Prenses Rhaenyra eğer başına bir şey gelecek olursa, ölmeden önce ve ölürken ne düşüneceğini biliyordu. Dragonstone'daki odasında, kucağına verilmiş bebeğiyle yatağında kanlar içinde yatarken, Daemon'ın göğsüne yaslandığının hayali onunla olacaktı. Tüm kaleyi inletecek kadar yüksek sesle ağlayan Alysanne'in doğumunu tüm ayrıntılarıyla hatırlıyordu, ama asıl önemli olan sonrasıydı.Aşık olduğu adam yanında, saçları onun bedenine ve yastığa dağılmıştı. Alysanne ağlıyor da ağlıyordu, susacak gibi değildi ancak ikisi de bundan zerre rahatsızlık duymuyor, hatta aylardır bekledikleri bebeklerinin sesini sonunda işitebildikleri için müteşekkir hissediyorlardı.
Şimdi, kalbindeki sızıyla beraber başına bir şey gelmeyeceğini bilse de aklına o gece geldi.
Bebeğinin nasıl büyüyüp bu günlere geldiğini ve kendi yaşadıklarını yaşama yolunda ilerlediğini görüyordu. O doğduğundan beri çektiği acıları kızı da çekmesin diye uğraşmıştı ama bu noktada yapabileceği bir şey olmadığı belliydi.
Alysanne karşısında durmuş amcasıyla evlenmek istediğini sakince söylerken, annesi babasının elini sıktı. Tarih her konuda tekerrür edemezdi ya, belki de tüm acıları Rhaenyra'nın üstüne yıktıktan sonra kader, kızını rahat bırakmaya karar verebilirdi.
"Bunu daha sonra tartışabilir miyiz?" Daemon araya girdi. "Şu anın doğru zaman olduğunu sanmıyorum."
Alysanne babasının yüzüne baktı ve onaylamayla karışık öfkeyi gördü. Onlardan izinsiz böyle bir karar alması doğru değildi ama anlamaları gerekiyordu. Onların düğünü de bu şekilde, emrivakiye dayalı bir şekilde gerçekleşmemiş miydi?
Rhaegar "Eğer çekinceniz kalabalıksa salondan ayrılabiliriz ama eğer oyalanmaya devam edecekseniz Daemon, Alysanne'le ben gidip bu gece işi bitirebiliriz. Tıpkı sizin yaptığınız gibi," derken neredeyse nefes almadan konuştu.
"Söz konusu bile olamaz böyle bir şey," dedi Rhaenyra, konuşacak cesareti toplaması uzun sürse de. "Gidelim," derken kocasına baktı. Daemon kaşları ısrarla birbirine yaklaşırken düşüncelerini yüzüne vurmuştu. Karısını istemeyerek de olsa onayladı.
Alysanne annesiyle babasının konuşmak için bu kadar çabuk ikna olmalarının nedeninin Rhaegar'ın ısrarından başka bir şey olmadığını biliyordu. Maegon'a son bir kez dönüp baktı ve kardeşinin yüzündeki şaşkınlık karşısında tepki vermemeye çalışarak ayağa kalktı. Rhaegar onun peşinden gelirken elbisesine ekli kurdelenin ucunu tutuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mine to rule' alysanne targaryen
FanfictionTargaryen Hanesinde iyi kalbi ve hoş sözleriyle bilinen Kraliçe Alysanne Targaryen, tarihteki tek Alysanne değildi. Ondan yıllar sonra, Demir Taht'ın varisi ve diyarın ilk kraliçesi olacak Rhaenyra Targaryen ilk çocuğuna ona ithafen aynı ismi koym...