01; escape of the realm's delight

789 45 21
                                    

Çok uzun zaman önce, Targaryen Hanesi hâlâ Kings Landing'e hükmediyor, ejderhalar Westeros'un üzerinde özgürce kanat çırpıyor ve taht oyunlarının hem en kolay hem de en zor olduğu dönemler yaşanıyordu...

"Tarihe Fatih Aegon ve Ejderha Aegon olarak geçecek olan Aegon, Ejderha Kayasında FÖ 27'de dünyaya geldi. Ejderha Kayası Lordu Aerion'un ve kendisi de anne tarafından yarı Targaryen olan Velaryon Hanesi'nden Leydi Valaena'nın ikinci çocukları ve ilk oğullarıydı. Aegon'un iki öz kardeşi vardı; ablası Visenya ve küçük kız kardeşi Rhaenys. Erkek kardeşi kız kardeşle evlendirip soyu arı tutmak Valyrialı ejderlordlarının uzun süredir uyguladığı bir âdetti ama Aegon iki kız kardeşiyle de evlendi. Geleneğe göre, sadece ablası Visenya'yla evlenmesi bekleniyordu; Rhaenys'in ikinci bir eş olarak alınması olağandışıydı ama bunun öncülleri vardı. Aegon'un Visenya'yla âdetten, Rhaenys'le aşktan evlendiği söylenir."


"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.



Vakit geldiğinde Jaehaerys Targaryen üç kardeşi ve prensesi huzuruna çağırdı. Hepsi kimin seçileceğini biliyorlardı ve oldukça belliydi ki varis Rhaenys olmayacaktı. Daemon fazla fevriydi, Rhaegar ise asla kendini demir tahtta hayal etmiyordu, taht ona göre Kings Landing'den ayrılmasını engelleyecek ve ömrünü tüketecek bir araçtı. Viserys bilgili olandı ve açık arayla en büyükleriydi. Kral varisi açıkladığında Rhaenys yüzündeki hayal kırıklığını saklamaya çalışmadı bile. Kendini bildi bileli erkeklerin arasında gözükmeye çalışmıştı ve şimdi, yirmili yaşlarına veda ederken hayatını bir hiç uğruna yaşamış gibi hissediyordu.

Kral öldükten sonra tacı Viserys Targaryen devraldı. Tahta oturmadan önce El'ini eski krala da hizmet etmiş olan Otto Hightower olarak seçti. Rhaegar'a göre hava hoştu ancak Daemon ağabeyine sinirliydi. Rhaegar'ın hali hazırda devlet işlerinde gözü yoktu bu yüzden diğer ağabeyine karşı bir kin beslemiyordu, onun zaten başkentten uzak duracağını biliyordu. Ancak Daemon, Otto'nun görevini yerine getirmeye devam edeceğini ve hatta kızını da yanına alıp Kızıl Kale'ye yerleşeceğini tahmin etmemişti. Hightowerlar gelir gelmez kimselere haber vermeden Caraxes'le Dragonstone'a yol aldı. Vadi'deki karısı Rhea Royce'a gitmesi zaten ihtimallerin en uzağıydı.

Viserys yıllarca kardeşlerini görmeden hüküm sürdü. Adaletli ve iyi kalpliydi bu yüzden halk onu seviyordu. Her şeyden önce erkekti ve bir noktada bu yeterliydi. Ataerkilliğin etkileri Westeros'un üzerinden pençesini çekmeye hazır değildi. Cahil zihniyetler karşı cinsten, kadın bir hükümdara hazır değildi.

Neredeyse her şey yolundaydı ancak kral ve kraliçenin bir sorunları vardı. İlk çocukları olan Rhaenyra'nın doğumundan yedi yıl geçmesine rağmen hala yeni bir evlat edinememişlerdi. Yıllar hızla geçip giderken konsey varisi kim olarak belirlemeleri gerektiğini tartışıyordu. Her kafadan bir ses çıkıyor ancak içten içe Rhaenyra'nın tarafını tutan Corlys Velaryon dışında hiç kimseden prenses hakkında bir fikir belirtilmiyordu. İkinci sefer şansın yüzüne güleceği Rhaegar Targaryen'den yanaydı çoğunluğun oyu. Yine de Viserys'e karşı net konuşamıyorlardı. Kralın Diyarın Sevgilisi olarak bilinen biricik evladı Rhaenyra'ya olan sevgisi bilindikti ve kız hakkında ileri geri konuşmak büyük bir hata olurdu.

mine to rule' alysanne targaryenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin