"Memento mori" Latince'den kabaca "Öleceğini hatırla" şeklinde çevrilebilecek bir cümle ya da daha edebi şekilde "Her canlı ölümü tadacaktır"
Konumuzla ilgisine gelirsek Viktoria devrinde fotoğrafçılık çok yeni ve çok pahalı bir uğraşmış. Bu yüzden aile içinde sevilen bir kişi öldüğünde akrabaların toplanıp hadi hep beraber fotoğraf çektirelim demesine şaşırmamak lazım. O dönemde yaşayan bir çok kişi için bunun hayatlarında fotoğraf çektirebilecekleri tek şans olduğu düşünülünce.
Bu post-mortem (ölüm sonrası) fotoğraflarında hayat efekti ya fotoğrafı çekilecek kişinin gözlerinin açık kalması sağlanarak ya da fotoğraf basıldıktan sonra göz bebekleri boyanarak sağlanırmış. Hatta ilk dönemlerde fotoğrafdaki cesedin yanaklarına gül pembe efekti de eklenirmiş. Yetişkiler genellikle sandalye üzerinde ya da özel olarak hazırlanmış metal çerçevelere iliştirilerek çekilirmiş. Çiçekler de o zamanın fotoğraflarının vazgeçilmez aksesuarlarından..
Yukarıdaki fotoğrafta kızcağızın ölü olduğunu gösteren ufak (ve biraz da korkunç) detaysa uzun poz süresi boyunca anne ve baba ufak hareketleri nedeniyle titrek çıkarken, kızın ölümcül şekilde sabit kalması ve böylece mükemmel derecede "net çıkması"...