Ochtend

263 4 0
                                    

Luna's point of view
Ik open langzaam mijn ogen. Matthy's kamer is nog volledig donker. Het kost me een paar minuten om me te realiseren dat ik helemaal alleen in zijn bed lig. Dit meen je toch niet, denk ik bij mezelf. Met geen enkel besef van tijd stap ik Matthy's bed uit. Een koude vlaag valt over mijn lichaam. Ik was even vergeten dat ik alleen een bh en een string aan heb. Gisteren avond heb ik natuurlijk geen pyama aangedaan. Gisteren avond, ik denk terug aan Matthy's warme lichaam op die van mij. Het geluid van zijn stem in mijn oren voelt nog steeds geweldig. Ik besluit om Matthy maar te gaan zoeken. Ik trek een trui en een joggingbroek van hem aan en ik loop zo stil mogelijk zijn kamer uit naar beneden.

En ja hoor, daar staat hij. Matthy staat naar buiten te staren. Hij leunt met zijn armen op het kookeiland. "Was ik te eng voor je?" zeg ik niet al te hard. Robbie en Raoul slapen natuurlijk beneden en ik wil hun nachtrust absoluut niet verstoren. Matthy draait zich om. Zijn gezicht verschrikt. "Luna, oh sorry Luun ik wilde je niet wakker maken." zegt hij. Matthy loopt direct op me af om me te omhelzen. "Je maakte me niet wakker, geloof me. Ik miste gewoon iemand naast me." zeg ik, terwijl Matthy zijn lippen zachtjes op mijn voorhoofd drukt. "Sorry Luun, ik werd plots wakker en ik voelde me niet helemaal top, dus ik heb even een pilletje ingenomen, met de hoop dat ik weer in slaap kon vallen." zegt Matthy. Ik kijk naar de klok. De lange wijzer tikt 05:09 aan. "Laten we eerst maar weer gaan slapen, het is nog vroeg." zeg ik. "Goed idee." zegt Matthy die me optilt. Hij bukt naar voren, zodat hij mijn benen goed kan vast pakken en ik met mijn heupen over zijn schouder beland. Ik heb nu uitzicht op Matthy's rug. "Hey!" fluister ik giechelend, maar Matthy tilt me gewoon de trap op. Hij loopt zijn kamer binnen en legt me op zijn bed. Hij doet zijn deur opslot en doet zijn shirt en broek weer uit. Ik doe hetzelfde.

Ik kruip onder zijn dekens en ik ga tegen Matthy aan liggen. Ik voel dat Matthy zich omdraait en mijn rug tegen zijn borst aanduwt. Matthy gaat op zijn rug liggen en draait mij om zodat ik op zijn borst kan liggen. Het geluid van zijn hartslag maakt me rustig. Ik probeer me op zijn adem te focussen, zodat ik rustig in slaap val. Aan zijn ademhaling te horen is Matthy inmiddels in slaap gevallen. Ik moet glimlachen en ik geef hem een kusje op zijn borst. Daarna sluit ik ook mijn ogen en ik val in slaap.

Uiteindelijk word ik wakker, dit keer wel naast Matthy. Hij ligt nog heerlijk te slapen. Ik kijk naar rechts op zijn nachtkastje. Het is inmiddels 11:39. Tijd om Matthy even wakker te maken. Ik sta zo voorzichtig mogelijk op, zodat ik Matthy niet wakker maak. Ik loop naar zijn raam en ik doe zijn gordijnen open zodat het licht van de zon op zijn prachtige gezicht schijnt. Ik kruip weer bij Mat in bed, wachtend tot hij wakker wordt. Ik zie dat Matthy op zijn rug ligt. Ik ga op zijn heupen zitten en ik buig naar voren. Mijn lippen raken die van hem. Ik voel dat er langzaam leven in de brouwerij begint te komen. Zijn armen beginnen rustig te bewegen en ik hoor Mat zuchten tussen onze kus door. Als ik mijn lippen van die van hem afhaal, opent Matthy zijn ogen. Zijn zeeblauwe ogen kijken me wazig aan. "Goedemorgen Matthy." zeg ik met een glimlach. "Nee." zegt Mat chagrijnig. "Nee? Hoezo nee?" zeg ik lachend. "Nog even blijven liggen." zegt Matthy zacht. Hij tilt zijn hand op en drukt met zijn hand op mijn onderrug, als teken dat ik moet gaan liggen. Mijn lichaam wordt als een deken verwarmt door de ochtendzon, terwijl Matthy met zijn handen door mijn haren strijkt.

"Hey Luun." zegt Matthy plots. Ik kijk hem aan. "Ja Mat?" zeg ik, niet wetend waar Mat het over wilt hebben. "Ben je oké? Na gisteren bedoelde ik dan." zegt hij. Ik kan nog steeds niet geloven hoeveel Matthy om me geeft. Ik ben dat eigenlijk helemaal niet gewend. Ik glimlach naar Matthy. "Ik ben oke Mat, echt waar. Gisteren avond was geweldig, jij was geweldig. Dankjewel dat je zo goed voor mij zorgt." Ik zie dat Matthy blij is om dat te horen. "Natuurlijk zorg ik voor je! Het was tevens je eerste keer, dat moet speciaal zijn." zegt Matthy. Ik geef hem een kus op zijn lippen. "Dankjewel Mat, echt bedankt." zeg ik met een glimlach. "Alles voor jou Luna." zegt Matthy lachend terug.

We blijven nog zeker een half uur liggen, omdat we technisch gezien te lekker liggen om uit bed te gaan. Maar uiteindelijk neem ik aan om het eerste uit bed te gaan. "Ik ga even douchen, ik voel me echt verschrikkelijk vies." zeg ik terwijl ik Matthy aankijk. Matthy moet lachen. "Is goed, ik ga dan ook wel uit bed. Zonder jou is er niets aan." zegt Matthy die recht op gaat zitten. Ik geef hem een kus en ik stap uit zijn bed. Ik doe Matthy's slaapkamerdeur open op een kiertje. Even kijken of er niemand in de gang staat, want tja, ik sta nog steeds in mijn BH en in mijn string. De kust is veilig. Ik doe Matthy's slaapkamerdeur dicht en ik loop mijn slaapkamer binnen. Ik doe mijn kamerdeur op slot en ik kijk om me heen. Het is nog precies zoals ik het heb achtergelaten, perfect. Kan ik tenminste rustig de douche in stappen, zonder dat er iets weg is.

Hopeloos VerlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu