H16: The Real One

88 4 1
                                    

Iedereen: familie, vrienden, kennis.. Allemaal stonden we rondom Haleys graf. Eén voor één legden we onze bloemen neer. Het was een mooi moment. Iedereen huilde, omdat ze zo jong is gestorven. Maar wat hun niet weten, is dat ze zichzelf heeft opgeofferd. Voor haar familie. Ik weet nog dat ze vroeger, toen ze ongeveer 6 jaar oud was, altijd een heldin wilde worden. Dat was haar grootste droom. En ik denk dat die droom zojuist is uitgekomen. Ze is gestorven als een heldin. Maar ze komt nooit meer terug.

Na de begrafenis gingen Olivia, Isabel, Amber en ik samen naar de Burcht. Dat is een soort klein restaurantje naast de bibliotheek. We namen allemaal een tosti. Sommigen namen er nog een glas sinas of cola bij, maar ik had mijn eigen flesje water. Het was niet echt gezellig, al was het wel zo bedoeld. We hebben wel gepraat en gelachen, maar diep van binnen voelden we ons allemaal even verdrietig. Ik heb alles verteld over dat Haley Red Rose was, en dat Red niet degene is die de app heeft gecreëerd, maar haar baas. Plots ringde tegelijkertijd onze telefoons. Nou, ik had een nieuwe van Marktplaats, omdat ik het toch jammer vond dat ik hem stuk had gemaakt. Ik dacht dat ik verlost was van de App, maar eenmaal het beeldscherm aangezet, verscheen er een waarschuwing in beeld.

'Nu je het doorhebt. Dit was nog maar het begin. Red Rose was erg, maar ik ben nog erger. -Anoniem.'

"Wat is dit?" schreeuwde Olivia door de tent heen. "Ssh! Wat is wat?" Zei Amber geruststellend. "Dit!" fluisterde Olivia boos en liet haar telefoon zien. Zij kreeg zo te zien ook vragen binnen.. Ze.. Ze vervangt Haley? "Luister, Olivia. Iemand bedreigt ons. Je kunt niet weg van deze app voordat je al zijn of haar vragen goed hebt beantwoord," legde Isabel uit. Olivia snapte er blijkbaar niks van. "Sinds ik met jullie ben, sinds ik met Emma ben, heb ik veel meer problemen! Dit is jullie schuld!" Olivia liep boos weg en toen bleven we met z'n drietjes over. Ik zuchtte. "Die heeft blijkbaar erg veel moeite met het accepteren van dit gedoe," zei Amber, "ze went er wel aan." Isabel knikte, "ze vervangt Haley." Ik keek geschrokken op. Ze zei het op een hele boze toon. "Wat bedoel je Bel?" vroeg ik. "Ze vervangt Haley! Die baas heeft 4 personen nodig! Snap je dat niet? Wanneer Haley niet met ons was, kregen we niks binnen. Omdat we met z'n drieën waren! Nu hoort Olivia erbij, en zijn we met z'n vieren!" Slim. De baas heeft vier personen nodig, anders lukt het hem niet. Dat betekent dat Olivia er nu bij hoort, en dat ze ook word bedreigt. "Slim, Isabel.. Slim." Amber gaf Isabel een schouderklopje. Het enige wat we nu nog moeten uit zien te vinden, is wie de baas is. Wie Red Rose beheerste. Wie de app heeft gecreëerd.

Onderweg naar huis werd ik plots achter de bosjes gesleurd. Ik zag een man in een masker en daarna zag ik niks meer. Wat gebeurt er? "Wat doe je?!" schreeuwde ik zo hard mogelijk, maar zelfs ik hoorde mezelf niet. Ik voelde dat ik op een stoel werd gezet en dat ik werd vastgebonden. Opeens kon ik alles weer zien en ik zag de man met het masker. "Wie ben jij? Wat doe je?!" schreeuwde ik. Ik probeerde me los te krijgen, en dat lukte. Achter op mijn rug zat een stevige knoop, en de gemaskerde man had niks door. Hij zag niet dat ik de knoop loshaalde. Hij was niet zo lang. Hij was klein, hij zag er uit als 17. "Wie ik ben?" Begon de gemaskerde man op een rare, duivelse toon. "De échte Red Rose," en hij deed zijn masker af. Is dat.. Nee!

--------------------------------------------
Ik heb er snel een hoofdstukje bijgeschreven met een soort cliffhanger. Red Rose zal worden onthuld, dat kan ik je verklappen. Maar daarna zal het verhaal gewoon doorgaan met andere problemen. Met de App vooral, want dat is waar het boek uiteindelijk om gaat. Dus, Red Rose word onthuld! Heel snel, maar ik vond het wel tijd als ik eerlijk moet zijn. Spannend :)!
-MveBooks

AppWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu