[the night is dark and full of terrors, but the fire burns them all away]
Eski Valyrialı ejderlordlarının nesli arı tutmak için akrabalarıyla evlendiği bilinen bir gerçekti. Halen sürdürülen bu gelenek Targaryenler için geçerli olsa da diğer haneleri rahatsız edebiliyordu.
Yedi Krallığın Kralı Viserys Targaryen, ilk oğlu Aegon ile küçük kızı Helaena'yı evlendirme kararını duyurduğunda Westeros'un dört bir yanından eğlenmeye gelen soyluların yüzünde iğrenme dolu bir ifade oluştu. Hem kralın çocuklarından ikisini kendi çocuklarıyla evlendirme hayalleri suya düşen hem de aldıkları haber karşısında dehşete düşen misafirler tepkilerini belli etmemek için Viserys'in konuşması biter bitmez yemeklerine yumuldular. Şarap bardakları birer birer dolup boşalırken durumdan memnun olan tek kişiler en uç masada oturan kraliyet ailesinin bazı üyeleriydi. Birden karşılarında Rhaegar Targaryen'i görmeleriyle mutlu olanlar, yakındaki düğün haberiyle somurtmaya başlamıştı.
Rhaenyra babası lordlara seslenirken saygıyla onu dinledi ama üvey kardeşlerinin evlendirileceğini duymasıyla gözleri Viserys'den Alicent'e kaydı. Kadının yüzünde bıkkın bir ifade vardı. Mütevazı, kapalı elbisesinin içinde, kralın yanındaki yerinde sessizce oturmaktaydı. Prenses eski arkadaşının Targaryenlerin akraba evliliği geleneğini ne kadar korkunç bulduğunu hatırladı ve gülmeden edemedi. Alicent boş sözlerinin zamanla karşısına gelmesiyle nasıl yıkılmadan durabiliyordu anlam veremedi. Neredeyse tüm emellerinin tersini gerçekleştirmişti kraliçe kralla evlendikten sonra.
Viserys zar zor da olsa yerine oturduktan sonra masadakiler sessizlik içinde yemeğe koyuldular. Ara sıra homurdanan Aegon dışında kraliyet ailesinin kulaklarını meşgul eden tek ses kalabalıktan gelmekteydi. Huzursuz prens eline geçen bardakları teker teker yudumlarken gözleri salondaki soylu genç leydilerde ve hizmet eden kızların üzerindeydi. Bakışları bir anlığına dahi olsa yanında oturan müstakbel karısına kaymıyordu ve Helaena'nın da bunu böyle tercih ettiği belliydi. Uysal ve çekingen bir karaktere sahip prenses içten içe mutsuzdu ama Aegon'un aksine annesine göstermekten çekiniyordu. Alicent onlara ilk kez bu durumu açtığında gerçekten rahatsız olmuş ve iğrenmişti ama yapabileceği bir şey yoktu. Kraliçeye karşı gelemezdi ve kararın arkasında kralın da bulunduğunu bildiğinden ses çıkarmamayı tercih ediyordu.
Hoş bir melodi kralın arkasından bütün salona yayıldığında yemeğini bitirenler ayaklanarak ortaya atıldılar. Prens Daemon ve Prenses Rhaenyra akıllarına gelen anılarla gülümserken çocukları da dansa kalkabilmek için onların izinlerini bekliyorlardı. Prenses gözlerini eşinden çekebildiğinde Prenses Deanora ve Prens Maegon'a izin verdi. Bu sırada usulca prensesin yanına gelmiş olan Prens Aemond Deanora'yı yerinden kaldırarak ona eşlik etti. Maegon ise Aegon'un Helaena'yı kaldıracak kadar ince olmadığının bilincindeydi. Kuzenine teklifini sunarken yüzünde salondaki leydilerin yüzünü kızartacak kadar eşsiz bir gülümseme vardı. Her ne kadar içinden ablasını kaldırmak geçse de Prenses Helaena'yı tercih etmişti çünkü annesinin onu daha önce bu konuda uyardığını hatırlıyordu. Alysanne'in Lannisterların büyük oğlu Tycos ile dans etmesi gerekiyordu ve ailedeki erkeklerin hiçbiri bu konuda onun yoluna çıkacak hareketler yapmayacaklardı. Ancak prensesin uyarmayı unuttuğu son bir kişi vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mine to rule' alysanne targaryen
FanfictionTargaryen Hanesinde iyi kalbi ve hoş sözleriyle bilinen Kraliçe Alysanne Targaryen, tarihteki tek Alysanne değildi. Ondan yıllar sonra, Demir Taht'ın varisi ve diyarın ilk kraliçesi olacak Rhaenyra Targaryen ilk çocuğuna ona ithafen aynı ismi koym...