ℬ𝒶𝒷 8❦︎

5 2 0
                                    

      “Alyna,” Faeeqa menanggil Alyna dengan dahi berkerut.

      “Ya? Kau dah kenapa?” Dah kenapa dia ni berkerut semacam.

      “Kenapa kau dengan Ayden cakap abang adik? ” Faeeqa menahan tawa.

      “Oh. Masa tahun lepas kan kita orang dah rapat and Ayden yang gelar aku adik angkat sebab tulah aku pun gelar dia abang angkat.” Dah 2023 pun ada lagi ya kisah abang dan adik angkat ni?

      “Lah.. Faham. Tapikan sekarang ni apa perlu aku buat dengan Si Haiyan tu dah merajuk. Aduh pening kepala.” Faeeqa menepuk muka sendiri.

      “Hurm.. aku tak rasa dia akan merajuk dan kena pujuk.”

      “Mana kau tahu?”

      “Perasan tak walaupun dia marah kat Si Iman dengan Zafril tapi dia masih pergi kiosk and dia elok aje cakap walaupun nampak marah. Lagipun kalau dia kena dipujuk mestilah dia tak masuk kiosk.”

      “Hm betul juga kau cakap.” Faeeqa angguk berkali-kali.

      “So... Jangan risau kau pergi jumpa dia minta maaf itu dah cukup dah untuk dia.”

      “Kita pergi balik ni, ya?”

      “Ya.. Boleh-boleh.”












Waktu balik sudah tiba Faeeqa terus bergegas ke kiosk nilam. Faeeqa sampai sahaja kiosk nilam dia mencari kasut Haiyan dan malangnya tiada. Kalau tak ada kasut dia ini menunjukkan yang dia tiada di dalam kiosk.

Argh! Masalah lagi! Rasa nak aje nangis.












Selepas itu Faeeqa berserah dan dia terus berjalan ke pagar untuk pulang ke rumah.

Sampai sahaja di rumah dia terus mengambil telefonnya. Dia mencari Whatsapp Haiyan. Terus dia menghantar mesej kepada Haiyan.

      “Weh Haiyan,

Baru hantar terus di dalam talian ya? Cepat betul.

Tersengih sendiri apabila dia sudah mula menaip. Apa ni? Tampar muka sendiri ajelah.

         “Ya kenapa?”

         “I'm sorry.

         “Why?

        “Masa hari tu aku buat kau sakit hati :(.

        “It's okay Faeeqa. Benda dah lepas. Aku dah lupa dah.”

        “Really:)?”

        “Yea. Aku diam sebab aku tak nak marah. Kau fahamkan? Aku lelaki macam mana pun aku, kalau dah marah aku takut kau yang jauhkan diri nanti :(.”

         “Thanks Haiyan. Aku takut kau hilang aje :D.”

         “Welcome. Ke mana ajelah aku nak hilang? Aku ada aje dekat kiosk hari-hari.”

         “Haiyan, kenapa tak ada dekat kiosk tadi? Aku baru nak jumpa kau.”

         “Lah.. Hari ini aku tak datang. Demam
:(.”

         “Sorry kacau. Ingatkan kenapalah tak ada tadi.”

         “It's okay Faeeqa ;).”

         “Minggu depan kau datanglah kan?”

        “Yalah dah berhari tak kanlah lama sangat aku demam.”

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 17, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Telepathy Love [OG]Where stories live. Discover now