Bab 8

60 3 0
                                    

"Zayden"

Zayden yang tadi nya sedang bergelak tawa dengan isteri nya terus menoleh apabila seseorang memanggil nama nya. Diana juga turut memandang ke lelaki yang memanggil nama suami nya.

"Daulat Tuanku"

"Anjazz aku ada kawan raja seh"

Bibir Zayden menguntum senyuman gembira. Di depan nya sekarang ada kawan lama nya.

Chris dan Lucas

"Kau tak payah lah nak daulat Tuanku sangat dengan aku" Kata Zayden

Chris dan Lucas tersengih.

Mereka semua dahulu berkawan baik di dalam kem ketenteraan.

Seorang raja perlu la belajar menjadi tentera agar satu hari nanti jika ada peperangan berlaku, dia boleh mempertahnkan diri dan juga rakyat.

Chris dan Lucas pula merupakan orang orang kaya yang dipaksa untuk masuk ke situ.

Chris adalah anak jutawan Elgarien manakala Lucas adalah keturunan raja Afgard..

"Lama aku tak jumpa korang. Dah habis belajar ke?"  Soal Zayden 

Dulu Lucas kata dia ingin sambung belajar di Avalor. Manakala Chris pula ingin menyambung di kem ketenteraan sehingga dapat jawatan tertinggi.

"Bro, aku dah habis phd dah" Ujar Lucas penuh bangga

Chris menjeling Lucas. berlagak .

"Wah kau! Dr. Lucas lah ni"

Lucas hanya menaikkan sebelah kening nya bagi membalas kata kata Zayden.

"Aku keluar tentera tu. Aku pergi bercuti je"

Zayden mengangguk faham tidak mahu mengulas isu itu dengan lebih lanjut.

"Eh by the why..This is my wife. Diana Evelyn. "

Zayden mengenal kan Diana . Sebelah tangan nya memeluk bahu Diana.

"Hai Diana! Nama aku lucas dan sebelah aku ni nama dia Chris. Chris Evans yang berlakon cerita captain America tu" 

Diana memandang Lucas dan Chris silih berganti. Ke dua dua jejaka itu kelihatan seperti ada darah campuran. Tidak dinafikan , mereka sangat kacak!

"Serious la? Eh bro, apa pasal dalam movie lu nampak macam handsome naw. Ini depan depan... Lu nampak macam itu binatang warna pink." Kata Diana selamba

Chris membulat mata, mulut nya sedikit ternganga mendengar kata kata Diana.

Lucas pula susah menekup mulut, menahan tawa dari terlepas.

"Sayang! Kau kenapa! HAHAHA" Zayden ketawa kuat

"Kurang ajar jugak bini kau ni Den" 

Lucas dan Zayden terus ketawa kuat sehingga semua rakyat yang datang mengahlih kan pandangan pada mereka.

"Weh apa pasal! apa pasal?"

Airil dan Gabriel yang baru sahaja datang terpinga pinga. Dah kenapa semua ketawa ni?

"Bini si budak Zayden ni memang biadab eh Gab?"

Gabriel mengangkat bahu nya bagi menjawab soalan Chris

"Eee dah lah tu! Kejap lagi dah masuk sesi soal jawab" Kata Diana

~~

Zayden berbaring di atas katil. Selesai sudah majlis mereka..

Kedua dua mata Zayden ditutup, nafas ditarik dalam sebelum dihembus berat. Pelbagai benda yang difikirnya sekarang.

Selepas dia berkahwin dengan Diana, ada satu perasaan yang tidak elok singgah di hati nya.

Dapatkah hubungan mereka ini bertahan? Sampai bila dia mahu menyorokkan isu perjanjian itu pada isteri nya? 

"Are you okay?" 

Terus terbuka mata Zayden apabila mendengar suara Diana ditepi telinga nya.

"Sayang.. Terkejut gile aku! Meremang aku kau bisik bisik sebelah telinga" 

Diana ketawa kecil.

"Awak fikir apa?" Tanya Diana

Badan nya direbahkan di sebelah Zayden. Dari dia selesai sahaja mandi tadi dia sudah perasan wajah Zayden yang nampak serabut.

"Nothing. I'm just thinking about you" Kata Zayden perlahan

Dia memandang Diana atas bawah. Gadis itu hanya memakai seluar pendek dan t- shirt

Peha wanita itu yang putih seperti susu membuat dia gila.

"Kenapa awak tengok saya macam tu?" 

Zayden menggeleng kan kepala. Senyuman nipis diberi pada Diana. Belum masa nya lagi.

"Tak ada apa apa"

Zayden duduk sedikit dari baring nya.  Tubuh Diana dipeluk.

Diana sedikit terkejut dengan tindakkan Zayden, tapi kehangatan dan bau dari suami nya ini benar benar membuatkan diri nya selesa.

Kepala nya terus disandarkan pada dada Zayden.

"Sayang"

"Yes?"

Zayden mengusap rambut Diana "I love you so much. You're the best thing that ever happen to me. Please don't leave me. Don't try to cheat on me.. I really love you, no one else can love you like I did sayang. I swear Diana, I will take care of you. You're my soul, my priority and Elgarien's queen."

Zayden mengucap dahi Diana lama. Dia mahu Diana tahu. Hanya wanita itu yang bertakhta dalam hati nya. Tak kan ada orang lain.

"I love you more Zayden.."

"Eh kau tak pernah cerita pasal family  kau. Cuba cerita sikit" Kata Zayden

Dia juga ingin mengatahui asal usul Isteri nya.

"Saya duduk dengan ibu saya lepas ayah meninggal. Ayah saya meninggal sebab sakit, saya tak tahu kenapa tapi ibu memang tak bagitahu semua cerita pasal kematian ayah."

"Family besar saya dekat Feland. "

Zayden mengangguk kan kepala nya mendengar cerita Diana. Hm dia ingin tahu sebab kematian ayah Diana.

"Hm awak" Panggil Diana

"Yes sayang?"

"Jom kita pergi balik kampung saya esok. Boleh tak?"

Zayden tersenyum melihat mata isteri nya terkelip kelip

"Sure babe. Kita stay sana 3 hari"

Diana: His deadly poisonWhere stories live. Discover now