Als ik klaar ben met douchen, doe ik mijn haar en trek ik kleren aan. Even kijken waar Matthy is. Ik klop op zijn kamerdeur en ik loop naar binnen. Oke, daar is hij dus niet. Ik loop rustig de trap af naar beneden. Raoul zit in de woonkamer. "Hey Raoul!" zeg ik. "Goedemiddag Luna." zegt Raoul terug. "Weet jij toevallig waar Matthy is?" vraag ik. "Hij is buiten even aan het voetballen. Hij zei dat hij zijn energie kwijt moest." zegt Raoul. "Top! Dankjewel Roelie!" zeg ik en ik loop naar buiten, op zoek naar Matthy.
Ik hoor van veraf al het geluid van een voetbal die in het net vliegt. Ik loop naar het achterste gedeelte van de tuin. Daar zie ik Matthy. Hij ziet er zo goed uit in een trainingspak. Ik blijf nog even kijken hoe hij bezig is met de voetbal, totdat Matthy me uiteindelijk ziet staan. Hij komt directop me af lopen. "Hey!" zegt hij buiten adem. "Hi!" zeg ik lachend. Matthy zet een stap dichterbij mij en ruikt aan mijn nek. "Jij bent het." zegt Matthy. Ik kijk hem verward aan. "Ik ben wat?" zeg ik lachend. "Jij ruikt zo lekker." zegt Matthy. Ik moet weer lachen. "Dankjewel!" Ik kijk naar de voetbal. "Mag ik ook eens proberen?" vraag ik. "Tuurlijk! Kom!" zegt Matthy en hij brengt me naar de voetbal.
"Weet je hoe je moet schieten?" zegt Matthy. Zonder zijn vraag te beantwoorden schiet ik op doel. Mijn schot gaat het goal in, precies linksboven. Ik kijk Matthy aan. "Ja dus." zegt Matthy en kijkt versteld naar de bal die in het goal ligt. "Oke, als je het zo wilt spelen." zegt Matthy grijnzend en hij loopt naar het goal. "Daag je me nou uit Mat?" zeg ik. "Moet jij eens opletten." zegt Matthy, die zijn handschoenen aantrekt. "Probeer nu maar eens zo makkelijk te scoren." zegt Matthy, die als keeper in het doel staat. Hij passt de bal terug naar mij. De eerste bal schiet ik hoog door het midden. Matthy pakt de bal met beide handen. Ik zie dat hij naar me grijnst. "Wacht maar!" zeg ik. "Ik wacht." zegt Matthy plagerig. Mijn tweede schot gaat rechts in het midden. Matthy schuift nog net op tijd zijn hand voor de bal, zodat de bal langs de paal gaat. "Toch wel moeilijk zo?" zegt Matthy. "Pas maar op!" zeg ik. Ik schiet mijn derde schot rechts onder, en hij gaat erin! De bal gaat precies tegen de paal aan en rolt het goal in. "Ongelofelijk." zegt Matthy en hij loopt op me af, terwijl hij zijn handschoenen uit gooit.
"Ik dacht dat jij dit kon Mat?" zeg ik plagend. "Oh nu krijg je het." zegt Matthy, die mij van achteren begint te kietelen. Ik kan mezelf niet inhouden en ik begin keihard te lachen. "Mat! Stop!" gil ik het uit. "Als je sorry zegt." zegt Matthy grijnzend. "Sorry! Sorry!" gil ik. Matthy laat ons zachtjes in het gras vallen en laat me los. Ik kijk hem aan. Ik voel iets bij hem, iets sterks. Ik herken dit gevoel niet. Ik heb dit gevoel nog nooit gevoeld bij iemand, en al helemaal niet zo'n sterk gevoel. Matthy helpt me uit mijn gedachtes. "Is het erg als ik nu even ga douchen. Ik wil niet dat ik stink naast je." zegt Matthy. Ik moet lachen. "Ga jij maar lekker douchen. Ik spreek je zo wel weer." zeg ik. Matthy staat op en rijkt zijn hand uit naar mij, om me te helpen met opstaan. Matthy loopt naar binnen, terwijl ik nog even verder ga met een balletje trappen.
Eerder...
Robbie's point of view
Ik kijk in mijn badkamer. Ik doe alle laatjes en kastjes open, maar nergens vind ik een nagelschaartje. Mijn nagel is ingescheurd en ik wil het er graag afknippen.Nadat ik mijn hele kamer heb onderzocht, realiseer ik me dat ik Matthy laatst met een nagelschaartje zag lopen. Ik loop mijn kamer uit de trap op, onderweg naar Matthy zijn kamer. Ik klop op zijn slaapkamerdeur. "Mat? Kan ik binnen komen." vraag ik en ik open zijn deur. Hij is er niet. Mooi, kan ik even snel dat nagelschaartje zoeken en hem smeren, voordat Matthy terug is.
Ik loop naar zijn badkamer en ik open zijn kastje. Yes! Een nagelschaartje! Ik knip mijn ingescheurde nagel af en ik knip mijn andere nagels iets korter, want ze zijn allemaal aan de redelijk lange kant. Ik ruim het nagelschaartje weer op als ik klaar ben en gooi al mijn afgeknipte nagels in de prullenbak. Ik kijk in Matthy's prullenbak. Ik zie iets opvallends in zijn prullenbak liggen. Is dat een? Nee, dat kan niet. Ik ga op mijn knieën zitten en ik kijk goed in de prullenbak. Mijn ogen bedriegen me niet, het is een condoom. En zo te zien is hij duidelijk gebruikt. Matthy en Luna? Ik wist niet dat hun een ding hadden! Ik loop verder Matthy's kamer in. De kleren van Luna liggen nog op de grond. Matthy heeft seks gehad? Sinds wanneer doet hij dat überhaupt? Dit moet ik navragen.
Luna's point of view
Ik zit in mijn kamer een boek te lezen, tot er aan mijn deur geklopt wordt. "Luna? Kan ik binnen komen?" Ik hoor direct dat het Rob is. "Tuurlijk Rob! Kom binnen!" zeg ik terwijl ik mijn boek wegleg. Robbie loopt mijn kamer binnen en doet mijn deur op slot. Hij komt op me aflopen en gaat naast me op mijn bed zitten. "Wilde je wat vragen?" zeg ik. "Uhm, Ja! Hoe is het eigenlijk met jou en met Matthy?" vraagt Robbie. Met een verbaasde blik kijk ik Robbie aan. "Het gaat goed met ons hoor! We zijn gewoon vrienden!" zeg ik. Robbie kijkt me aan."Weet je dat zeker?" zegt Robbie. Moet ik dit wel aan Robbie vertellen? Ik denk even goed na, maar ik besluit het toch aan hem te vertellen. "Nou, ik heb een raar gevoel bij hem. Als ik bij hem ben, voel ik me gelukkig, maar dan een ander soort gelukkig. Ik krijg het warm van binnen, maar ik kan gewoon niet plaatsen welk gevoel het is." zeg ik. "Ben je niet gewoon verliefd?" vraagt Robbie. "Verliefd?" vraag ik terug. "Je bent nog nooit verliefd geweest?" zegt Robbie. Ik schud mijn hoofd. Ik zie dat Robbie aan het nadenken is. "Oke, hoe zal ik dit eens uitleggen." zegt Robbie. "Verliefd zijn is dat je iets voor een ander voelt, wat je bij niemand anders voelt. Je houdt van iemand, anders dan dat je bijvoorbeeld van je vrienden houdt. Je wilt altijd bij diegene in de buurt zijn, je krijgt een warm gevoel als diegene tegen je praat of naar je kijkt, het voelt alsof er vlinders in je buik vliegen als je aan diegene denkt, en er zijn nog zo veel symptomen." zegt Rob.
Ik denk na. "Ik ben, verliefd, op Matthy." zeg ik realiserend. Robbie lacht naar me. "Maar, was hij goed?" vraagt Robbie grijnzend. Ik kijk hem vragend aan. "Wat?" zeg ik. Robbie komt iets dichterbij me zitten. "Ik zag het condoom in de prullenbak liggen, je kleren liggen ook nog bij Mat op de grond." zegt Rob iets zachter.
Ik voel mijn hart kloppen in mijn keel. Fuck, hij weet het. "Geen zorgen, ik vertel dit aan niemand. Maar, hoe ging het?" vraagt Robbie. Ik zucht. "Het ging eigenlijk wel goed! Het was mijn eerste keer." zeg ik. Robbie kijkt me vragend aan. "Hoe oud ben je als ik vragen mag?" vraagt Rob. "Negentien." antwoord ik. "Negentien?! Dat heb je goed volgehouden dan!" zegt Robbie. "Nou, ik heb überhaupt nooit een relatie gehad. Ik was altijd meer voor mezelf, tot er 5 jongens waren die me grepen en me in een vila stopten." zeg ik. Rob moet lachen en hij staat op. "Ik zal niks tegen iemand vertellen, beloofd. En het is normaal, je bent negentien!" zegt Robbie. Ik glimlach naar hem. "Thanks Rob." zeg ik. "Geen probleem." zegt Robbie en hij loopt de kamer uit.
JE LEEST
Hopeloos Verloren
FanfictionDe 19 jarige Luna is weggelopen van huis. Ze woont met haar moeder en stiefvader, maar ze heeft een enorme hekel aan haar stiefvader. Ze loopt het huis uit om even een wandeling te maken door het bos, maar Luna komt niet meer thuis die avond. Waar z...