schreeuwde ik uit. Jari pakte het en rende naar de felblauwe deur. Hij stak de sleutel in het slot en draaide hem een paar keer naar rechts. Toen hij niet meer kon draaien trok hij aan de deur en de deur kon open. Ik kreeg te zien wat er achter de deur zat en ik schrok. Wat is dit voor een plek?

--------------------------------------------
Heeeey lezers!
Hier dan eindelijk deel II. Er komt nog een deel III en daarna ga ik weer verder :).
-MveBooks

Comment & Vote

AppWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu