Bab 34

42 2 2
                                    

Zayden perlahan lahan membuka mata nya. Nafas ditarik dalam sebelum dihembus keluar. Mata nya cuba mencari di mana dia berada.

Tempat ini kosong. Dia berada di sebuah kandang kuda!

Zayden memegang kepala nya yang sedikit berdenyut. Seingat dia.. Dia ditembak sebelum tidak sedarkan diri.

Tapi dimana dia sekarang?

"Hi Tunku"

Berkerut dahi Zayden apabila melihat Helena berada di situ..

Bukan kah gadis ini bekas kekasih Chris? Dia masih ingat gadis ini lah yang menyelamat kan dia dari dilanggar kereta api.

Tapi kenapa dia yang berada di sini?.

Pelbagai persoalan yang bermain di kepala nya.

"Where's my wife?"

Helena tersenyum "She's okay. Tuanku dah tiga hari tak sedarkan diri"

Zayden berdiri dari baring nya. Kenapa badan nya langsung tidak ada rasa sakit?

"Semasa kejadian. Patik ada di situ, dan patik yang membawa Tuanku pergi ke tempat lebih selamat"

Zayden melihat diri nya sendiri pada cermin. Baju yang penuh dengan rumput dan jerami padi dibersihkan.

Sedaya upaya dia tidak memandang Helena..

Gadis itu memakai baju dan seluar yang terlalu ketat sehingga menampakkan bentuk tubuh.

Zayden pelik. Kenapa badan nya tidak ada kesan tembakkan atau parut jahitan?

"Patik guna magic dalam magical town"

Zayden hanya mengangguk faham..Dia mengambil satu pisau dan pistol yang berada di lantai.

Tanpa sebarang suara dia bergerak ingin pergi dari situ.

"Tunggu!"

Langkah Zayden terhenti mendengar suara kuat Helena. 

Dia memusingkan badan nya memandang Helena semula.

Helena bergerak mendekati Zayden.

Mata Zayden ditenung. Seluruh wajah itu ditenung dengan mata yang mula memanas.

Zayden memandang Helena pelik.

Tangan Helena dengan perlahan lahan naik memegang pipi Zayden..

Zayden tersentak. Namun tidak tahu kenapa dia hanya membiarkan. Mata nya jugak merenung dalam mata Helena.

"why life is not fair" Air mata Helena jatuh dengan lebat.

Zayden hanya diam.

"I'm tired. I'm very tired"

Tangan Helena yang berada di pipi Zayden perlahan lahan jatuh pada bahu.

"I'm scared of losing you"

Zayden berdehem. Jantung nya berdebar . Perasaan apakah ini?

"You done?"

Secara tiba tiba Helena memeluk Zayden. Kemain Helena membisik sesuatu di tepi telinga Zayden.

Zayden terkaku.

~~

"Sambung pencarian Raja. Saya tak mahu dengar tentang kematian. Sambung cari suami saya!" Jerit Diana seperti orang gila

Pengawal dan tentera di depan Diana hanya menunduk dan berlaku dari situ.

Diana meraup wajah nya.

Tiga hari Zayden hilang.

"Eh Diana! Kau boleh tenang tak" Soal Lucas  mendatar

Agak rimas dengan perangai Diana yang berubah apabila kehilangan Zayden

Diana menjeling Lucas.

TING TING

Bunyi notification dari ipad milik nya kedengaran. Tanpa buang masa Diana membuka massage tersebut.

Tubir mata Diana mula beretakung dengan air mata.

"Zayden.. you cheated on me."

Lucas dan Gabriel yang jugak melihat massage yang diterima Diana. Mereka sama terdiam.

"Diana sayang.. "

Diana memusingkan tubuh nya kebelakang.

Makin laju air mata nya mengalir apabila melihat Helena di belakang Zayden..

"You cheated on me" Kata Diana mendatar

Zayden menggelengkan kepala "No sayang. I'll never! Let me explain "

"I tunggu you macam orang gila tiga hari! Cari you semua dan you balik.. bawak betina!"

Diana menangis kuat.

"Sakit Zayden"

Diana tidak sangka. Lelaki yang dia dambakan. Lelaki yang paling dia sayang mengkhianati dia.

Sakit.. terlebih sakit.

"Sayang.. dengar cakap abang-"

Diana mengangkat tangan nya tanda menyuruh Zayden berhenti bercakap

"Bagi Diana masa"

Diana berlari naik ke bilik nya.

Zayden menghembus kan nafas berat.

Lucas, Gabriel dan Airil  masih memandang Zayden dan Helena. 

Jika Diana tekejut. Mereka lagi tekejut.

Zayden tidak pernah mencintai perempuan lain. Kenapa tiba tiba.

"explain" Kata Gabriel sepatah.

"Sebenarnya..." .






JENG JENG JENG!! BETOL KE ZAYDEN CURANG. OMG. MAAF LMBT SGT UPDATE.

Diana: His deadly poisonWhere stories live. Discover now